„Eu sunt convins că cifra de 140 km finalizați până la sfârșitul anului poate să rămână, cu condiția ca episodul timpuriu de iarnă să se oprească rapid. Eu sunt convins, din ce am văzut pe site-urile specializate de vreme, că acest episod va fi unul scurt”, a declarat Pistol în cadrul evenimentului.
Printre proiectele importante care ar putea fi finalizate în 2024 se numără autostrada Buzău-Focșani, pe o distanță de 82 km, tronsonul 1 Craiova-Pitești, precum și tronsonul 4 al autostrăzii A1. În plus, există șanse ca bretelele de descărcare de pe A1 să fie finalizate anul acesta, iar cei 2 km de pe A0, care leagă DN1 de A3 și DN2, să fie dați în folosință.
„Ne-am propus să finalizăm cei 2 km aferenți A0 să legăm DN1 de A3 și DN2, punând în valoare și cei 9 km executați, dar rămași fără descărcare de pe lotul 2”, a explicat directorul CNAIR.
Un alt proiect semnificativ este autostrada Sibiu-Pitești, pentru care Pistol este optimist că vor fi deschiși 17 km, în urma unei perioade de închidere parțială a circulației. De asemenea, sunt avansate lucrările pe cele două loturi dintre Ploiești și Buzău, deși problemele legate de piața materialelor de construcții ar putea afecta termenul de finalizare.
În ceea ce privește viitorul apropiat, 2025 va aduce finalizarea autostrăzii A7, între Ploiești și Pașcani, un proiect integral finanțat din PNRR. „Sunt convins că va fi finalizată anul viitor, și așa vor fi puși în valoare toți cei 320 km ai aceștia. Vor fi demarate capetele A8 și va fi finalizat drumul expres Craiova-Pitești”, a adăugat Pistol.
În privința autostrăzii Comarnic-Brașov, Pistol a menționat că, din cauza unui studiu vechi, traseul inițial nu mai este viabil. În prezent, se află în derulare un nou studiu de fezabilitate, care va fi transferat către compania înființată de Ministerul Transporturilor.
„Avem un studiu de fezabilitate în execuție, acesta va fi transferat către compania înființată de MT", a concluzionat directorul CNAIR.