Diferitele titluri ale presei franceze care s-a ocupat de relatarea scandalului de alcov de la Elysee, care îi are ca protagonişti pe preşedintele Franţei, Francois Hollande, iubita oficială (acum fostă) Valerie Trierweiller şi actriţa Julie Gayet, iubita actuală, au vândut peste 800.000 de exemplare în plus, datorită dezvăluirilor făcute.
Un număr de 32 de publicaţii au ales ca prima pagină să fie dedicată afacerii Hollande-Gayet în primele trei săptămâni ale lui ianuarie, scrie 20minutes.fr.
Potrivit Presstalis, companie de difuzare a presei scrise, această actualitate politico-mondenă a generat “o cifră de afaceri suplimentară de circa 2 milioane de euro pentru cele peste 800.000 de exemplare vândute suplimentar”.
Dezvăluită la 10 ianuarie de revista mondenă Closer, idila dintre Francois Hollande şi Julie Gayet a adus beneficii întregii prese scrise care a tratat subiectul ulterior.
Closer şi-a dublat vânzările
Cifrele de vânzare din ianuarie 2014 au crescut cu 16% faţă de ianuarie 2013. Presstalis este în măsură să afirme că diferitele publicaţii care au tratat subiectul au tras beneficii de pe urma scandalului în funcţie de modalitatea în care au abordat subiectul.
Closer şi-a dublat vânzările, cu numărul care a dezvăluit idila, iar în săptămânile care au urmat, vânzările i-au crescut cu 50%.
Cele mai mari creşteri le-au înregistrat publicaţiile care au ales o abordare politică pe un ton teatral, până la 27%, la fel ca publicaţiile care au mizat pe intrigă şi intimitate.