x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Special Ionut Barbu a salvat viata sefului de post

Ionut Barbu a salvat viata sefului de post

01 Iun 2004   •   00:00

EVENIMENT

Soarta a facut ca moartea cameramanului Antenei 1, disparut in tragicul accident de la Mihailesti, sa insemne viata sefului de post al comunei. Gabriel Hurlup, aflat la Spitalul de Urgenta Floreasca, a povestit ieri procurorilor cum a explodat camionul cu azotat de amoniu. Seful Postului de Politie din comuna Mihailesti, Gabriel Hurlup, aflat inca in stare grava la spital, a reusit ieri sa vorbeasca timp de cateva minute cu procurorii, despre clipele care au precedat explozia de la Mihailesti si care, in acelasi timp, i-au salvat viata din mijlocul tragediei.
MIRUNA PASA

Gabriel Hurlup a povestit ca cel care l-a ferit cu propriul corp de suflul ucigas al exploziei a fost colegul nostru Ionut Barbu, cameramanul Antenei 1. El ar fi incercat, in secundele dinaintea exploziei, sa il scoata pe Ionut din apropierea camionului, iar in momentul deflagratiei, corpul colegului nostru s-a aflat practic intre suflul exploziei si politist, salvandu-i acestuia viata.

TARDIV. In urma cercetarilor efectuate in cursul saptamanii trecute, procurorii au stabilit ca imediat dupa rasturnarea autotrenului, un student a reusit sa vorbeasca cu soferul si a anuntat telefonic pompierii, la ora 4:58. Acestia au ajuns la fata locului la ora 5:47, "cu aproximativ doua minute si jumatate inaintea deflagratiei, dar nu au apucat sa desfasoare nici o manevra de interventie", a sustinut ieri Ilie Botos. Potrivit procurorului general, singura modalitate de prevenire a exploziei ar fi fost inundarea camionului cu apa. "Azotatul de amoniu, in contact cu apa, s-ar fi dizolvat si ar fi pierdut din potentialul exploziv", a completat Botos.

SCENARIU. Procurorii pornesc de la premisa ca soferul a adormit la volan. Potrivit procurorului general, lovirea camionului de un cap de pod a dus la desprinderea cabinei de remorca si la fisurarea rezervorului din care s-a scurs motorina peste azotatul de amoniu. "Se pare ca in urma coliziunii s-a desprins suportul bateriei, iar borna pozitiva a acesteia a intrat in contact cu caroseria masinii, contact care a declansat scurtcircuitul ce a aprins amestecul de motorina si azotat. Din datele pe care le avem pana acum, se pare ca primul obiect care a luat foc a fost roata de rezerva, pe care, potrivit marturiilor, soferul a indepartat-o de camion. Alimentarea continua venita de la baterie a produs insa imediat si alte surse de foc. Daca soferul ar fi fost instruit corespunzator, ar fi putut evita catastrofa prin deconectarea bornei", a sustinut Botos.

Expertizele

Anchetatorii au dispus ca in zilele urmatoare sa se efectueze o expertiza tehnica auto care sa lamureasca toate circumstantele producerii accidentului rutier. In paralel, anchetatorii vor efectua in poligon experimente cu azotat de amoniu, in aceleasi conditii de umiditate care existau acum o saptamana, in dimineata producerii exploziei.

Harta partiala care arata dispunerea cadavrelor dupa producerea exploziei a aratat ca soferul Florin Marcu si soldatul Silviu Stan - cele doua persoane inca neidentificate - s-au aflat la mai putin de 10 metri de epicentrul exploziei care i-a spulberat practic si i-a aruncat in cea mai indepartata arie de cercetare. "Identificarea resturilor umane va fi finalizata in 12 zile, dupa efectuarea testului ADN", a declarat Botos.
×
Subiecte în articol: eveniment exploziei