Fost primar al Sectorului 6, actual prefect al Capitalei, Dan Darabont prefera sa atace in instanta deciziile primarului general, Traian Basescu, si hotararile Consiliului General decat sa faca prea multe comentarii. Avand un limbaj uneori prea tehnic, Darabont apeleaza la lege ori de cate ori i se adreseaza o intrebare delicata.
MONICA ANDREI
Dan Darabont: Nu, scaunul este de o singura marime, ca sa spun asa, deci nu se pune problema de a fi ajustat la dimensiunile si pe gabaritul detinatorului functiei.
Citește pe Antena3.ro
In orice competitie este normal sa existe un singur invingator, adevaratul castigator al acestei campanii din iunie 2004 este electoratul bucurestean. Trebuie sa acceptam decizia electoratului, asta este regula intr-un sistem democrat, si sa mergem mai departe in activitatea politica.
Stare de veghe
Din totalul de 128 de dispozitii ale primarului si hotarari adoptate de Consiliul General, aproximativ 20% au fost subiectul unei corespondente cu initiatorul, asa-numita procedura prealabila, din care se semnaleaza initiatorului care sunt deficientele si in cazul in care acestea nu sunt remediate automat se deschide procedura in instanta.
La nivel de dispozitii ale primarului general a fost atacata in instanta cea privind interzicerea accesului masinilor cu tonaj greu in Bucuresti. A fost incalcata Legea privind regimul drumurilor si nu a avut acordul Politiei Rutiere. La capitolul hotarari ale Consiliului General dau exemplu Hotararea numarul 113, privind spalarea saptamanala a trotuarelor, aici nu se precizeaza daca din suma de la bugetul municipal platita pentru firmele de salubrizare nu cumva trebuie sa fie finantata si aceasta actiune. Daca nu se delimiteaza clar ce trebuie sa faca firmele de salubrizare riscam sa ajungem in situatia de a plati de doua ori acelasi serviciu. De mentionat ca aceasta hotarare, imediat dupa ce Prefectura a atacat-o in contencios, in prima sedinta de consiliu a fost abrogata, fiind adoptata o alta hotarare aproape identica, cu alt numar.
Inca este in termen, am reluat procedura conform legii, Prefectura nu poate sa actioneze in afara unor termene si proceduri foarte stricte.
"Falsi Tepesi"
Hotararea 127 referitoare la Agentia pentru Supravegherea Animalelor, unde am constatat ca prin hotararea de consiliu se incalca procedura ceruta de lege in cazul licitatiilor si anume impune agentiei respective sa inchirieze o anumita baza dintr-o comuna din apropierea Bucurestiului. Legea prevede sa se faca licitatie pentru orice achizitie sau inchiriere.
Prea ne-am obisnuit cu falsi Tepesi care dau impresia ca tine de persoana proprie rezolvarea cu maxima eficienta a unor probleme. Intr-un sistem administrativ corect exercitarea oricarei functii administrative trebuie sa respecte anumite proceduri, altfel intervine autoinvestirea, depasirea atributiilor.
Daca legea ii da posibilitatea primarului general sau consiliului sa apeleze la un astfel de subterfugiu, asta este. Prefectura trebuie sa-si faca datoria.
O relatie pur principiala si consider ca pana in prezent de cand functionez ca prefect nu au existat aspecte grave de necolaborare.
Rolul prefectului este de a coordona activitatea Directiei de Sanatate Publica, cea care organizeaza controale in unitatile respective. Au fost o serie de verificari in acest sens, insa totul depinde de cat de gospodar este un administrator de scoala sau un primar in subordinea caruia intra unitatea respectiva. In ceea ce priveste caminele studentesti, 70% dintre acestea sunt in situatia de a fi autorizate, la restul de 30% fiind constatate diferite deficiente, unele putand fi remediate in foarte scurt timp, altele necesitand un program pe termen mediu de investitii din partea universitatii respective.
Cred ca este in limitele competentelor unui primar, ca avand acordul consiliului sa ia masurile pe care le considera necesare in ce priveste personalul angajat. Trebuie sa se respecte insa legea.
N-am aflat despre asemenea afirmatii, dar banuiesc ca intreaga activitate administrativa a unui primar si mai ales a Consiliului nu poate sa fie total straina de criterii politice.
Din punct de vedere al Prefecturii, lucrurile nu au alta relevanta decat aceea ca a fost intrunit numarul de voturi care erau necesare pentru adoptarea unei astfel de hotarari, in rest decizia fiecaruia asupra modului cum voteaza si atitudinea unuia sau altuia dintre consilieri excede atributiile functiei de prefect. Este o problema interna a Consiliului General.
Bineinteles ca au fost stabilite o serie intreaga de criterii de performanta, dar nu a fost precizata o astfel de recomandare.
Sa eficientizez activitatea institutiei, in primul rand a satisfacerii mai rapide a intereselor si a asteptarilor pe care cetatenii le au de la aceasta institutie. Sunt multe solicitari care ajung aici. Pe Legea 290/2003 privind acordarea de compensatii sau despagubiri cetatenilor care si-au pierdut bunurile in Basarabia, Bucovina de Nord sau Tinutul Herta, apoi pe Legea 10/2001 privind regimul juridic al imobilelelor preluate abuziv in perioada 1945-1989. Avem inregistrate peste 16.873 de notificari, peste 14.000 fiind redirectionate catre Primaria Capitalei sau alte unitati in a caror competenta intra solutionarea. De asemenea, Legea privind despagubirea persoanelor care si-au pierdut averile in Bulgaria dupa 1940. Au fost inregistrate peste 3.000 de cereri dintre care 2.700 au deja facute propunerile de acordare a compensatiilor si Legea 44 privind veteranii de razboi, unde avem 2.000 de cereri.
Avem de a face cu probleme extrem de delicate, e vorba de averea unor cetateni si trebuie sa actionam extrem de precaut astfel incat sa nu se ajunga la vreo greseala.
Colectia de sabii
Nu, in nici un caz, dar la Primaria Sectorului 6 in calitate de primar ma aflam in sediul primariei, aici ca prefect ma aflu in sediul Primariei Capitalei, suntem chiriasi si din acest punct de vedere pot fi inteles ca am avut o anumita retinere de a veni cu bunurile proprii.
In nici un caz, imi place prea mult acasa.