Construirea podului-sosea a costat 10 miliarde de yuani (1,3 miliarde de euro) si s-a facut in patru ani. Podul este sustinut de 5.000 de piloni. Structura podului a inceput sa fie construita in 2006, simultan de la ambele capete. Practic, podul are trei capete, fiind in forma literei "Y', legand astfel Qingdao, Insula Huangdao si districtul Huangdao.
La constructia podului au lucrat 10.000 de oameni, s-au folosit 450.000 de tone de otel si 2,3 milioane de metri cubi de beton. Are o lungine de 42 de kilometri, o latime de 35 de metri si reduce distanta intre Qingdao si Huangdao cu 31 de kilometri (aproximativ la jumatate). A fost astfel construit incat sa reziste la seisme, taifunuri sau coliziuni cu navele care trec pe dedesubt. In aceeasi zi cu inaugurarea podului, a fost inaugurat si tunelul de sub mare, Qing-Huan, care traverseaza Golful Jiaozhou si leaga, de asemenea, districtul Huangdao de orasul Qingdao si este cel mai lung tunel sub apa din China.
Titlul de cel mai lung pod din lume dat de catre Cartea Recordurilor podului Jiaozhou Bay a stranit unele controverse. Detinatorul "original' al recordului mondial de lungime peste apa, care isi revendica titlul si acum, este podul Lake Ponchartrain Causeway, din sudul statului american Louisiana, care contesta actualul record al podului chinez. Americanii contesta notiunea de lungime din perspectiva lungimii de peste apa, nu a podului in intregime. Astfel, desi Jiaozhou Bay este lung de 42 de kilometri, peste apa, propriu-zis, are o lungine totala de 25,5 kilometri, in timp ce Lake Ponchartrain Causeway se intinde peste apa pe o lungime de 38 de kilometri. Dar chinezii sustin ca podul lor este mai complex si are mai multe extensii care intra in calculul lungimii peste apa.
Oricum ar fi, deocamdata, cel putin pentru cativa ani de-acum incolo, Jiaozhou Bay va detine recordul mondial de lungime in materie de poduri peste apa, pana cand isi va dobori propriul record, cu un alt pod, a carui constructie a inceput in luna decembrie si va lega sudul provinciei Guangdong de Hong Kong si Macao. Podul ar trebui sa fie gata in 2016 si va avea o lungime de 48 de kilometri.