Jurnalul.ro Ştiri Externe Un asteroid inofensiv va trece sâmbătă pe lângă Pământ

Un asteroid inofensiv va trece sâmbătă pe lângă Pământ

de Redacția Jurnalul    |    29 Iun 2024   •   10:20
Un asteroid inofensiv va trece sâmbătă pe lângă Pământ

Un asteroid va trece inofensiv pe lângă Pământ în acest weekend. Asteroizii de dimensiunea celui mai recent trec pe lângă noi cam la fiecare 25 de ani, potrivit NBC News.

Denumit 2024 MK, asteroidul se va apropia cel mai mult de Pământ sâmbătă dimineața, trecând pe lângă el la aproximativ trei sferturi din distanța de la Pământ la Lună. El a fost observat pentru prima dată în urmă cu două săptămâni de un observator sud-african și are o lățime cuprinsă între 120 și 260 de metri.

Potrivit expertului în asteroizi Davide Farnocchia de la Centrul NASA pentru studiul obiectelor din apropierea Pământului, obiecte mai mici trec pe lângă Pământ în permanență. Asteroizii de dimensiunea celui mai recent trec pe lângă noi cam la fiecare 25 de ani.

„Vom vedea câțiva din aceștia în timpul vieții noastre, dar nu este ceva ce se întâmplă în fiecare zi”, a spus el.

Un asteroid de 2.310 metri a zburat în siguranță pe lângă Pământ joi, dar a fost mai departe și a fost vizibil doar pentru telescoapele profesionale.

Pentru sâmbătă, observatorii cerului vor trebui să ia un telescop mic, deoarece asteroidul nu este suficient de strălucitor pentru a fi văzut cu ochiul liber. În plus, se va deplasa rapid pe cerul sudic, ceea ce îl va face dificil de observat.

„Asteroidul va trece prin acest câmp de stele”, a declarat Nick Moskovitz, astronom la Lowell Observatory.

Observatorii din emisfera sudică vor avea cele mai mari șanse de a-l vedea. Cei din SUA ar putea să aștepte până sâmbătă seara, când asteroidul poate apărea mai puțin strălucitor, dar va fi mai ușor de observat fără interferența luminii orbitoare a soarelui.

Cei care nu vor reuși să îl vadă mai au o șansă în data de 13 aprilie 2029, când un asteroid numit Apophis va trece pe lângă Pământ și va fi vizibil cu ochiul liber din unele părți ale Europei, Africii și Asiei.

(sursa: Mediafax)