x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Tech Gadget Viitorul Orange România, sub semnul întrebării

Viitorul Orange România, sub semnul întrebării

de Alexandru Radescu    |    03 Mai 2011   •   15:08
Viitorul Orange România, sub semnul întrebării

163537-orange.jpgUn nou minus trimestrial pe piaţa din România ( -6% la venituri, 222 milioane de euro), coroborat cu prognoze sumbre pe piaţele din UE, îi determină pe şefii France Telecom să ia în considerare o concentrare pe pieţele din Africa si Orientul Mijlociu, dar şi o cântărire a viitorului business-ului în ţara noastră şi în alte pieţe europene.

Declaratiile directorului financiar al grupului FT, Gervais Pellissier, citat de Bloomberg sunt si mai confuze, plutind însă la graniţa declaraţii politice – avertismente economice. Pe lângă Franţa, Polonia şi Spania, "toate celelalte ţări sunt incluse în această evaluare", care are scopul de a examina oportunităţile de consolidare, dar şi de vânzare a operaţiunilor, a precizat Pellissier. De fapt, oficialii francezi reiau o serie de declaraţii, pe aceeaşi temă, facute în ultimele săptămâni, noutatea fiind însa şi apariţia României pe această listă.

Vânzările companiei pe pieţele europene mici au crescut cu numai 1,2% în primul trimestru al acestui an, faţă de un avans de 5,8% în Africa şi Orientul Mijlociu, cu excepţia Egiptului, potrivit raportului financiar prezentat azi de France Telecom.
"Devine tot mai important să mergi către pieţele emergente pentru a găsi factori de creştere", a comentat pentru Bloomberg un analist al Norddeutsche Landesbank Girozentrale, din Hanovra.

La 31 martie 2011, Orange România avea 10,3 milioane de clienţi, în scădere cu 5% faţă de perioada similară a anului precedent. Baza de clienti PrePay a continuat să se diminueze, în timp ce numărul de abonaţi a crescut faţă de primul trimestru al anului 2010. Venitul mediu anual pe utilizator a fost de 82,7 euro.

"Ultimii doi ani de criza economica si-au pus amprenta pe obiceiurile de consum ale clientilor. Chiar daca observam o oarecare imbunatatire a mediului economic, cererea va creste intr-un ritm mult mai lent, iar in domeniul telecom, care este oricum un domeniu cu o concurenta feroce, eroziunea veniturilor va continua si in trimestrele urmatoare”, a precizat şeful Orange Romania, Thierry Millet

Potrivit reprezentanţilor companiei, creşterea inflaţiei din luna februarie peste nivelul aşteptat a accentuat scăderea consumului, nu doar pe piaţa de telecom, ci şi în alte domenii.

×