x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Ştiri Educatie MEN: Rata de promovare la simularea probelor scrise ale bacalaureatului - 36,88%, în creştere cu 0,36% faţă de 2018

MEN: Rata de promovare la simularea probelor scrise ale bacalaureatului - 36,88%, în creştere cu 0,36% faţă de 2018

30 Mar 2019   •   10:30
MEN: Rata de promovare la simularea probelor scrise ale bacalaureatului - 36,88%, în creştere cu 0,36% faţă de 2018
Sursa foto: LuckyBusiness/Getty Images/iStockphoto

Analiza rezultatelor înregistrate la simularea probelor scrise din cadrul examenului naţional de bacalaureat, organizată de Ministerul Educaţiei Naţionale în perioada 11 - 13 martie, relevă o rată cumulată de promovare (clasa a XI-a şi clasa a XII-a) de 36,88%, în creştere cu 0,36% faţă de anul trecut (36,52%), informează MEN.

Potrivit unui comunicat transmis vineri seară de MEN, ponderea elevilor de clasa a XII-a cu medii care asigură promovarea (6 şi peste 6) este de 42,15% (47.598 de elevi din 112.925 prezenţi). În raport cu anul şcolar anterior (39,55%), se constată o majorare de aproape 3%.

La clasa a XI-a, rata de promovare este 31,86%.

Pe probe, situaţia cumulată a notelor mai mari sau egale cu 5 este următoarea: 69,5% la proba E)a) - Limba şi literatura română (67,7% în 2018); 71,7% la proba E)b) - Limba şi literatura maternă (75,8% în 2018); 50,2% la proba obligatorie a profilului E)c) - Matematică sau Istorie (48,8% în 2018).

La proba la alegere a profilului E)d), susţinută doar de elevii claselor a XII-a, rata notelor peste 5 a fost de 65,5% (81% în 2018).

În opt judeţe, rata cumulată de promovare a depăşit 40%: Iaşi (46,4%), Cluj (45,5%), Dolj (43,1%), Brăila (43%), Galaţi (41,9%), Alba (41,3%), Vâlcea (40,5%) şi Suceava (40,2%). De asemenea, în Capitală, 40,4% dintre elevi au reuşit să obţină medii generale mai mari sau egale cu 6.

"Rezultatele trebuie analizate la nivelul fiecărei unităţi de învăţământ prin discuţii individuale cu elevii, dezbateri la nivelul clasei, şedinţe cu părinţii, precum şi la nivelul consiliului profesoral în vederea adoptării unor măsuri adecvate care să genereze îmbunătăţirea performanţelor şcolare. La solicitarea scrisă a elevului sau a părintelui/tutorelui, notele pot fi trecute în catalog. Reamintim că obiectivele simulării sunt familiarizarea elevilor cu exigenţele pe care le implică acest examen, precum şi stabilirea şi conştientizarea nivelului real de pregătire în vederea optimizării rezultatelor", se mai arată în comunicat.

AGERPRES

×