x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
×
Acest site utilizează fișiere de tip cookie pentru a vă oferi o experiență cât mai plăcută și personalizată. Îți aducem la cunoștință faptul că ne-am actualizat politicile pentru a ne conforma cu modificările propuse aduse de Directiva (UE) 2002/58/EC ("Directiva E-Privacy") si de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE ("Regulamentul GDPR").

Înainte de a continua navigarea pe www.jurnalul.ro, te rugăm să citești și să înțelegi conținutul Politicii de Cookie și Politica de Confidențialitate.

Prin continuarea navigării pe www.jurnalul.ro confirmi acceptarea utilizării fișierelor de tip cookie. Poți modifica în orice moment setările acestor fișiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

DA, ACCEPT

Modernizare - Vagoane de lux marca Grivita

0
Autor: Lucian Florea 29 Iun 2006 - 00:00
Modernizare - Vagoane de lux marca Grivita


In 1897, din nevoia de intretinere si reparare a locomotivelor cu abur si a vagoanelor de calatori, luau fiinta Atelierele Grivita. Dupa 109 ani, pe poarta fabricii ies vagoane moderne, cu televizoare LCD, toalete ecologice si alte dotari la standarde europene, capabile din punct de vedere tehnic sa goneasca spre Occident cu pana la 200 km/h.

Curtea de pe Calea Grivitei, unde in 1933 Vasile Roaita suna sirena care vestea greva sindicalistilor comunisti de la CFR, pastreaza din acele vremuri doar cateva locomotive vechi si halele de lucru. Atelierele Grivita sunt astazi o societate privata, la care principalul actionar este o asociatie a angajatilor. Peste 1.000 de oameni muncesc la intretinerea periodica a vagoanelor CFR, dar si pentru a pune in circulatie alternative moderne la garniturile de tren ce formeaza peisajul dezolant in majoritatea garilor romanesti. Concret, aici sunt aduse vagoane care au fost scoase din uz inainte de vreme in Occident, in special din Germania, si sunt reconditionate si echipate cu dotari de ultima generatie. Peste 100 de vagoane de dormit modernizate la Grivita au fost puse in circulatie, iar principalul client al uzinelor, CFR Calatori, are comenzi si pentru alte cateva zeci de unitati.

MOTIVE. Directorul general al Atelierelor Grivita, Claudiu Alexandru, sustine ca productia acestor mijloace de transport este ceruta, in primul rand, de apropiata aderare la Uniunea Europeana. Pe langa standardele de confort, tarile UE au si solicitari tehnice pentru garniturile de tren care le traverseaza. Astfel, la momentul de fata, capacitatea de a rula cu o viteza de 160 km/h este o conditie pentru a patrunde in spatiul comunitar, in vreme ce un plafon apropiat de 200 km/h este perceput ca fiind nivelul optim de confort.

Unul dintre initiatorii acestui program si totodata cel care importa vagoanele este omul de afaceri Cornel Tabacaru. "Noi venim in interesul pasagerilor si vrem sa oferim aceleasi servicii ca si in Europa, inainte ca UE sa ne-o impuna. Daca am vazut ca in trenurile de acolo exista prize pentru laptopuri si televizoare, le-am pus si noi", sustine Tabacaru.

SA TOT CALATORESTI! Asa va arata interiorul unui vagon-restaurant

OFERTA. Programul de modernizare a "flotilei" CFR a fost demarat in urma cu cativa ani, cu vagoanele de dormit. Pentru ca acestea "au prins" la calatori, al doilea pas a fost lansarea unei alternative mai ieftine - cuseta, explica Cornel Tabacaru. O noutate o constituie diferenta de clasa la cuseta: astfel, daca la clasa a II-a sunt cate sase locuri in compartiment, la clasa I sunt doar patru paturi, iar clientii au si doua televizoare unde pot vedea DVD-uri. 25 de astfel de vagoane vor intra in dotarea CFR Calatori. Urmatorul obiectiv a fost vagonul-restaurant. Acesta a fost practic reinventat, conform cu standardele europene si adaptat la nevoile autohtone.

