x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Ştiri Externe Criminalul norvegian: "Atacurile sunt o operaţiune de marketing"

Criminalul norvegian: "Atacurile sunt o operaţiune de marketing"

26 Iul 2011   •   13:25
Criminalul norvegian: "Atacurile sunt o operaţiune de marketing"

Cu cateva ore inainte de comiterea atrocitatilor din Oslo si insula invecinata, Anders Behring Breivik a trimis un mail la 5.700 de adrese, in care era atasat manifestul sau de 1.516 pagini '2083 - O declaratie europeana de independenta'.

In preambulul acestui email, Brevik spune, nici mai mult, nici mai putin, ca atacurile ce vor urma sunt 'sacrificii necesare pentru a distribui aceasta carte, o adevarata operatiune de marketing'.

Manifestul lui Breivik nu este o opera integral originala, continand pasaje din manifestul teroristului Unabomber (Theodore Kaczynski), din lucrari de politologie anti-islamiste si editoriale aparute in presa britanica.

Din datele biografice ale lui Breivik mai este de remarcat faptul ca desi detinea, cu permis, trei arme de foc (un pistol, un pistol-mitraliera si o pusca), nu avea niciun fel de pregatire militara si a facut eforturi pentru a scapa de inrolare, pe considerentul ca nu vroia sa isi riste viata de dragul politicienilor.

Breivik e descris de prieteni, fosti colegi si cunostinte ca un baiat efeminat, crescut sub fusta mamei, care isi ajuta colegii de clasa mai slabi la invatatura, dar fiind egocentrist si iritat de imigranti, in special de arabi si asiatici.

Tot in manifestul sau, a carui scriere a inceput-o in 2002, Breivik a notat ca a cheltuit 317.000 de euro cu pregatirea atacurilor.

In viziunea criminalului norvegian, anul 2083 va fi cel in care batalia declansata vineri, de el, 'Cel mai mare erou in viata al Crestinatatii', va fi castigata, culminand cu expulzarea musulmanilor din Europa.

×