x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Tech Gadget Românii cheltuie 80 de lei pe lună pentru telefonie, Internet şi TV

Românii cheltuie 80 de lei pe lună pentru telefonie, Internet şi TV

de Cristian Ionescu    |    27 Aug 2009   •   00:00

Românii cheltuie în medie 70-80 de lei/lună pentru servicii de telefonie, acces la Internet şi televiziune, sumă care reprezintă aproximativ 8% din bugetul mediu al unei familii, potrivit datelor unui studiu realizat de către compania de comunicaţii Digital Cable Systems (DCS).



Potrivit directorului general al DCS, Dinu Malacopol, România rămâne în continuare o piaţă guvernată de preţ, pentru toate categoriile de servicii şi produse de telecomunicaţii.

"Această sumă este mult mai mică decât cea cheltuită în statele din vestul Europei, unde aceasta se încadrează într-un interval cuprins între 60-80 euro/lună. Preţurile serviciilor de telecomunicaţii în România reprezintă în medie 25-30% din preţul serviciilor similare din punct de vedere calitativ şi al funcţionalităţii oferite în Europa de Vest", potrivit reprezentanţilor DCS.

"Cu toate acestea, în ultimul an, putem observa o creştere a aşteptărilor clienţilor privind calitatea serviciilor şi caracteristicilor acestora. Deşi cu un grad de penetrare de peste 100%, în cazul unor anumite tipuri de servicii (cum este spre exemplu telefonia mobilă), piaţa din România mai are încă un potenţial de creştere crescut pe servicii de telefonie-Internet-televiziune", a adăugat Malacopol.

Conform datelor obţinute de companie, în prezent, cel puţin 60% dintre gospodăriile din România au televiziune prin cablu sau satelit, 25% utilizează servicii de internet, iar procentul celor care dispun de un post de telefonie fixă se îndreaptă tot către 25%. Dintre aceste tipuri de servicii, Internetul are chiar şi în contextul actual cel mai mare potenţial de creştere, cu rate de peste 10% anual.

De asemenea, DCS estimează că şi serviciile de tip triple-play (voce, Internet şi TV) vor avea o creştere de cel puţin 10%, ducând astfel la sfârşitul anului 2009 la un avans al ponderii pachetelor integrate în totalul serviciilor de telecomunicaţii furnizate de către companiile prezente pe piaţa locală.

×