x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
×
Acest site utilizează fișiere de tip cookie pentru a vă oferi o experiență cât mai plăcută și personalizată. Îți aducem la cunoștință faptul că ne-am actualizat politicile pentru a ne conforma cu modificările propuse aduse de Directiva (UE) 2002/58/EC ("Directiva E-Privacy") si de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE ("Regulamentul GDPR").

Înainte de a continua navigarea pe www.jurnalul.ro, te rugăm să citești și să înțelegi conținutul Politicii de Cookie și Politica de Confidențialitate.

Prin continuarea navigării pe www.jurnalul.ro confirmi acceptarea utilizării fișierelor de tip cookie. Poți modifica în orice moment setările acestor fișiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

DA, ACCEPT

Paris - A inceput "Marele Show"

0
24 Sep 2004 - 00:00
Paris - A inceput


REPORTAJ

Parisul vuieste in aceste zile deoarece gazduieste cel mai important eveniment auto din lume, "Mondial de L’Automobile". Jurnalul National este acolo, pentru a va tine la curent cu ultimele aparitii in domeniu, de la ultimele modele de serie si pana la cele mai interesante prototipuri.

CATALIN FAINISI - Paris

Toate mijloacele de transport in comun, de la autobuze la celebrul metrou parizian, sunt impanzite de afise care descriu marele Salon, care va fi deschis publicului in perioada 25 septembrie - 10 octombrie. Presa a avut parte, ca de obicei, de ocazia de a descoperi in premiera secretele evenimentului, peste 11.000 de ziaristi din toata lumea fiind acreditati. Jurnalul National este acolo, pentru a va tine la curent cu ultimele aparitii in domeniu, de la ultimele modele de serie si pana la cele mai interesante prototipuri. Inca de ieri, cand am pasit pentru prima data in halele de la "Porte de Versailles", am fost impresionat de dimensiunile gigantice ale expozitiei, care are o suprafata totala de 18 kilometri patrati, de aproximativ cinci ori mai mare decat SIAB-ul romanesc. Acesta este si motivul pentru care la Paris sunt expuse peste 400 de masini din aproximativ 40 de tari.

ASPECT. Coada imensa de la centrul de presa, unde cu greu poti accede, iti releva importanta pe care ziaristii o acorda Mondialului. Cand intri in Hala 1, unde majoritatea producatorilor de top isi expun ultimele creatii, nu stii incotro sa te indrepti mai intai, ochiul fiind atras ba de masinile de ultima generatie, ba de frumusetile care le insotesc pe podium. La fel ca la SIAB, Alfa Romeo este producatorul care a atras cele mai multe frumuseti, hostess-urile italienilor fiind, de departe, cele mai atragatoare pentru ochiul barbatesc. La acest capitol, batalia pentru "podium" este acerba, in lupta pentru locul intai fiind antrenate si prezentatoarele de la standul Lancia.

SUCCES. "Mondial de L’Automobile" are o istorie de 106 ani, perioada in care s-a transformat in cel mai prestigios eveniment de acest gen din lume. Unul dintre criteriile dupa care se calculeaza prestigiul unui Salon este numarul de vizitatori, iar Parisul se poate lauda ca si din acest punct de vedere este numarul 1. In 2002, in halele din capitala Frantei au intrat peste 1.500.000 de persoane, mai mult de jumatate dintre acestia provenind din afara Frantei. Anul acesta, organizatorii "show"-ului asteapta si mai multi vizitatori, avand in vedere faptul ca vor fi lansate in premiera mondiala mai multe modele de prestigiu, printre care Renault Modus, CitroIn C4, Peugeot 1007, Ford Focus II, Audi A4, Volkswagen Golf V GTI, Alfa Romeo 147 restilizata, noul Porsche Boxster.

