Viceprimarul Timisoarei, Adrian Orza, este candidatul PNTCD pentru Primaria Timisoara, fiind de doua mandate protejatul sefului sau de serviciu si de partid, primarul Gheroghe Ciuhandu. Amestecand campania electorala cu munca de viceprimar, Adrian Orza a reusit sa isi faca o campanie electorala de …23 de milioane de euro, din bani publici. Cum? Foarte simplu, inaugurand electoral mai multe obiective de interes public, prin voia primarului Ciuhandu care i-a lasat succesorului dreptul de a taia panglici ca sa poata aparea la televizor, prin ziare si cel mai important, in fata electoratului.
Cele 23 de milioane de euro reprezinta bani pentru investitii in oras. Nu infrastructura sau alte lucrari de anvergura, ci "mici' pomeni electorale, realizate din bugetul Timisoarei si cofinanatare din fonduri europene. Toate sunt proiecte care nu s-au facut in cele 3 mandate ale lui Ciuhandu, suprapuse cu doua ale viceprimarului Adrian Orza.
Orza se lauda pe Facebook cu iniziativa sa de redeschidere a Parcului Copiilor, dupa 8 ani de amanari, timp in care un copil a murit si mai multi s-au accidentat pe vechile jucarii ruginite. Viceprimarul candidat va taita panglica investitiei de 3 milioane de euro exact pe 1 iunie, de Ziua Copilului. Licitatia pentru parc a fost castigata de catre firma primariei, Horticultura SA, care a subcontractat firmele de casa ale lui Ciuhandu, din ultimele mandate, printre care Drufec. Piesa de rezistenta a risipei de bani este trenuletul cu patru vagoane, care poate duce 24 de persoane, adus tocmai din Canada si care a costat 80.000 de euro.
O alta aroganta este redeschiderea Parcului Rozelor, care dupa o "infuzie' de 1,3 milioane de euro, arata la fel, doar ca s-au plantat trandafiri si s-au schimbat niste banci. Cu primar, sobor de preoti si porumbei albi, vicele Adrian Orza, candidatul la functia de primar, si-a facut si aici propaganda. Primaarul, candidat pe locul 1 pe lista de consilieri a lui Orza si-a recitat poezia: "Vreau sa va linistesc. Inaugurarea nu se face in campanie,ci se face acum, pentru ca atat au durat lucrarile. Le multumesc, au muncit sub indrumarea domnului Orza'. Dalele aleilor arata ca si aruncate din camion. In resta celasi parc de zeci de ani. La nota de plata se adauga 900 de soiuri de trandafiri, cu preturi intre 4 si 25 de euro, "in functie de proveninenta'.
Acelasi viceprimar a inaugurat si Centru stomatologic pentru elevi al Serviciului Public de Asistenta Medicala Scolara din cadrul Primariei Timisoara, o invetitie de 15 mii de euro. Scaunele stomatologice si aparatura sunt vechituri admate de la cabinetele medicale de la scoli. Cladirea in care functioneaza unitatea medicala este cunoscuta pentru gradul extrem de ridicat de umezeala si igrasie, iar partea din spate se darama, caramida cu caramida, de ani de zile.
In timp ce sectia de oncologie a Clinicii de Oncologie si Spitalul pentru Copii trebuiesc evacuate dupa ce au ajuns pe mana clanurilor tiganesti, Orza a facut o vizita incognito la Maternitatea Odobescu, un alt monument de igrasie si lipsuri. Aici insa, candidatul a venit cu promisiunea unie investitii de 2 milioane de euro. Lejer, caci e vorba de bani europeni, deci nu se da din buzunar.
Culmea arogantei este insa inagurarea pasajului subteran de la intersectia Michelangelo din Complexul Studentesc. Aceasta este una dintre cele mai sufocate artere din oras, unde problema a fost ignorata total timp de 12 ani. Exact in campania electorala, viceprimarul Adrian Orza, secondat de catre primar, au pu "piatra de temelie' a noului pasaj subteran, un basm frumos pe niste planse desenate. Intr-o groapa de un metru pe un metru, langa trotuar, cei doi au pus untub metalic cu numele "ctitorilor' si cu proiectul. Ce nu s-a realizat intr-un dceeniu, se va face peste noapte, fiind campanie electorala. "Lucrarile la pasajul subteran de la intersectia Michelangelo vor incepe in luna august a acestui an si vor dura un an si jumatate', au plusat vanatorii de voturi.
Evident, Orza nu a ratat nici campionatul de culturism, pe care l-a ignorat in fiecare an. Acum insa, s-au gasit si ceva bani sa contribuie si primaria "pentru promovarea sportului', mai ales daca Orza a aparut pe scena alaturi de campioni de culturism din diverse tari, in fata unei sali ticsite de public.
La toate acestea se mai adauga "mizilicuri' electorale, pentru care primaria arunca anual cateva yeci de mii de euro, cu mar fi ruga din cartierul Mehala sau cea din zona Steaua – Fratelia. Adica balci, muzica populara, mititei si bere, baie de multime si discursuri, toate pentru voturile oamenilor din banii carora se organizeaza aceste bairamuri electorale.