Palatul Buckingham vrea să cumpere un mic avion particular, în valoare de 10 milioane de lire sterline (12,6 milioane de euro) , pentru transportul intern şi extern al reginei Elizabeth a II-a, scrie The Telegraph.
Palatul Buckingham vrea să cumpere un mic avion particular, în valoare de 10 milioane de lire sterline (12,6 milioane de euro) , pentru transportul intern şi extern al reginei Elizabeth a II-a, scrie The Telegraph.
Propunerea de achiziţionare a fost făcută într-o
şedinţă a Guvernului de la Londra. Avionul ar putea fi folosit şi de căte
premierul britanic şi de miniştrii din cabinetul său. Avionul de tip Gulfstream sau Learjet ar
putea transporta până la 12 persoane şi va fi plătit de guvernul britanic. CrGurile
rele au poreclit avionul “Heir Force One”,
după numele avionului preşedintelui american Air Force One.
BUGET
MIC. Propunerea vine la doar câteva zile de la
publicarea raportului anual al cheltuielilor reginei. contabilul
suveranei, Sir Alan Reid, a deplâns menţinerea
bugetului anual de 15 milioane de lire sterline (18,91 milioane de euro) pentru
cel puţin următorii trei ani, acordat de Ministerul Culturii pentru întreţinerea
palatelor oficiale. "Fondurile nu au mai fost crescute de 12 ani, amânările
proiectelor indispensabile de întreţinere continuă să se acumuleze. În lipsa
unei creşteri a fondurilor, întârzierea lucrărilor poate ajunge la 32 de
milioane de lire sterline", a subliniat acesta.
ECONOMIE. Ministerul Transporturilor colaborează îndeaproape cu palatul Buckingham pentru a alege un avion care să includă şi facilităţi de catering şi divertisment.Achiziţionarea unui avion ar însemna economisire pe termen lung, pentru că regina foloseşte avioane mari, asigurate de armata aeriană regală, pentru toate zborurile. Însă guvernul vrea să renunţe la acest lucru.
Avionul va fi utilizat de regină pentru zboruri interne şi scurte călătorii în străinătate. Pentru zboruri mai lungi în afara ţării, palatul Buckingham va rezerva locuri la companii aeriene sau va apela la avioane de tip charter mai mari.