Bucurestiul va fi, zilele acestea, gazda a circa 40.000 de turisti veniti din toate colturile lumii pentru a vedea finala Europa League. Meciul dintre echipele spaniole Atletico Madrid si Athletic Bilbao se va disputa maine, 9 mai pe National Arena.
Sosirea in Bucuresi a 40.000 de turisti straini in acelasi timp reprezinta o problema din punct de vedere al structurilor de cazare, care sunt cu mult sub aceasta dimensiune. Capacitatea de cazare din Capitala este in jur de 10.000 de camere, care pot adaposti cel mult 25.000 de turisti. “In Capitala sunt in jur de 180 de structuri de primire turistica cu functiuni de cazare, avand o capacitate de circa 10.000 de camere', ne-a declarat Mihai Rajnita, secretar general al Federatiei Industriei Hoteliere din Romania. Restul strainilor se vor caza cel mai probabil in apartamentele inchiriate in regim hotelier al caror pret porneste de la 35 de euro/noapte.
Meciul nu a fost promovat suficient
Reprezentantii agentiilor de turism sunt mahniti de faptul ca Ministerul Turismului nu s-a implicat in promovarea brandului turistic cu ocazia meciului din Europa League. “Promovarea facuta meciului din finala Europa League a fost foarte slaba. Ar fi fost bine daca autoritatile s-ar fi gandit macar la o campanie de promovare a obiectivelor din Bucuresti', ne-a declarat Corina Martin, presedintele Asociatiei Nationale a Agentiilor de Turism (ANAT). Martin a mai spus ca “acest gen de eveniment aduce turisti si venituri oricum deoarece turistii vin special pentru meci, nu vin pentru potentialul turistic al Romaniei'.
“Cel mai probabil se vor plimba prin Capitala dar cam atat, ei vin pentru meci. De personalul hotelier depinde daca acest eveniment va fi benefic pentru noi sau nu. Daca raportul calitate-pret va fi unul optim, daca personalul hotelier va zambi si se va purta frumos, daca mancarea va fi buna, atunci turistii respectivi vor pleca acasa multumiti de serviciile primite si ne vor face promovare buna, daca nu va fi o oportunitate ratata', ne-a explicat Corina Martin.
Pe langa barurile din centrul Capitalei, turistii straini vor putea vizita o serie de obiective folosind autobuzele “Bucharest City Tour'. Parcul Herastrau, Arcul de Triumf, Ateneul Roman, muzeele Satului, Antipa, de Arta, Biserica Cretulescu, palatele Telefoanelor si CEC, Palatul Parlamentului, Patriarhia Romana, Hanul lui Manuc, Curtea Veche sau Teatrul National sunt cateva din atractiile aflate pe traseul autobuzelor. Linia functioneaza intre orele 10:00-22:00, iar pretul unui card pentru un adult este de 25 lei.
UEFA are contract de exclusivitate
Reprezentantii ministerului au avut timp destul la dispozitie pentru a achizitiona servicii de promovare a brandului turistic in cadrul meciului, insa nu au avut succes. “In contextul dimensiunii si importantei evenimentului, MDRT a intentionat realizarea unor actiuni de promovare a Romaniei ca destinatie turistica. Reprezentantii MDRT au avut mai multe intalniri cu organizatorii finalei de la Bucuresti in vederea organizarii unor actiuni de promovare a brandului turistic national, in timpul, precum si la evenimentele conexe finalei. Insa, din cauza specificitatilor de organizare si a regulilor impuse de UEFA (imposibilitatea utilizarii spatiilor oficiale de reclama), acestea nu pot fi puse in practica', potrivit Ministerului Turismului.