DOTARI. Noua generatie de vagoane care ies pe poarta Atelierelor Grivita este echipata tehnic cu toate accesoriile necesare traficului la viteze mari. Insa calatorul va putea simti si confortul sporit: aer conditionat, toalete care nu polueaza, televizoare cu cristale lichide, prize pentru laptopuri si dus in vagoanele de dormit. La Restaurant, cateva cuptoare cu microunde si frigidere echipeaza bucataria, asa cum ne-a fost prezentata de directorul tehnic Dan Baiasu. Planurile producatorilor nu se opresc aici. Ei promit ca in aceasta vara va fi lansat modelul "amiral" al vagoanelor modernizate la Grivita. Este vorba despre un vagon de dormit, care va avea dus si grup sanitar in fiecare compartiment.

COSTURI DE PATRU ORI MAI MICI

FINISAT. Vagon pregatit pentru a parasi Atelierele Grivita
Durata de viata a unui vagon este circa 40 de ani. In Occident insa, ele sunt scoase din uz cu mult inainte de vreme, dupa 15, zece sau chiar opt ani de folosinta. Astfel, garnituri folosite, dar in stare buna, sunt vandute la preturi rezonabile. Aduse in Romania, ele sunt modernizate si reconditionate, incepand cu tabla si componentele tehnice si terminand cu echipamentele electronice. Daca un vagon nou poate costa pana la doua milioane de euro, unul astfel reconditionat valoreaza maximum 500.000 de euro. Transportatorul nu este nevoit sa majoreze tarifele, astfel ca pasagerii pot avea parte de confort sporit la acelasi pret al biletului. Productia noilor tipuri de vagoane este proiectata si realizata integral in Romania, utilizand mana de lucru autohtona si echipamente si accesorii de provenienta interna.
Citeşte mai multe despre:   special,   vagoane,   grivita

 



Mai multe titluri din categorie

Exclusiv: Spirala generalilor de Ziua Națională

Exclusiv: Spirala generalilor de Ziua Națională
Galerie Foto A fost „Black Friday” la avansări în grad, de Ziua Națională a României. In acest an, printre cei propuși la grade înalte se numără personaje ciudate: un chestor in cadrul Ministerului de Interne - abonat...

Bazele de date ale deținuților din România, rescrise de o firmă care a dezvoltat, pentru OMS, platforma de distribuție a vaccinurilor anti-COVID

Bazele de date ale deținuților din România, rescrise de o firmă care a dezvoltat, pentru OMS, platforma de distribuție a vaccinurilor anti-COVID
Galerie Foto Compania deținută de omul de afaceri Mihai Matei, președinte al Asociației Patronale a Industriei de Software și Servicii, a primit, recent, de la Administrația Națională a Penitenciarelor un contact de peste...

Dezvoltarea capacităților de producție în industria alimentară trebuie să devină prioritară

Dezvoltarea capacităților de producție în industria alimentară trebuie să devină prioritară
Interviu cu Valeriu Tabără, președintele Academiei de Științe Agricole și Silvice „Gheorghe Ionescu-Șișești” Fără capacități de prelucrare a materiei prime, valoarea producției în anul...

Polițiștii din Argeș - supărați pe sindicatul de la București și pe legile care le mănâncă banii

Polițiștii din Argeș - supărați pe sindicatul de la București și pe legile care le mănâncă banii
Conflict între polițiști și sindicaliști, în Argeș. Oamenii legii le cer socoteală celor care îi reprezintă. Un ofiţer din cadrul Secţiei 4 Poliţie Piteşti a postat un mesaj public în care își arată dez...

Miniștrii Guvernului Ciucă locuiesc într-un hectar de case, dețin 343.000 de metri pătrați de pământ și au în conturi câteva milioane de euro

Miniștrii Guvernului Ciucă locuiesc într-un hectar de case, dețin 343.000 de metri pătrați de pământ și au în conturi câteva milioane de euro
Galerie Foto Cabinetul PNL-PSD-UDMR, condus de generalul Nicolae Ciucă și căruia, mâine, Parlamentul României îi va acorda votul de învestitură, este putred de bogat, pe persoanele fizice care îl compun. Cei 23 de membri ai...

