Expertul internaţional Bruce Schneier, şeful securităţii tehnologice de la BT, recunoscut şi ca un "guru al securităţii" online, a lansat acest avertisment cu prilejul conferinţei "RSA Security Europe", de la Londra. Cu acest prilej, participanţii au cerut noi reglementări legale menite să întărească sistemul de protecţiei procesării şi transmiterii datelor personale de către diferitele companii, scrie BBC online.
La ora actuală, rapidele şi uluitoarele schimbări în domeniul internetului, precum şi apariţia a noi şi noi tehnologii i-au determinat pe experţii în securitate să reanalizeze situaţia, ei constatând că ar putea fi vorba chiar despre un "pericol mortal" privind păstrarea secretului vieţii private. Primul argument adus de Schneier în pledoaria sa pentru protecţia electronică a vieţii private este acela că secretele personale sunt ca niciodată mai expuse din cauza faptului că, din motive economice, datele personale sunt mai uşor de procesat şi stocat online, decât prin mijloacele clasice. Pe de altă parte, există şi o varietate de modalităţi de "păstrare" mai mult sau mai puţin dorită a datelor personale, de la simplul e-mail până la site-urile de cumpărături şi paginile reţelelor de socializare. Practic, societatea de astăzi a fost mult schimbată de internet. Însă acest lucru nu trebuie să însemne neapărat că nu se pot găsi metode eficiente prin care viaţa privată să poată fi apărată de eventuale "invazii" ale intruşilor. În realitate, utilizatorii de internet au opţiuni oarecum limitate de a-şi securiza datele personale, fiind "la mâna" firmelor de internet. "Regulile sociale sunt impuse de afaceri, din motive de profit", explică Schneier, iar diferitele site-uri au tot interesul să folosească datele personale ale utilizatorilor - şi cât mai multe - fie în folosul firmelor de publicitate, fie pentru propriul marketing. "Nu este vina lor, pentru că producţia de date este un subprodus natural al modului în care funcţionează şi sunt utilizate computerele",continuă Schneier, adăugând că "legea abdică frecvent de la rolul său şi astfel apare nevoia imperioasă de noi mijloace prin care oamenii să îşi managerieze propria lor prezenţă online".
Citește pe Antena3.ro