Pilotul maghiar Gergo Szabo, campion naţional în 2009, a câştigat ediţia 2010 a Raliului Sibiului cel mai dur şi spectaculos raliu pe macadam din Campionatul Naţional de Raliuri, în care penele de cauciuc au fost din nou la ordinea zilei.
A fost prima dată când raliul sibian s-a desfăşurat pe o suprafaţă mixtă - asfalt şi macadam - şi a fost etapă eveniment candidat în International Rally Challenge (IRC). Organizarea la Sibiu a fost ca de obicei ireproşabilă, mai ales la această ediţie când oficialii IRC au luat notiţe.
Aflat la prima victorie la Sibiu, Szabo este cel de-al cincilea câştigător diferit în cele zece ediţii desfăşurate până acum. „Sunt mulţumit că nu am avut nici o problemă tehnică sau de altă natură aici, la Sibiu. Am mers destul de prudent ţinând cont de duritatea traseului, dar cred că se putea merge şi mai tare. Nu am vrut să risc absolut nimic", a declarat fericitul câştigător Gergo Szabo.
Pilotul de la echipa Jack Daniel's Team a dominat întrecerea, instalându-se în fruntea clasamentului încă din prima zi, reuşind să câştige 9 dintre cele 10 probe speciale! Excepţie a făcut trecerea de noapte pe proba specială Şanta, disputată în prima zi a raliului. Podiumul Raliului Sibiului 2010 a fost completat de echipajele Vali Porcişteanu şi de multiplul campion naţional Titi Aur, cel care a predat o adevărată lecţie de cum trebuie pilotat pentru a termina Raliul Sibiului.
Edwin Keleti şi Victor Ponta, pe un Renault Clio 3, au câştigat pentru a cincea oară consecutiv confruntarea maşinilor de grupa A, reuşind în sfârşit să termine raliul sibian după doi ani în care nu au ajuns în parcul închis de final. „A fost un raliu extraordinar de frumos chiar dacă foarte dur. Am atacat la maximum pe unele probe şi cred că a fost o luptă foarte interesantă la această grupă. Am luat maximum de puncte ceea ce mă face să fiu extrem de fericit", a spus Keleti.
Învingătorii au fost urmaţi de Danny Ungur şi Vlad Cosma, ambii pe maşini Citroen C2R2 Max. De altfel, Ungur a fost cel mai bun pilot şi în Citroen Racing Trophy.
Dodo Piţigoi a fost cel mai rapid pilot la Grupa K, iar Florin Crişan s-a impus la Grupa H.
"A fost un raliu spectaculos şi cred că am reuşit să obţinem puncte importante în încercarea de a face din Raliul Sibiului un eveniment internaţional. Statutul de etapă eveniment în IRC a făcut ca această etapă să fie cunoscută în Europa şi sunt sigur că anul viitor vom reuşi să atragem aici foarte mulţi piloţi străini", a declarat şi Sorin Itu, organizatorul raliului.
Următoarea etapă va fi Raliul Ţara Bârsei (macadam) şi va avea loc în weekend-ul 27-29 august.
Clasament final Raliul Sibiului 2010
1. Gergo Szabo / Levente Csegzy (Mitsubishi Evo IX) 1h 32:32,9
2. Valentin Porcişteanu / Dan Dobre (Mitsubishi Evo IX) la 2:39
3. Titi Aur / Karoly Borbely (Mitsubishi Evo IX) la 3:47
Clasament general piloţi
1. Bogdan Marişca 89 p
2. Gergo Szabo 83
3. Dan Gîrtofan 53
Clasament general echipe
1. Jack Daniel's RT 338 p
2. Napoca Rally Academy 277