x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Ştiri Observator Cum au fost aruncate pe trotuar 11 milioane lei

Cum au fost aruncate pe trotuar 11 milioane lei

de Diana Scarlat    |    25 Sep 2015   •   16:13
Cum au fost aruncate pe trotuar 11 milioane lei

Inaugurat cu surle şi trâmbiţe pe 3 noiembrie 2013, trotuarul rulant de la Gara Basarab nu mai funcţionează de câteva luni şi poate fi folosit cel mult pe post de copertină, pentru vreme rea. A costat aproape 2,5 milioane de euro, cam cât ar costa construirea unui cartier cu 50 de vile, dar nici până astăzi nu s-a făcut recepţia benzilor rulante care au înţepenit. Conform contractului cu Primăria Capitalei, constructorul este considerat vinovat.

Trotuarele rulante acoperite, care leagă intrarea în Gara Basarab de peronul 1 al Gării de Nord sunt în paragină, la mai puţin de doi ani de la inaugurare. Pasajul cu benzi rulante care nu mai funcţionează de câteva luni a ajuns un spaţiu care poate fi folosit cel mult ca adăpost de vreme rea. Dar pentru a funcţiona pe post de copertină pe 240 de metri lungime nu era necesară o investiţie de 11 milioane de lei din banii contribuabililor la bugetul Primăriei Capitalei.

De la Primărie nu mai are cine să răspundă pentru situaţia actuală, după ce fostul director al Direcţiei Transporturi, Ion Dedu, şi-a dat demisia anul acesta, pe 25 iunie. Actuala conducere nu este responsabilă, iar fostul director spune că singurul vinovat este constructorul, pentru că de aproape doi ani, de când benzile rulante au fost date în folosinţă, Primăria Capitalei nu a făcut recepţia lucrării. “Încă nu s-a făcut recepţia lucrării, ci doar procesul verbal de predare-primire, pentru punerea în funcţiune. În acest caz, singurul care răspunde pentru toate problemele este constructorul, firma Astaldi. De trei luni s-au început procedurile pentru a se face recepţia, după ce au fost remediate diverse nereguli care au fost constatate”, a explicat, pentru Jurnalul Naţional, directorul demisionar Ion Dedu. Ciudat este că exact de trei luni, cele şase benzi rulante nu mai funcţionează.

Se caută vinovatul

Întrebat dacă nu i se pare mult prea mare suma de aproape 2,5 milioane de euro pentru trei tronsoane de bandă rulantă acoperită, cu 80 de metri lungime fiecare, fostul director Dedu susţine că nu-şi aminteşte cât a costat lucrarea. “Nu mai ştiu sigur care este valoarea totală. Acolo sunt şi lucrări de infrastructură, au fost lucrări la canalizare şi devieri de cabluri”, justifică fostul director, Ion Dedu. Reprezentanţii asocierii Astaldi-FCC spun că trotuarele rulante sunt în reparaţii şi defecţiunea se va remedia în cel mult trei săptămâni, însă Primăria le-a creat probleme cu plata şi recepţia lucrării. “Noi facem muncă voluntară acum, pentru că, în ciuda a numeroase solicitări către PMB, nu s-a făcut recepţia la terminarea lucrărilor, inclusiv pentru trotuarul rulant, până la această dată. Încă mai sunt lucrări de plătit de către PMB, aferente trotuarului rulant în cauză, pentru care asocierea Astaldi-FCC asigură service, curăţenie şi pază, ca urmare a solicitării PMB, până la recepţie”, a declarat, pentru Jurnalul Naţional, Grigorie Verenciuc, director de proiect, din partea asocierii Astaldi-FCC.

Prezent la inaugurare, la 3 noiembrie 2013, primar general suspendat al Capitalei, Sorin Oprescu, s-a lăudat cu trotuatul rulant care urma să fie "gama completă de civilizaţie" într-un nod intermodal de tipul celui de la Pasajul Basarab, în care călătorii să aibă acces la toate mijloacele de transport din zonă.

Trotuarul rulant de la peronul liniei 1 al Gării de Nord spre gara Basarab este o construcţie conexă a pasajului superior Basarab, ca acces la mijloace de transport într-un „nod intermodal”. Construcţia trotuarului rulant a fost realizată de Primăria Municipiului Bucureşti, beneficiarul lucrării. C.N.C.F. – CFR – SA nu a avut nicio contribuţie finaciară la această lucrare, iar executantul lucrărilor de la Pasajul superior Basarab, implicit a trotuarului, este asocierea ASTALDI – FCC CONSTRUCCION. Trotuarul rulant nu a fost predat ca mijloc fix, iar întreţinerea acestuia nu se realizaează de către Sucursala Regionala CF Bucureşti, precizează CFR SA.

50 de vile P+1, cu amprentă de 75 mp s-ar putea construi cu suma plătită de primărie pentru 6 benzi rulante acoperite, în lungime totală de 240 de metri
 

×