x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Tech Gadget Poşta Română, furnizor “din oficiu” de serviciu universal

Poşta Română, furnizor “din oficiu” de serviciu universal

de Alexandru Radescu    |    29 Noi 2013   •   19:22
 Poşta Română, furnizor “din oficiu” de serviciu universal

Autoritatea Naţională pentru Reglementare în Comunicaţii lansează în consultare publică proiectul de decizie privind desemnarea Companiei Naţionale Poşta Română ca furnizor de serviciu universal pentru toate serviciile poştale incluse, în perioada 1 ianuarie 2014 – 31 decembrie 2018.

Propunerea este motivată de faptul că în urma anunţului de intenţie publicat în luna septembrie 2013, niciuna din cele doua companii interesate să devină furnizor de serviciu universal nu a depus o cerere care să îndeplinească condiţiile de formă, dar şi de eligibilitate pentru a fi desemnata furnizor de serviciu universal.

Având în vedere faptul că prevederile legale impun asigurarea serviciului universal pentru toţi cetăţenii României, respectiv furnizarea unor servicii minime, la un anumit nivel de calitate, pe întreg teritoriul naţional, ANCOM a analizat, pe baza informaţiilor aflate la dispoziţia sa, capacitatea furnizorilor de servicii poştale autorizaţi în România de a respecta obligaţiile ce revin furnizorului de serviciu universal şi posibilitatea de a desemna din oficiu pe unul dintre acestia pentru îndeplinirea acestei obligaţii.

Astfel, s-a constatat că CNPR deţine un număr de peste 5.700 puncte de acces/contact deservite de personal, aproximativ 60% din totalul celor existente pe teritoriul României, fiecare asigurând în medie accesul pentru 3.550 locuitori. In plus, în timp ce activitatea celorlalţi furnizori este concentrată cu precădere în zona urbană, CNPR asigura acoperirea intregului teritoriu al ţării, inclusiv a zonelor rurale slab populate sau aflate în condiţii excepţionale din punct de vedere geografic, peste 86% din totalul punctelor de acces/contact ale CNPR fiind în mediul rural.

În calitate de furnizor de serviciu universal, CNPR va avea obligaţia de a furniza serviciile pentru care va fi desemnată, pe întreg teritoriul României, inclusiv în zonele geografice greu accesibile sau cu densitate scazută a populaţiei, acolo unde numărul redus al trimiterilor poştale colectate sau distribuite nu justifică prezenta unui furnizor de servicii poştale pe baze comerciale.

Totodată, prin prisma obligaţiilor impuse, CNPR va trebui să asigure tarife uniforme pe întreg teritoriul României pentru serviciile care intră în sfera serviciul universal, tarife ce vor fi fundamentate în functie de costuri şi supuse aprobarii ANCOM.

CNPR va avea calitatea de furnizor de serviciu universal pentru o perioadă de cinci ani, Autoritatea considerând această durată ca suficientă pentru ca operatorul sa aibă posibilitatea de a-şi recupera eventualele investiţii şi de a acoperi posibilele pierderi economice cauzate de îndeplinirea obligaţiilor de serviciu universal, se mai arată în proiectul de decizie.
 

×