x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
×
Acest site utilizează fișiere de tip cookie pentru a vă oferi o experiență cât mai plăcută și personalizată. Îți aducem la cunoștință faptul că ne-am actualizat politicile pentru a ne conforma cu modificările propuse aduse de Directiva (UE) 2002/58/EC ("Directiva E-Privacy") si de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE ("Regulamentul GDPR").

Înainte de a continua navigarea pe www.jurnalul.ro, te rugăm să citești și să înțelegi conținutul Politicii de Cookie și Politica de Confidențialitate.

Prin continuarea navigării pe www.jurnalul.ro confirmi acceptarea utilizării fișierelor de tip cookie. Poți modifica în orice moment setările acestor fișiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

DA, ACCEPT

Cum a aranjat Anca Boagiu 29 de licitații

0
Autor: Oana Stancu Zamfir 14 Dec 2015 - 08:58
Cum a aranjat Anca Boagiu 29 de licitații Dan Marinescu/Intact Images
Vezi galeria foto


O schemă explicită de fraudare a 29 de licitații, cele mai importante din ultimii ani, începând cu Nădlac-Arad, Orăștie-Sibiu, Timișoara-Lugoj.

O pagubă de peste un miliard de lei rezultată din doar 10 dintre aceste licitații. Doar opt luni de desfășurare a operațiunii. Doar doi oameni de încredere ai fostului ministru Anca Boagiu au fost suficienți ca unelte în această operațiune în care sunt implicați mulți alți oficiali ai Ministerului Transporturilor. Toate acestea sunt de doi ani pe masa DNA, într-un raport trimis de Corpul de Control al Guvernului.

Pe 18 octombrie 2010, CNADNR începea încheierea unei serii de 10 contracte de asistență tehnică pentru contractarea celor mai importante proiecte de infrastructură rutieră: tronsoanele de autostradă Nădlac-Arad și Orăștie-Sibiu, Timișoara-Lugoj și Lugoj-Deva, ocolitoarele municipiilor Caracal și Alexandria, reabilitarea DN1H, DN24 și DN 24B, DN6 Alexandria-Craiova și DN5 București-Adunații Copăceni.

Contractarea experților juriști avea să se facă fără licitație, prin achiziție directă aranjată din start printr-o metodă banală: diminuarea valorii fiecărui contract sub 15.000 de euro, pragul care presupunea licitație obligatorie. Așa că cele 10 contracte sunt încheiate la valori de 14.940 de euro fără TVA. Vineri după prânz, între ora 14.00 și ora 15.00, sunt trimise invitații de participare câtorva societăți care reprezintă aceleași personaje: SC Michelie Consulting Engineers Srl, SC Ab Initio Srl, Cabinetul Individual de Avocatură Antofie Diana Oana și Cabinetul Individual Ivan Elena Cristina.

Luni dimineață se și evaluează ofertele, și se și atribuie contractele, și se și semnează contractele: Michelie primește două dintre ele, Ab Initio opt din totalul de zece contracte încheiate în aceeași manieră și în 24 ianuarie 2011, și 28 februarie 2011. Experții desemnați de cele două societăți câștigătoare sunt... surpriză, Antofie Diana Oana și Ivan Elena Cristina.

Uneltele fostei șefe de la Transporturi


Cele două dudui, absolvente ale Facultății de Drept de la Nicolae Titulescu, în 2003, erau în mod transparent, fără niciun efort de a le masca rolul, oamenii de încredere ai ministrului 2009 reprezentantul PDL în Biroul Electoral al Sectorului 2 (organizația PDL sector 2 fiind organizația Ancăi Boagiu), semnătura ei apărând pe „procesul-verbal privind centraAnca Boagiu. Antofie fusese în lizarea voturilor privind alegerea președintelui României”. 

În octombrie 2010, la câteva zile după semnarea primelor contracte cu CNADNR, tot Oana Antofie era contractată de Ministerul Transporturilor pentru consiliere și asistență juridică la Direcția Generală infrastructură rutieră și concesiuni, invocându-se volumul mare de lucru. Cu toate acestea, juriștii ministerului, cărora li se tăiaseră salariile alături de toți bugetarii, sunt cei care fac lucrările, iar domnișoara Antofie încaseză pentru doar o lună și un pic de activitate (15 noiembrie – 21 decembrie) 55.548 lei. În raportul de activitate suma este justificată prin: „discuții la sediul clientului în legătură cu redactarea unor documente juridice”, „analiza unor documente redactate de personalul angajat al clientului”, „prezentarea unor puncte de vedere necesare clientului” și, în cele din urmă, „redactarea unor documente solicitate de client”.