  • ATRACTIE. Wind, concept car prezentat de Renault

    "Logan e masina anului in Europa"

    Desi nu a fost prezenta in standurile de la "Mondial de L’Automobile", Dacia Logan a fost din nou principalul subiect de discutie pentru oficialii Renault. In cadrul unei intalniri cu ziaristii romani prezenti la expozitia pariziana, presedintele Renault pentru Europa Centrala si de Est, Jean-Luc Menard, a vorbit despre sansele noului model de la Pitesti de a razbate pe piata occidentala. "A fost o surpriza pentru noi felul in care presa din Franta, in special, si cea din Vest, in general, a abordat subiectul Logan. Toata lumea ne-a reprosat faptul ca am creat aceasta masina pentru pietele mai sarace si am neglijat tarile dezvoltate. In plus, revista franceza "Auto Plus" i-a acordat 4 stele, ceea ce reprezinta un lucru senzational", a declarat Menard, care a motivat si absenta lui Logan de la Salon: "Ne-am hotarat prea tarziu sa o comercializam in Vest, de aceea nu e aici. Oricum, merita ca occidentalii sa o astepte!".

    CIFRE. Dupa ce va fi lansata, la sfarsitul acestui an in Turcia (unde Renault apreciaza ca va vinde 20.000 de unitati anul viitor) si Serbia, Croatia sau Polonia, Dacia Logan isi va face debutul pe piata vestica (Franta si Germania) abia in iulie 2005. "Atata timp cat cererile au venit, speram sa aiba succesul scontat. Cred ca vom vinde in Franta aproximativ 6.000 de Loganuri pe an. Eu o consider masina anului in Europa", a completat francezul, care considera ca aparitia Logan este un lucru extraordinar pentru viitorul Dacia pe plan mondial.

    VIITOR. In legatura cu planurile de marire a familiei Logan, Menard a precizat ca proiectele pentru modelele break si furgon au fost deja demarate, masinile urmand sa apara pe piata in 2006. Mai intai, francezii asteapta insa echiparea masinii cu motorul diesel 1,5 litri dCi, ce dezvolta 85 de cai putere si va avea un rol important in vanzarile Logan.

  • SUCCES. Chiar daca nu a fost prezentata la Paris, Logan a cules numai laude

    MODUS, NOUA "PERLA" RENAULT

    Renault vine la Salonul de la Paris cu un singur produs nou, Modus, o masina de clasa mica ce se doreste un succes pe pietele Europei Occidentale.
    Renault Modus este un monovolum de talie mica, produs in Spania. Modus este dezvoltat pe platforma B a aliantei Renault Nissan, comuna pentru Nissan Micra sau Dacia Logan, urmand a fi incadrat in cadrul gamei undeva intre Clio si Megane, desi este un autovehicul de clasa mica. Si pretul va intra in aceeasi categorie, versiunea de baza pornind de la 12.000 de euro, in functie de echipare.

    NOUTATI. Atunci cand au conceput acest automobil, cei de la Renault s-au gandit in primul rand la familiile tinere, care il folosesc pentru deplasarile zilnice in marile orase. Desi spatiul nu este punctul sau forte, micutul Modus a fost gandit in asa fel incat sa ofere solutii inteligente in situatii in care este nevoie de marirea acestuia. Astfel, bancheta culiseaza inainte-inapoi 17 centimetri, pentru a se putea utiliza dupa bunul plac spatiul pentru bagaje si cu cel pentru pasagerii din spate. Un alt aspect important pentru aceasta masina este siguranta excelenta, ea obtinand 5 stele la testele de siguranta Euro NCAP, la fel ca modelele Laguna, Megane, Espace, VelSatis si Scenic.

  • Renault Modus - foto

    FORD FOCUS II, RENASCUT

    Inca din 1998, cand a aparut pentru prima data pe piata, Ford Focus a fost o masina de succes. Asta o arata si cifrele de vanzari, compacta de origine americana fiind comercializata in peste 4 milioane de exemplare in cei 6 ani de viata. Imaginea excelenta a acestui autoturism i-a determinat pe cei de la Ford sa creeze o a doua generatie de Focus.

    VERSIUNI. Noul model vine in 4 versiuni, de 3, 4 si 5 usi, respectiv break. Dintre acestea modelul Sedan, cu 4 usi va fi comercializat incepand cu anul viitor. Noutatile lui Focus, pe langa noul design, sunt portbagajul mai mare cu 10 la suta (385 litri), farurile adaptive si noul motor de 1,6 litri, pe benzina, ce dezvolta 115 CP (cu 15 mai mult decat varianta anterioara).

