REPORTAJ
Parisul vuieste in aceste zile deoarece gazduieste cel mai important eveniment auto din lume, "Mondial de LâAutomobile". Jurnalul National este acolo, pentru a va tine la curent cu ultimele aparitii in domeniu, de la ultimele modele de serie si pana la cele mai interesante prototipuri.
CATALIN FAINISI - Paris
Toate mijloacele de transport in comun, de la autobuze la celebrul metrou parizian, sunt impanzite de afise care descriu marele Salon, care va fi deschis publicului in perioada 25 septembrie - 10 octombrie. Presa a avut parte, ca de obicei, de ocazia de a descoperi in premiera secretele evenimentului, peste 11.000 de ziaristi din toata lumea fiind acreditati. Jurnalul National este acolo, pentru a va tine la curent cu ultimele aparitii in domeniu, de la ultimele modele de serie si pana la cele mai interesante prototipuri. Inca de ieri, cand am pasit pentru prima data in halele de la "Porte de Versailles", am fost impresionat de dimensiunile gigantice ale expozitiei, care are o suprafata totala de 18 kilometri patrati, de aproximativ cinci ori mai mare decat SIAB-ul romanesc. Acesta este si motivul pentru care la Paris sunt expuse peste 400 de masini din aproximativ 40 de tari.
ASPECT. Coada imensa de la centrul de presa, unde cu greu poti accede, iti releva importanta pe care ziaristii o acorda Mondialului. Cand intri in Hala 1, unde majoritatea producatorilor de top isi expun ultimele creatii, nu stii incotro sa te indrepti mai intai, ochiul fiind atras ba de masinile de ultima generatie, ba de frumusetile care le insotesc pe podium. La fel ca la SIAB, Alfa Romeo este producatorul care a atras cele mai multe frumuseti, hostess-urile italienilor fiind, de departe, cele mai atragatoare pentru ochiul barbatesc. La acest capitol, batalia pentru "podium" este acerba, in lupta pentru locul intai fiind antrenate si prezentatoarele de la standul Lancia.
SUCCES. "Mondial de LâAutomobile" are o istorie de 106 ani, perioada in care s-a transformat in cel mai prestigios eveniment de acest gen din lume. Unul dintre criteriile dupa care se calculeaza prestigiul unui Salon este numarul de vizitatori, iar Parisul se poate lauda ca si din acest punct de vedere este numarul 1. In 2002, in halele din capitala Frantei au intrat peste 1.500.000 de persoane, mai mult de jumatate dintre acestia provenind din afara Frantei. Anul acesta, organizatorii "show"-ului asteapta si mai multi vizitatori, avand in vedere faptul ca vor fi lansate in premiera mondiala mai multe modele de prestigiu, printre care Renault Modus, CitroIn C4, Peugeot 1007, Ford Focus II, Audi A4, Volkswagen Golf V GTI, Alfa Romeo 147 restilizata, noul Porsche Boxster.
Citește pe Antena3.ro
"Logan e masina anului in Europa"
Desi nu a fost prezenta in standurile de la "Mondial de LâAutomobile", Dacia Logan a fost din nou principalul subiect de discutie pentru oficialii Renault. In cadrul unei intalniri cu ziaristii romani prezenti la expozitia pariziana, presedintele Renault pentru Europa Centrala si de Est, Jean-Luc Menard, a vorbit despre sansele noului model de la Pitesti de a razbate pe piata occidentala. "A fost o surpriza pentru noi felul in care presa din Franta, in special, si cea din Vest, in general, a abordat subiectul Logan. Toata lumea ne-a reprosat faptul ca am creat aceasta masina pentru pietele mai sarace si am neglijat tarile dezvoltate. In plus, revista franceza "Auto Plus" i-a acordat 4 stele, ceea ce reprezinta un lucru senzational", a declarat Menard, care a motivat si absenta lui Logan de la Salon: "Ne-am hotarat prea tarziu sa o comercializam in Vest, de aceea nu e aici. Oricum, merita ca occidentalii sa o astepte!".
VIITOR. In legatura cu planurile de marire a familiei Logan, Menard a precizat ca proiectele pentru modelele break si furgon au fost deja demarate, masinile urmand sa apara pe piata in 2006. Mai intai, francezii asteapta insa echiparea masinii cu motorul diesel 1,5 litri dCi, ce dezvolta 85 de cai putere si va avea un rol important in vanzarile Logan.