Prezente în tot ce mișcă, de la consilii la comisii

În aceeași perioadă, începând cu 13 decembrie 2010, Antofie și Ivan erau desemnate ca reprezentate ale Ministerului Transporturilor în Consiliile de Administrație de la Autoritatea Rutieră Română (Ivan), CFR (Antofie), Tarom (Ivan), apoi și la Loteria Română. În 2012 aveau să fie și referent de specialitate la Autoritatea Aeronautică Română (cu jumătate de normă, între 3.01.2012 - 15.05.2012) și consiliere cu normă întreagă ale șefei CNADNR, Daniela Drăghia (27.04.2012- 25.05.2012).

Cea mai importantă asumare însă de către Anca Boagiu este cea directă: între mai 2011 și mai 2012, Oana Diana Antofie și Elena Cristina Ivan sunt consiliere personale ale ministrului Boagiu (cu jumătate de normă), ulterior fiind preluate și de Alexandru Nazare.

Pentru asta însă ambele se suspendă din barou. Astfel, încât din start, angajarea lor ca experți pentru cele 29 de licitații este ilegală, spune Guvernul, pentru că cerința obligatorie era să fie avocați definitivi și nesuspendați.

14.940 euro fără TVA este pragul care le asigura succesul în licitaţii. Iar lista afacerilor nu este tocmai mică.

Într-un raport întocmit de Corpul de Control al Guvernului sunt detaliate practicile echipei de lucru a ministrului Boagiu. Documentul zace prin sertare, pare că încă nu i-a venit rândul.

Chiar dacă infrastructura României este la pământ, cei care de-a lungul timpului au trecut pe la conducerea Ministerului Transporturilor au reușit să facă multe business-uri și de cele mai multe ori în interes propriu

Mulţi ani, Anca Boagiu a fost protejata fostului președinte Traian Băsescu. Acesta a propulsat-o în funcţii-cheie, prima dintre acestea fiind chiar Ministerul Transporturilor

Programul de transport suspendat de Comisia Europeană

Rezultatele activității celor două domnișoare expert în cele 29 de licitații și contracte încheiate de CNADNR în perioada octombrie 2010 - iunie 2011 sunt dezastruoase. Comisia Europeană stabilește corecții de 1.075.266.789 lei și blochează plățile în Programul Operațional de Transport până în iunie 2013. Miliardul este plătit de la bugetul statului. Pentru doar zece contracte, în valoare de 3,2 miliarde de lei, corecțiile sunt de 795 de milioane. Un sfert din banii primiți de la UE.

Abaterile constatate de Comisie sunt cele care dovedesc în clar trucarea licitațiilor:

1. Întocmirea în mod defectuos a documentațiilor de atribuire, prin stabilirea unor criterii de calificare restrictive, excesive și disproporționate sau a unor factori de evaluare nelegali.

2. Nepreluarea sau preluarea incompletă în anunțul de participare a anumitor criterii minime de calificare și selecție prevăzute în documentația de atribuire.

3. Aplicarea de către comisia de evaluare a unui tratament inegal și discriminatoriu cu consecința favorizării anumitor operatori economici în obținerea contractelor.

4. Atribuirea de către autoritatea contractantă a unor contracte către operatori economici care nu îndeplineau în totalitate criteriile de calificare.
 
Citeşte mai multe despre:   anca boagiu,   traian basescu,   PDL,   ministrul transporturilor

 

Ştiri din .ro




Mai multe titluri din categorie

Arhivele Naționale se digitalizează. Peste patru milioane de documente scanate via… UDMR

Arhivele Naționale se digitalizează. Peste patru milioane de documente scanate via… UDMR
Galerie Foto După Consiliul Județean Vrancea, care a demarat operațiunea de arhivare electronică a documentelor fizice cu ajutorul companiei unui fost candidat al USR-PLUS de la alegerile locale de anul trecut, o altă...

SPP se transformă: caută cu microscopul și ia amprente

SPP se transformă: caută cu microscopul și ia amprente
Galerie Foto Echipamente de prelevare a urmelor de presiune și a amprentelor de pe documente, dispozitive capabile să identifice agenții biologici umani și microscoape de mare precizie sunt ultimele achiziții făcute de către...

Campanie de vaccinare cu iz de mici, lavandă și loz în plic

Campanie de vaccinare cu iz de mici, lavandă și loz în plic
Galerie Foto În timp ce mai toate centrele de vaccinare anti-COVID stau mai mult goale, de dimineață până-n seară, românii indeciși sunt momiți să se imunizeze, prin piețe, cu porții gratuite de mici cu muștar, cu...

Viziunea contabilă a lui Cîțu ține la distanță diaspora românească

Viziunea contabilă a lui Cîțu ține la distanță diaspora românească
Guvernele, indiferent care au fost ele de-a lungul anilor, și-au făcut un titlu de glorie din sărbătorirea Zilei Românilor de Pretutindeni. Sărbătoarea a fost instituită prin Legea nr. 299/2007, privind...