    DISTRACTIE. Ford a marit paleta de optiuni pentru Focus, oferind in pachetele masinii sisteme performante de sonorizare Sony sau posibilitatea instalarii DVD-urilor pentru pasagerii din spate. De asemenea, o noutate pentru aceasta masina este noua cutie de viteze automata DuraShfit, cu 6 rapoarte, la care treptele pot fi schimbate si manual, la fel ca la noile modele aparute pe piata.

  • Ford Focus II - foto

    MAZDA 5, O NOUA PROVOCARE

    Salonul de la Paris este prilejul excelent pentru Mazda, o companie in crestere pe piata mondiala, de a-si prezenta, in premiera, mult trambitatul monovolum Mazda5, un monovolum prin intermediul caruia japonezii vor sa se bata de la egal la egal cu rivalii europeni.

    DESIGN. Realizarea acestui model s-a facut intr-un mod unic, punandu-se accent in primul rand pe confortul din interior, abia dupa aceea pornindu-se la desenarea exteriorului. Mazda5 nu duce lipsa de spatiu, introducand chiar un nou sistem de asezare a scaunelor denumit "6 + 1". Masina beneficiaza de trei randuri de cate doua scaune, la care se poate adauga, prin rabatarea unui suport de depozitare a diferitelor obiecte, un al saptelea. De asemenea, o inovatie mai sunt si cele doua usi glisante (fata de una la alte modele), care permit accesul mult mai usor pentru pasageri.

    PUTERE. Masina va beneficia de 4 motorizari, cate doua pe motorina, respectiv benzina. Versiunile diesel beneficiaza de sistemul common-rail turbo, au 2 litri si dezvolta 110 CP, respectiv 143 CP. De partea cealalta, "benzinarele" MZR sunt disponibile cu cilindree de 1,8 litri, ce dezvolta 115 CP, respectiv 2 litri si 145 CP.

  • Mazda 5 - foto
  • Citeşte mai multe despre:   reportaj,   masina,   paris ,   logan,   Renault,   modus,   focus

     



    Mai multe titluri din categorie

    Îmblânzitorul de iguane

    Îmblânzitorul de iguane
    Galerie Foto Costa Rica este pentru noi mai mult o țară spre care s-au îndreptat cetățeni români certați cu legea. Pentru lumea largă este Elveția Americii Centrale! O țară excelent organizată, cu oameni care nu vor să...

    Cum a construit fiul unei spălătorese din Paris imperiul bijuteriilor Cartier 

    Cum a construit fiul unei spălătorese din Paris imperiul bijuteriilor Cartier 
    Galerie Foto Louis-François Cartier a fost unul dintre cei cinci copii ai unui veteran al războaielor napoleoniene și al unei spălătorese. Condițiile financiare precare l-au determinat pe tatăl Pierre să-l angajeze pe...

    Legenda crucilor din piatră doborâte cu excavatorul de slugoii lui Ceaușescu

    Legenda crucilor din piatră doborâte cu excavatorul de slugoii lui Ceaușescu
    Galerie Foto În demența anilor ’80, când cultul familiei Ceaușescu sfida ridicolul într-o Românie anesteziată de balivernele (in)egalității sociale, o vizită-fulger a cuplului dictatorial în zona Subcarpaților de...

    ROMATSA, contract de pază pe trei ani cu firma fostului viceprimar general PDL

    ROMATSA, contract de pază pe trei ani cu firma fostului viceprimar general PDL
    Galerie Foto Aproape 6,3 milioane de lei urmează să fie încasate, de la ROMATSA, de două companii de pază, cu acționariate interesante, în urma unui contract parafat la finalul lunii septembrie, pentru monitorizarea a 12...

    Guvernul „Zero II” vrea să bage ONG-urile în campania de vaccinare. Sondaje, apoi cu forța sau sancțiuni

    Guvernul „Zero II” vrea să bage ONG-urile în campania de vaccinare. Sondaje, apoi cu forța sau sancțiuni
    Galerie Foto Proiectul de program de guvernare cu care Dacian Cioloș s-a prezentat, luni, la Palatul Cotroceni și pentru care a primit, teoretic, undă verde din partea președintelui Klaus Iohannis să încerce să constituie,...

