Vânzările operatorului de magazine de electronice, electrocasnice şi IT&C Flamingo International (FLA) au scăzut, în primele şase luni, cu 45%, la 187 milioane lei (44,21 milioane euro), comparativ cu valoarea raportată în ianuarie-iunie 2008, pe fondul declinului pieţei de profil şi al cheltuielilor pe cap de locuitor.
Retailerul a raportat în primele şase luni ale acestui an pierderi, cu un EBITDA (profit înainte de deducerea taxelor, impozitelor, dobânzilor şi amortizării) negativ reprezentând 16% din vânzări. Pentru a doua jumătate a anului, Flamingo are ca obiectiv vânzări de 260 milioane lei.
"Piaţa de profil a scăzut cu 45% în România, acest declin fiind depăşit doar de piaţa din Ucraina. Alte pieţe din Europa, precum Grecia, Polonia, Italia sau Cehia au avut scăderi de maxim 7%. Prima parte a anului a fost marcată de scăderi majore, însă suntem încrezători că semestrul al doilea va aduce rezultate mai bune. Am observat deja o revenire importantă a vânzărilor începând cu iulie, când am înregistrat o creştere de 30% comparativ cu luna precedentă, de două ori mai mare decât evoluţia pieţei", a declarat directorul executiv al companiei, Stefan Treiber.
Flamingo estimează că nu va înregistra pierderi financiare în a doua jumătate a anului, după ce structura de costuri a companiei a fost optimizată, fiind redusă cu 30% în iunie 2009, comparativ cu perioada similară a anului trecut. "Pentru al doilea semestru al anului, este posibilă o reducere a costurilor cu încă 10%, mai ales că 10-15% dintre salariaţi pot fi disponibilizaţi", a spus preşedintele consiliului de administraţie al companiei, Dragoş Simion.
În prezent, Flamingo are 750 de angajaţi, după ce la începutul anului, totalul salariaţilor era de aproximativ 1.100 persoane.
Totodată, Flamingo a atins nivelul optim al suprafeţei nete de vânzare per magazin, prin ajustarea dimensiunilor magazinelor în funcţie de noile condiţii din piaţă. Astfel, compania operează în prezent 85 de unităţi şi o suprafaţă totală netă de vânzare de 46.200 metri pătraţi, iar suprafaţa magazinelor variază între 600 metri pătraţi şi 1.200 metri pătraţi.
"Compania nu va mai înregistra pierderi în a doua jumătate a anului. Odată cu restructurarea şi cu aprobarea planului de capitalizare suplimentară, Flamingo International va începe să înregistreze o evoluţie din ce în ce mai bună şi datorită sprijinului acordat de acţionari, bănci şi furnizori. Din fericire, întreaga piaţă va cunoaşte un reviriment în ultima parte a lui 2009 şi la începutul lui 2010, pentru ca, în decurs de 1-2 ani, aceasta să revină pe un trend pozitiv şi chiar să crească cu 10%", a adăugat Treiber.
Citește pe Antena3.ro