x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Special Cursa amneziei

Cursa amneziei

de Carmen Dragomir    |    27 Iul 2006   •   00:00

Mai multe institutii ale statului omit elemente ca-re ar putea sa clarifice conditiile si raspunderile in producerea accidentu-lui in urma caruia premie-rul a vazut moartea cu ochii.
Ce cauta premierul pe drumul spre Corbeanca? Cine ii verifica starea tehnica a motocicletei? Cu ce viteza circula in momentul accidentului? Avea antemer-gator? De ce a disparut soferul masinii lovite?
Cititi si: La un pas de operatie * Soferul nevazut

LOCUL FAPTEI. Asa arata locul accidentului la cateva zeci de minute de la producerea lui. Se vede motocicleta intrata in fata masinii Ford
Nici la Corbeanca, nici la Petresti nimeni dintre cei care s-au perindat pe la locul accidentului in care a fost implicat premierul nu-si mai aminteste tot ce a vazut. Nimeni nu vrea sa povesteasca, oamenii isi pun mana la ochi si zic ca "tacerea e ca mierea".

Nici o urma pe sosea nu mai amintea ieri la pranz de accidentul avut de premier la intrarea in Corbeanca. Trecem prin Petresti, nici un indicator nu ne anunta ca am iesit din localitate. O curba la dreapta, destul de usoara, nesemnalizata, inca vreo 20 de metri si o pancarta verde, pe care scrie cu negru Corbeanca. Indicatorul e unul dichisit, fara nici o legatura estetica cu cele cunoscute. Frana! Stanga-imprejur, ne gandim ca pe-aici trebuie sa fie locul cu pricina. La aproximativ zece metri de mers in sens invers, spre Petresti am mai gasit, dupa o observatie atenta, doar o mana de resturi din plastic, cateva farame de fier, printre niste guguloaie de cal, o pata de ulei de motor si nici o urma de frana de roti. Gramada se afla exact la jumatatea distantei intre cele doua indicatoare de intrare in Corbeanca si Petresti.

ORBI. Vizavi, niste muncitori ciocane inert la o vila. N-au vazut, n-au auzit, nu era decat paznicul - care, normal, acum e acasa si nimeni nu stie cum il cheama si nici unde sta. La 500 de metri un om sapa brazde. A auzit "Buuum!", era la masa, a iesit putin sa se uite, a ajuns in cinci minute, se aduna lume multa, nu l-a vazut pe motociclist, "apropo, frumoasa bicicleta avea", doar pe sofer l-a vazut, unul de vreo 25 de ani, subtirel, in costum negru, era destul de linistit si vorbea la telefon. Cand a ajuns era si motocicleta, si masina si dupa aia omul a plecat ca s-a plictisit. Nu vrea sa spuna cum il cheama ca n-are rost. Un trecator mai acatarii vine agale pe drum. Da, a fost aseara, a trecut la vreo zece minute cu masina, nu conteaza cum il cheama, ca e mai bine sa nu zici nimic, dar si el e motociclist si poate sa ne spuna cam cum a fost: "In curba sunt niste gropi, nu poti sa le ocolesti decat pe contrasens. O motocicleta se redreseaza mai greu, iar o masina nu poate arata asa decat daca intri in ea cu vreo 160 de km la ora."

