"Dacă vorbim de investițiile din intravilanul localităților, este o anumită legislație și trebuie să o aplicăm într-un anumit fel, dacă vorbim de investiții din extravilanul localităților, vorbim de alte categorii de reguli. Și începe să ne și iasă. Oamenii au început să înțeleagă că nu este obligatoriu ca orice teren să fie introdus în intravilan, orice dezvoltare să fie făcută doar ca o parcelare. Majoritatea investitorilor doresc locuințe, ceea ce nu este neapărat o fericire pentru județul Ilfov și pentru o autoritate publică. Un cartier rezidențial implică foarte multe cheltuieli pentru autoritatea publică. Așa că ei trebuie să înțeleagă că dacă vor să dezvolte trebuie să-și asume acest lucru. Încă de la faza avizelor de oportunitate le-am impus un calcul economic al ceea ce cade în sarcina fiecărei categorii de investitor.
Pe de o parte, investitorul care vrea să-și introducă în intravilan terenul, dar și ce pică în sarcina autorității publice. Nu este obligatoriu ca autoritatea publică să poată să suporte aceste categorii de investiții. Aprecim dacă investitorul își asumă o microstaie de epurare, sau chiar o stație de epurare, în funcție de categoria și de amploarea investiției, îi sprijinim. Însă va trebui să fie la capacitatea nu numai a ansamblului pe care îl au prin proiect, ci și la ceea ce ar presupune dezvoltarea zonei respective. Dacă poți și obții avizele necesare de la Apele Române și de la mediu, poți găsi soluție alternativă la racordarea la sistemul centralizat de canalizare", explică aceasta.
Mai mult, blocarea construcțiilor imobiliare din Capitală a făcut ca acestea să se mute în Ilfov, fapt care obligă autoritățile locale să facă mai multe investiții în infrastructură.
"Ne confruntăm cu o dificutate din punct de vedere urbanistic. A fost ușor necontrolată până de curând, generat și de dezvoltarea economică accelerată. Acum ne aflăm în situația unui alt fenomen. Blocajul de la nivelul Bucureștiului, în continuare generează investiții destul de numeroase asupra județului Ilfov.
Încă de la început am identificat această problemă ( construcțiile imobiliare blocate în Capitală care se mută în Ilfov, n.red.) pe partea de devoltare echilibrată a infrastructurii edilitare, de transport, a echipamentelor publice care lipsesc. Într-adevăr, sunt două aspecte. Pe de o parte unele nu au fost prevăzute în documentații, pe de altă parte au fost documentații care au prevăzut și această infrastructură, însă nu s-a realizat decât partea de construcții iar partea de infrastructură rămânând a fi dezvoltată ulterior, lucru care nu s-a mai întâmplat.
Avem două categorii de probleme pe care încercăm să le negociem cu proiectanții documentațiilor de urbanism pentru că trebuie să încerci să le explici de ce dintr-o dată schimbăm regula. Am semnalat lucrul acesta și găsim înțelegere. Am făcut întâlniri și cu arhitecții șefi ai tuturor UAT-urilor din județul Ilfov, pentru că trebuie să lucrăm împreună la această regulă, trebuie să o aplicăm împreună, altfel nu avem cum să reușim", spune arhitectul șef al județului Ilfov.