MODUS, NOUA "PERLA" RENAULT
Renault vine la Salonul de la Paris cu un singur produs nou, Modus, o masina de clasa mica ce se doreste un succes pe pietele Europei Occidentale.Renault Modus este un monovolum de talie mica, produs in Spania. Modus este dezvoltat pe platforma B a aliantei Renault Nissan, comuna pentru Nissan Micra sau Dacia Logan, urmand a fi incadrat in cadrul gamei undeva intre Clio si Megane, desi este un autovehicul de clasa mica. Si pretul va intra in aceeasi categorie, versiunea de baza pornind de la 12.000 de euro, in functie de echipare.
NOUTATI. Atunci cand au conceput acest automobil, cei de la Renault s-au gandit in primul rand la familiile tinere, care il folosesc pentru deplasarile zilnice in marile orase. Desi spatiul nu este punctul sau forte, micutul Modus a fost gandit in asa fel incat sa ofere solutii inteligente in situatii in care este nevoie de marirea acestuia. Astfel, bancheta culiseaza inainte-inapoi 17 centimetri, pentru a se putea utiliza dupa bunul plac spatiul pentru bagaje si cu cel pentru pasagerii din spate. Un alt aspect important pentru aceasta masina este siguranta excelenta, ea obtinand 5 stele la testele de siguranta Euro NCAP, la fel ca modelele Laguna, Megane, Espace, VelSatis si Scenic.
FORD FOCUS II, RENASCUT
Inca din 1998, cand a aparut pentru prima data pe piata, Ford Focus a fost o masina de succes. Asta o arata si cifrele de vanzari, compacta de origine americana fiind comercializata in peste 4 milioane de exemplare in cei 6 ani de viata. Imaginea excelenta a acestui autoturism i-a determinat pe cei de la Ford sa creeze o a doua generatie de Focus.VERSIUNI. Noul model vine in 4 versiuni, de 3, 4 si 5 usi, respectiv break. Dintre acestea modelul Sedan, cu 4 usi va fi comercializat incepand cu anul viitor. Noutatile lui Focus, pe langa noul design, sunt portbagajul mai mare cu 10 la suta (385 litri), farurile adaptive si noul motor de 1,6 litri, pe benzina, ce dezvolta 115 CP (cu 15 mai mult decat varianta anterioara).
DISTRACTIE. Ford a marit paleta de optiuni pentru Focus, oferind in pachetele masinii sisteme performante de sonorizare Sony sau posibilitatea instalarii DVD-urilor pentru pasagerii din spate. De asemenea, o noutate pentru aceasta masina este noua cutie de viteze automata DuraShfit, cu 6 rapoarte, la care treptele pot fi schimbate si manual, la fel ca la noile modele aparute pe piata.
MAZDA 5, O NOUA PROVOCARE
Salonul de la Paris este prilejul excelent pentru Mazda, o companie in crestere pe piata mondiala, de a-si prezenta, in premiera, mult trambitatul monovolum Mazda5, un monovolum prin intermediul caruia japonezii vor sa se bata de la egal la egal cu rivalii europeni.DESIGN. Realizarea acestui model s-a facut intr-un mod unic, punandu-se accent in primul rand pe confortul din interior, abia dupa aceea pornindu-se la desenarea exteriorului. Mazda5 nu duce lipsa de spatiu, introducand chiar un nou sistem de asezare a scaunelor denumit "6 + 1". Masina beneficiaza de trei randuri de cate doua scaune, la care se poate adauga, prin rabatarea unui suport de depozitare a diferitelor obiecte, un al saptelea. De asemenea, o inovatie mai sunt si cele doua usi glisante (fata de una la alte modele), care permit accesul mult mai usor pentru pasageri.
PUTERE. Masina va beneficia de 4 motorizari, cate doua pe motorina, respectiv benzina. Versiunile diesel beneficiaza de sistemul common-rail turbo, au 2 litri si dezvolta 110 CP, respectiv 143 CP. De partea cealalta, "benzinarele" MZR sunt disponibile cu cilindree de 1,8 litri, ce dezvolta 115 CP, respectiv 2 litri si 145 CP.