O nouă tehnologie japoneză iţi permite să controlezi dispozitivele electronice cu⦠puterea minţii, fără să mai fii nevoit să mişti nici un deget.
O nouă tehnologie japoneză iţi permite să controlezi dispozitivele electronice cu⦠puterea minţii, fără să mai fii nevoit să mişti nici un deget.
Interfaţa creier-maşină, dezvoltată de Hitachi, analizează cele mai mici schimbări in activitatea creierului şi traduce aceste fluctuaţii in semnale electrice. Un experiment recent a demonstrat cum un tren de jucărie poate fi dirijat prin această metodă. Un reporter a acceptat să poarte pe cap un dispozitiv legat prin fibre optice la un sistem de mapare, conectat la răndul său, prin intermediul unui computer, la trenuleţul cu pricina. Sistemul acesta putea interpreta activitatea cerebrală şi, pe baza rezultatelor, transmitea comenzi jucăriei. In momentul in care reporterul a activat regiunea frontală a creierului, prin efectuarea unor calcule sau pur şi simplu căntănd, trenul a demarat in linie dreaptă. Dacă se oprea din calculat sau din căntat se oprea şi trenul.
APLICAŢII. Această tehnologie poartă numele de topografie optică şi a fost utilizată, pănă de curănd, mai ales in scopuri medicale. Hitachi şi producătorul de automobile Honda se intrec insă in folosirea acestei tehnologii pentru o serie de aplicaţii comerciale. Cercetătorii Hitachi incearcă să construiască astfel o telecomandă care să ii permită utilizatorului să schimbe canalul doar pe baza preferinţei la care se găndeşte, in timp ce Honda incorporează tehnologia in automobilele generaţiei viitoare. Acest gen de interfaţă om-maşină ar putea avea o serie de aplicaţii importante in medicină, ajutănd de exemplu persoanele paralizate să continue să comunice chiar şi in situaţia in care nu işi mai controlează nici un muşchi. Din 2005, Hitachi a văndut un dipozitiv bazat pe topografia optică, ce permite pacienţilor paralizaţi să răspundă unor intrebări simple, afirmativ dacă fac calcule matematice in minte sau cu "nu" dacă nu se găndesc la nimic concret.
Interfaţa creier-maşină, dezvoltată de Hitachi, analizează cele mai mici schimbări in activitatea creierului şi traduce aceste fluctuaţii in semnale electrice. Un experiment recent a demonstrat cum un tren de jucărie poate fi dirijat prin această metodă. Un reporter a acceptat să poarte pe cap un dispozitiv legat prin fibre optice la un sistem de mapare, conectat la răndul său, prin intermediul unui computer, la trenuleţul cu pricina. Sistemul acesta putea interpreta activitatea cerebrală şi, pe baza rezultatelor, transmitea comenzi jucăriei. In momentul in care reporterul a activat regiunea frontală a creierului, prin efectuarea unor calcule sau pur şi simplu căntănd, trenul a demarat in linie dreaptă. Dacă se oprea din calculat sau din căntat se oprea şi trenul.
APLICAŢII. Această tehnologie poartă numele de topografie optică şi a fost utilizată, pănă de curănd, mai ales in scopuri medicale. Hitachi şi producătorul de automobile Honda se intrec insă in folosirea acestei tehnologii pentru o serie de aplicaţii comerciale. Cercetătorii Hitachi incearcă să construiască astfel o telecomandă care să ii permită utilizatorului să schimbe canalul doar pe baza preferinţei la care se găndeşte, in timp ce Honda incorporează tehnologia in automobilele generaţiei viitoare. Acest gen de interfaţă om-maşină ar putea avea o serie de aplicaţii importante in medicină, ajutănd de exemplu persoanele paralizate să continue să comunice chiar şi in situaţia in care nu işi mai controlează nici un muşchi. Din 2005, Hitachi a văndut un dipozitiv bazat pe topografia optică, ce permite pacienţilor paralizaţi să răspundă unor intrebări simple, afirmativ dacă fac calcule matematice in minte sau cu "nu" dacă nu se găndesc la nimic concret.
Citește pe Antena3.ro