Alegerile prezidenţiale din Statele Unite vor rămâne în istorie ca primul scrutin în care Internetul a fost utilizat cu succes pentru promovarea ideilor principalilor doi candidaţi, comentează publicaţia electronică EUObserver.
"Unul dintre motivele succesului electoral din Statele Unite îl reprezintă utilizarea inteligentă a noilor tehnologii media. Site-urile celor doi candidaţi la preşedinţie au devenit principalele surse de ştiri despre campania electorală", notează EUObserver.
Echipa de campanie a lui Barack Obama a reuşit să folosească Internetul pentru convocarea susţinătorilor şi transmiterea de informaţii către publicul care nu mai urmăreşte sursele tradiţionale.
Printre instrumentele online folosite în campanie se numără portalul YouTube, bloguri şi chiar trimiterea de mesaje electronice.
În plus, a fost creată o bază de date despre familiile din Statele Unite, cu numărul membrilor, vârstele, sexul şi preferinţele politice.
Cele mai multe informaţii au fost colectate de voluntari ai echipei lui Barack Obama care s-au deplasat pe teren.
Mediafax
Citește pe Antena3.ro