Roman: Rotația premierilor PNL și PSD, în baza unui gentlemen's agreement

Roman: Rotația premierilor PNL și PSD, în baza unui gentlemen's agreement
Ministrul desemnat al Digitalizării, Florin Roman susține că PNL și PSD mai au de lucrat la capitolul încredere. El mai spune că rotația premierilor se va produce în baza unui gentlemen's...

Alexandru Odobescu, o moarte învăluită în misterul unui amor cu năbădăi

Alexandru Odobescu, o moarte învăluită în misterul unui amor cu năbădăi
Galerie Foto Dependent de morfină, viciu căpătat în Franța, în urma unui tratament medical prescris împotriva gutei, Alexandru Odobescu (1834-1895) mai avea o slăbiciune: femeile tinere. Combinația droguri + dame frumoase...

556.000 de lei, băgați în sistemul de conferințe pentru „Salonul Alb” de la Senat

556.000 de lei, băgați în sistemul de conferințe pentru „Salonul Alb” de la Senat
Instituția condusă de Anca Dragu a majorat, săptămâna trecută, prețul stabilit în august pentru achiziția unei instalații de conferință destinate unei singure săli din Palatul Parlamentului, costul final...

Povestea satului care înjură 112 și alungă urșii cu muzica populară

Povestea satului care înjură 112 și alungă urșii cu muzica populară
Galerie Foto În urmă cu doi ani, cam pe această vreme, la 112 suna un bărbat disperat: tocmai ce-l alergase ursul pe uliță. Dialogul cu dispecerul de la Poliție, timp de câteva minute, a fost halucinant: „capetele de...

Generalii Florian Coldea și Dumitru Cocoru și-au deschis a doua companie de imobiliare

Generalii Florian Coldea și Dumitru Cocoru și-au deschis a doua companie de imobiliare
Galerie Foto Fostul cap militar al Serviciului Român de Informații, generalul în rezervă, cu patru stele, Florian Coldea, împreună cu ex-colegul său, generalul Dumitru Cocoru, și-au extins afacerile. Cei doi au înființat, r...

 „Acei copii n-ar fi avut mari șanse să trăiască fără ajutorul nostru”

 „Acei copii n-ar fi avut mari șanse să trăiască fără ajutorul nostru”
Galerie Foto Se pregătea să emigreze în Elveția sau în Germania și a ajuns în Irak. Așa începe povestea lui George Vlajie, un tânăr român care, în 2013, a hotărât să se realizeze profesional în vestul Europei....

Peste 1,8 miliarde de lei pe lună, pentru testarea angajaților care nu se pot vaccina

Peste 1,8 miliarde de lei pe lună, pentru testarea angajaților care nu se pot vaccina
Galerie Foto Dincolo de problema sanitară reală care a condus la folosirea „certificatului verde” pentru a îngrădi accesul în locuri publice unor categorii de populație, mai este și una legată strict...

ANRP își retro-digitalizează arhiva dosarelor cu sprijinul companiei unui fost lider UDMR

ANRP își retro-digitalizează arhiva dosarelor cu sprijinul companiei unui fost lider UDMR
Trei firme, printre care una controlată de fostul lider UDMR Zoltan Robert Abraham, dar și de omul de afaceri Bogdan Ivanov, ex-membru al boardului director al „defunctei” companii de asigurări City Insurance, au ...

Nadia, șase decenii de viață și trei mituri nemuritoare

Nadia, șase decenii de viață și trei mituri nemuritoare
Galerie Foto Pare că s-a scris, s-a spus și s-a bârfit totul despre fetița-argint viu născută pe 12 noiembrie 1961 la Onești, despre adolescenta cu codițe care lăsa o întreagă planetă cu gura căscată la Olimpiada din...

Preocupările aleșilor în 2021: Delațiunea video în trafic, mașini mai scumpe pentru stat și digitalizarea pescuitului

Preocupările aleșilor în 2021: Delațiunea video în trafic, mașini mai scumpe pentru stat și digitalizarea pescuitului
De la începutul acestui an, pe rolul Camerei Deputaților au fost înregistrate nu mai puțin de 560 de proiecte de lege, inițiative legislative sau propuneri legislative, avându-i ca inițiatori pe senatori și...
Serviciul de email marketing furnizat de