x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Ştiri Externe Moartea vieţii private

Moartea vieţii private

de Sînziana Stancu    |    14 Oct 2010   •   00:00
Viaţa privată cu toate secretele ei riscă să fie ucisă de companiile care procesează datele personale
Expertul internaţional Bruce Schne­ier, şeful securităţii tehnologice de la BT, recunoscut şi ca un "guru al securităţii" online, a lansat acest avertisment cu prilejul conferinţei "RSA Security Europe", de la Londra. Cu acest prilej, participanţii au cerut noi reglementări legale menite să întă­reas­că sistemul de protecţiei pro­ce­să­rii şi transmiterii datelor persona­le de către diferitele companii, scrie BBC online.

La ora actuală, rapidele şi ulu­i­toa­­rele schimbări în domeniul inter­ne­­tului, precum şi apariţia a noi şi noi tehnologii i-au determinat pe experţii în securitate să reanalizeze situaţia, ei constatând că ar putea fi vorba chiar despre un "pericol mortal" privind păstrarea secretului vieţii private. Primul argument adus de Schneier în pledoaria sa pentru protecţia electronică a vieţii private este acela că secretele personale sunt ca niciodată mai expuse din cauza faptului că, din motive economice, datele personale sunt mai uşor de procesat şi stocat online, decât prin mijloacele clasice. Pe de altă parte, există şi o varietate de modalităţi de "păstrare" mai mult sau mai puţin dorită a da­te­lor personale, de la simplul e-mail până la site-urile de cumpărături şi pa­ginile reţelelor de socializare. Practic, societatea de astăzi a fost mult schim­bată de internet. Însă acest lu­cru nu trebuie să însemne neapărat că nu se pot găsi metode eficiente prin care viaţa privată să poată fi apă­ra­tă de eventuale "invazii" ale in­tru­şi­lor. În realitate, utilizatorii de internet au opţiuni oarecum limitate de a-şi securiza datele personale, fiind "la mâna" firmelor de internet. "Regulile sociale sunt impuse de afaceri, din motive de profit", ex­pli­că Schneier, iar diferitele site-uri au tot interesul să folosească datele personale ale utilizatorilor - şi cât mai multe - fie în folosul firmelor de pu­bli­­citate, fie pentru propriul marketing. "Nu este vina lor, pentru că producţia de date este un subprodus natural al modului în care funcţionează şi sunt utilizate computerele",continuă Schne­ier, adăugând că "legea ab­dică frecvent de la rolul său şi astfel apare nevoia imperioasă de noi mijloace prin care oamenii să îşi ma­na­gerieze propria lor prezenţă online".

×
Subiecte în articol: externe