    Bruxelles-ul ne pune la treabă. Noi nu avem nici bani, nici muncitori, dar avem strategie 

    Bruxelles-ul ne pune la treabă. Noi nu avem nici bani, nici muncitori, dar avem strategie 
    Galerie Foto Mâine, 14 octombrie, Direcția Generală pentru Energie (DG Energy) va prezenta propunerile și evaluările de impact ale Comisiei pentru Economie, Cercetare și Energie (ITRE) din Parlamentul European în vederea...

    Politicienii toarnă peste sărăcia din Valea Jiului veșnica recunoștință 

    Politicienii toarnă peste sărăcia din Valea Jiului veșnica recunoștință 
    Galerie Foto La 44 de ani de la revolta minerilor din Valea Jiului, politicienii și-au adus aminte să le aducă un omagiu celor care în vara anului 1977 au avut curajul să-și strige nemulțumirile față de condițiile de...

    Povești de ambulanță și dric, în cea mai infectată comună din România

    Povești de ambulanță și dric, în cea mai infectată comună din România
    Galerie Foto Călugăreni – Prahova este un mic sat ascuns printre dealuri, așezat în coasta Mizilului, la vreo 90 de kilometri de București. De prin 1800, oamenii de aici și-au trăit viața în liniște, aproape neștiuți...

    SRI și SPP se pregătesc de dezastre, inclusiv de atacuri nucleare sau radiologice. Guvernul Cîțu bagă 213 milioane în dotarea acestor servicii

    SRI și SPP se pregătesc de dezastre, inclusiv de atacuri nucleare sau radiologice. Guvernul Cîțu bagă 213 milioane în dotarea acestor servicii
    Galerie Foto Cu doar două zile înainte de ruperea coaliției de guvernare, în 29 septembrie, premierul Florin Cîțu a semnat, împreună cu secretarul de stat în MAI, celebra Ștefania Gabriella Ferencz, supranumită și...

    Paradisul dintre Americi

    Paradisul dintre Americi
    Galerie Foto Panama, o țară cu iz exotic, miros de bani și aer de prosperitate. În decembrie 1989, președintele Republicii Panama, Manuel Noriega, este arestat de forțele armate americane și pus în custodia unei închisori...

    Iohannis se poate plimba cu mașina electrică, pe sub pământ, de acasă la Palatul Cotroceni şi la Casa Poporului

    Iohannis se poate plimba cu mașina electrică, pe sub pământ, de acasă la Palatul Cotroceni şi la Casa Poporului
    Galerie Foto Jurnalul și editura Hoffman vă oferă începând de miercuri, 13 octombrie, o carte specială, cu o temă nemaiabordată până în prezent. „Buncărul președintelui” e povestea fascinantă a lumii de sub...

    La Automecanica Moreni, războiul directorului cu muncitorii costă 80 de euro/oră

    La Automecanica Moreni, războiul directorului cu muncitorii costă 80 de euro/oră
    Cei 300 de angajați ai societății Automecanica Moreni acuză conducerea fabricii că nu respectă prevederile contractului colectiv de muncă în ceea ce privește salarizarea. Ei au cerut intervenția ministrului...

    O călătorie cu trenul lui Nicușor Dan. Din birourile SPP, în curtea clanului Ștoacă 

    O călătorie cu trenul lui Nicușor Dan. Din birourile SPP, în curtea clanului Ștoacă 
    Galerie Foto „Ce înseamnă tren metropolitan? Înseamnă că dacă locuieşti în Ilfov şi lucrezi în Bucureşti (…), te urci în trenul metropolitan şi cobori la Gara de Nord sau în Pipera, sau la AFI Cotroceni. Înseamnă ...

    Breaza, potirul din care picură vinul globalizării

    Breaza, potirul din care picură vinul globalizării
    Galerie Foto Un zvon neliniștitor a tulburat încă de săptămâna trecută viața viticultorilor din sătucurile luminoase culcușite la sânul pietros al Istriței, pe culmile dinspre Ploiești spre Buzău la poalele cărora...

    VIDEO Dezastrul urbanistic, protejat de o legislaţie haotică

    VIDEO Dezastrul urbanistic, protejat de o legislaţie haotică
    Galerie Foto În România se construieşte foarte mult, dar nu tot timpul şi foarte bine. Goana după profit a dezvoltatorilor imobiliari a lăsat o amprentă negativă asupra calităţii construcţiilor. Din păcate, această...
    Serviciul de email marketing furnizat de