Pe ultima sută de metri, Guvernul înverzește pe hârtie flota auto

Pe ultima sută de metri, Guvernul înverzește pe hârtie flota auto
Deși au avut la dispoziție doi ani de zile pentru a pune legislația internă pentru promovarea vehiculelor de transport rutier nepoluante în acord cu prevederile Directivei UE 2019/1161, autoritățile de la...

Depunerea coroanelor de flori, subiect de dezbatere legislativă în Parlamentul României

Depunerea coroanelor de flori, subiect de dezbatere legislativă în Parlamentul României
Galerie Foto Toți parlamentarii AUR, inclusiv cei plecați din partid, cer modificarea legislației privind participarea la ceremoniile oficiale și introducerea pe lista celor care pot depune coroane de flori în timpul acestor...

Referendum pentru demiterea lui Nicușor Dan, primarul care, în opt luni, a reușit doar să se tundă

Referendum pentru demiterea lui Nicușor Dan, primarul care, în opt luni, a reușit doar să se tundă
Galerie Foto Nicușor Dan, primarul general al Capitalei, ar putea fi subiect al unui referendum pentru demiterea sa, după ce Partidul Puterii Umaniste (Social-Liberal) a anunțat că a inițiat procedurile pentru a demara această...

Povestea imobiliară de la Cimitirul Eternitatea, soldată cu descinderea DNA și a „mascaților” la primăria lui Mihai Chirica

Povestea imobiliară de la Cimitirul Eternitatea, soldată cu descinderea DNA și a „mascaților” la primăria lui Mihai Chirica
Galerie Foto Direcția Națională Anticorupție și-a trimis, tocmai de la București, procurorii, dar și luptători ai Brigăzii Speciale de Intervenții a Jandarmeriei, pentru a „călca”, ieri, biroul primarului PNL de...

PSD și PNL se bat în proiecte de lege pentru depolitizarea consiliilor de administrație, în plină ofensivă de politizare

PSD și PNL se bat în proiecte de lege pentru depolitizarea consiliilor de administrație, în plină ofensivă de politizare
Galerie Foto În toiul campaniei coaliției de guvernământ de împărțire a sinecurilor prin consiliile de administrație ale companiilor cu capital de stat pentru oamenii de partid, mai mulți parlamentari PSD au pregătit un...

Un caz rar în lumea civilizată: România nu știe ce populație are

Un caz rar în lumea civilizată: România nu știe ce populație are
Câți locuitori are România? Răspunsul pare simplu, dar nu este chiar așa! Recensământul populației dă o cifră, Institutul Național de Statistică, altă cifră, Ministerul de Interne are altceva în evidențe,...

PSD a vrut să transforme sponsorizarea dintr-un act benevol într-unul obligatoriu

PSD a vrut să transforme sponsorizarea dintr-un act benevol într-unul obligatoriu
Galerie Foto Sponsorizarea este considerată un act de responsabilitate socială, iar ea este definită de lege ca fiind actul juridic prin care două persoane convin cu privire la transferul dreptului de proprietate asupra unor...

Angajații din industria de apărare, în stradă, cei din sectorul energetic, în șomaj

Angajații din industria de apărare, în stradă, cei din sectorul energetic, în șomaj
Deși de mai bine de un an de zile guvernanții promit că vor găsi soluții pentru rezolvarea problemelor din industria de apărare, acest lucru încă nu s-a întâmplat, generând o situație din ce în ce mai...

Studiu: Vindecații de COVID nu au nevoie de vaccin 

Studiu: Vindecații de COVID nu au nevoie de vaccin 
Persoanele care au trecut deja prin infecția cu virusul SARS-CoV-2 nu obțin beneficii suplimentare în urma vaccinării anti-COVID, în timp ce persoanele care nu au avut boala beneficiază maxim de vaccinare, arată...

Recomandările de mediu ale Consiliului Europei, ignorate la București

Recomandările de mediu ale Consiliului Europei, ignorate la București
Galerie Foto Poluarea din România a ajuns din nou în presa occidentală, după ce jurnaliștii de la publicația franceză Libération au realizat un reportaj despre poluarea cauzată de fabricile de ciment. La Fieni, în județul...

Obsesiile binomului SRI-DNA, readuse în actualitate. Cum speculează Stelian Ion raportul MCV și atentatul de la Arad

Obsesiile binomului SRI-DNA, readuse în actualitate. Cum speculează Stelian Ion raportul MCV și atentatul de la Arad
Galerie Foto Raportul MCV, prin care Comisia Europeană a anunțat că nu ridică mecanismul de monitorizare pe Justiție, în ceea ce privește România, precum și atentatul de la Arad, în urma căruia și-a pierdut viața...
Serviciul de email marketing furnizat de