"Digitalizarea nu se poate întâmpla singură. Totul are la bază un proces îndelungat care trebuie analiat și gândit astfel încât digitalizarea să nu fie doar o bifă, ci să fie o soluție gândită pe termen lung astfel încât cetățenii să beneficieze de soluții digitale la nivel public.
Platforma națională ghișeul.ro este un produs al ADR care este deja pe piață de 11 ani. Înainte de pandemie a avut un număr total de peste 300.000 de utilizatori, în prezent am depășit 1,5 milioane. În prezent avem peste 1200 de instituții înrolate prin care cetățenii își pot plăti taxele la acest nivel.
În anul 2022 au fost încasate sume totale de peste 770 de milioane de euro pe zona plăților taxelor și impozitelor.Platforma a crescut și de aceea am venit cu soluții noi, astfel încât la sfârșitul acestui an vom lansa inclusiv aplicațiile mobile pentru platformele android și iOs astfel încât accesibilitatea să fie mult mai mare și numărul de utilizatori să rămână constant și să crească, astfel încât accesarea la acest serviciu public să fie mult mai ușor", explică șeful ADR.
Acesta precizează că se lucrează acum la integrarea cazierului judiciar în platforma digitală ghișeul.ro.
"Un alt serviciu la care se lucrează constant, în colaborare paternerii din alte ministere, este integrarea cazierului judiciar în platforma ghișeul.ro astfel încât statul la coadă sau procesul birocratic să fie eliminat și, prin soluții digitale mult mai rapide cetățenii să beneficieze de aceste concepte. Încercăm să dezvoltăm procesele deja implementate, să le îmbunătățim astfel încât colaborarea din punct de vedere al instituțiilor publice centrale și locale cu cetățenii din punct de vedere digital să fie din ce în ce mai optimizate și nu doar să fie bifate".