MUT. Mergem la postul de politie, agentul Ion Viorel nu era de serviciu aseara dar e tanar, angajat de curand si e timorat. Cica n-are voie sa vorbeasca cu presa, nu stie daca acolo unde a fost accidentul e localitate sau nu, nu stie care e viteza regulamentara, in general nu stie nimic si in general, nu e treaba noastra. Colegul lui de aseara (chiar seful de post) e liber vreo doua zile si oricum nu vorbeste cu noi dar daca venim cu "purtatoru’ de presa", in traducere purtatorul de cuvant al Politiei Ilfov, ne spune el de toate. Mergem la primarie, primarul Tudor Dumitru e plecat. Il gasim la telefon, zice ca a ajuns si el pe la noua si ceva, dar mai multe stie seful de post. Primarul afirma categoric, ca doar a fost acolo, ca accidentul a fost in localitate, nu in afara ei. Seful de post, Mihai Chichioara, a raspuns intr-un final la telefon, dandu-ne astfel posibilitatea sa aflam ca el - care putea ajunge de la postul de politie in maximum doua minute - a ajuns dupa cei de la Politia Ilfov. Sigur, sigur? Nu mai e sigur dar nu mai vorbeste altceva pentru ca exista purtator de cuvant. De fapt, nimeni nu prea mai stie nimic, nimeni nu vrea sa povesteasca, oamenii isi pun mana la ochi si zic ca "tacerea e ca mierea".

SUSPENDARE
GHIPS. Suferinta premierului este evidenta la iesirea din spital
Surse oficiale din Politie ne-au informat ca premierul Tariceanu rula, la momentul producerii accidentului, cu viteza de 160 km/h. Daca aceasta cifra va reiesi si in urma expertizelor facute de anchetatori, permisul de conducere al lui Calin Popescu Tariceanu va fi suspendat pe o perioada de 90 de zile. De asemenea, primul-ministru va primi o amenda cuprinsa intre 2.000.000 si 8.000.000 de lei vechi. Potrivit prevederilor Codului Rutier, conducatorul de vehicul trebuie sa respecte regimul legal de viteza si sa o adapteze in functie de conditiile de drum, astfel incat sa poata efectua orice manevra in conditii de siguranta. La Capitolul VII - Raspunderea Contraventionala se precizeaza: Constituie contravetii si se sanctioneaza cu amenda de la 60 RON la 80 RON depasirea cu 30 km/h a vitezei maxime admise pe sectorul de drum respectiv. Depasirea cu mai mult de 30 km/h a vitezei maxime admise se sanctioneaza cu amenda de la 100 RON la 300 RON. Cu amenda de la 200 RON la 800 RON si suspendarea exercitarii dreptului de a conduce autovehicule pe o perioada de 90 de zile se sanctioneaza depasirea cu mai mult de 50 km/h a vitezei maxime admise. (Radu Crivat)

DOSARUL, AJUNS LA PARCHETUL GENERAL
Aseara, dosarul privind accidentul suferit de premierul Tariceanu a ajuns la Parchetul instantei supreme pentru continuarea cercetarilor. Politia, prin procurorii de la Ilfov, si-a declinat astfel competenta de cercetare catre cei care, potrivit legii, trebuie sa ancheteze orice caz in care este implicat premierul tarii. Abia dupa ce toate verificarile vor fi finalizate, procurorii vor putea sa decida daca vreunul dintre cei implicati in accident se face vinovat sau nu de savarsirea unei infractiuni. (Miruna Pasa)

INTREBARI
Oficialii omit sa dea detalii importante care sa lamureasca pe deplin conditiile in care premierul Tariceanu a produs evenimentul rutier. Iata intrebari acum fara raspuns:

1 Ce cauta premierul la acea ora pe traseul Petresti-Corbeanca?

2 Cu ce viteza conducea el motocicleta inainte de accident?

3 La ce distanta se aflau masinile SPP de escorta?

4 De ce nu avea un antemergator?

5 Locul accidentului se afla in interiorul sau in afara localitatii?

6 Premierul a mai avut accidente de motocicleta sau de automobil?

7 A mai avut el permisul suspendat sau a mai fost amendat pentru nerespectarea Codului rutier?

8 La cat timp dupa accident a fost transportat la Spitalul Elias soferul masinii lovite de motocicleta premierului?

9 De ce soferul a fost izolat de presa si trimis in concediu?

10 De ce ancheteaza Parchetul acest accident catalogat drept minor?
×
Subiecte în articol: eveniment premierul