Hackerii au accesat sistemul caselor de marcat ale reţelei americane de hypermarketuri Target, cu ocazia Zilei Recunoştinţei, furând datele cardurilor a 40 de milioane de clienţi, informează ziarul The New York Times.
Grupul de retail Target, al doilea ca mărime din Statele Unite, a confirmat joi informaţiile despre furt, care fuseseră dezvăluite miercuri de bloggerul Brian Krebs.
Într-un comunicat, Target a confirmat că o grupare infracţională a accesat informaţiile clienţilor pe 27 noiembrie, cu o zi înainte de Ziua Recunoştinţei, în cea mai intensă perioadă de cumpărături a anului.
Hackerii au menţinut accesul la datele bancare până pe 15 decembrie.
Grupul Target a precizat că nu sunt afectaţi clienţii online, ci clienţii caselor de marcat din magazine.
Hackerii au sustras informaţiile despre numele titularilor cardurilor bancare, seriile cardurilor şi datele de expirare. Au fost sustrase datele bancare a aproximativ 40 de milioane de clienţi. Imediat după descoperirea problemei, Target a înştiinţat autorităţile federale americane.