x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Tech Gadget Scădere de 2% pentru piaţa locală IT, segmentul foto este performerul în trimestrul al doilea

Scădere de 2% pentru piaţa locală IT, segmentul foto este performerul în trimestrul al doilea

de Alexandru Radescu    |    16 Aug 2012   •   09:50
Scădere de 2% pentru piaţa locală IT, segmentul foto este performerul în trimestrul al doilea

Piata bunurilor de folosinta indelungata si-a continuat tendinta descendenta pentru al doilea trimestru consecutiv, inregistrand o scadere cu 2,5% fata de primul trimestru, la 293 milioane de euro, dupa cum reiese din datele studiului GfK Temax pentru Romania.

Fata de al doilea trimestru din 2011, cand vanzarile de bunuri de folosinta indelungata s-au ridicat la 306 milioane de euro, scaderea din trimestrul doi din acest an este de 4,2%.

Astfel, in primul semestru piata bunurilor de folosinta indelungata a totalizat 592 milioane de euro, fata de 613 milioane de euro in primele sase luni din 2011.

Cel de-al doilea trimestru a avut evolutii diferite, cu cresteri, dar si cu scadere. Singurul sector care a inregistrat o crestere de doua cifre (19,2%) fata de trimestrul al doilea din 2011 a fost sectorul foto. Sectorul electronicelor si cel de telecom au crescut usor, in timp ce piata de IT si cea de imprimante si multifunctionale au fost in scadere. Cele mai mari pierderi s-au inregistrat pe piata electrocasnicelor mici si pe cea a electrocasnicelor mari, cea din urma inregistrand o rata de scadere de doua cifre, potrivit GfK.

Vanzarile de camere foto digitale si rame foto digitale au ajuns 12 milioane euro in trimestrul al doilea. Cu o rata de crestere de doua cifre, camerele cu lentile interschimbabile sunt cel mai de succes segment in acest moment. Valoarea generata de aceste dispozitive in ultimele trei luni a fost de aproximativ 5 milioane de euro.

Sectorul IT a inregistrat o scadere de 2% comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut, cu o valoare de 84 milioane de euro.

Pe segmentul electronicelor, vanzarile au crescut cu 3%, la 58 milioane de euro. Cresteri semnificative ale vanzarilor s-au inregistrat pentru principalul declansator al cresterii pe piata de electronice-televizoarele cu ecran plat. Ratele de crestere de doua cifre intregistrate pe aceasta piata au fost sustinute de promotii, corelate in special cu evenimente specifice, precum Campionatul European de Fotbal.

Piata de televizoare a reusit sa genereze valoare adaugata si prin trecerea de la LCD la LED. Astfel, mai mult de jumatate din totalul vanzarilor din acest an au fost facute cu modele LED.

Este de mentionat faptul ca restul produsele electronice monitorizate in cadrul studiului au avut in evolutii stabile sau negative in perioada analizata.

Valoarea totala a pietei de telefoane mobile a inregistrat in al doilea trimestru al anului 2012 o usoara crestere de 0,7% comparativ cu aceeasi perioada a anului 2011, insumand 43 milioane de euro. Telefoanele inteligente (smartphone) continua cresterea in vanzari. In cadrul acestui segement de telefoane, preferintele se inregistreaza printre cele care au incorporat sistemul de operare Android, camera foto mai mare de 5.5 MP si ecran tactil.

×