Agenţia Naţională de Integritate a constatat existenţa conflictului de interese de natură administrativă şi penală în cazul a trei deputaţi şi un fost deputat. Doi dintre aceştia şi-au angajat în cadrul Birourilor Parlamentare soţiile, unul dintre ei, părinţii, iar celălalt, fiica. Este vorba despre Niculae Mircovici, Adrian Miroslav Merka, Mircea Grosaru, reprezentanţi ai minorităţilor naţionale, şi Luminiţa Iordache (fost deputat PSD şi ulterior independent).
1. NICULAE MIRCOVICI a încălcat regimul juridic privind conflictul de interese în materie administrativă, întrucât, în calitate de deputat, a propus angajarea şi a avizat contractul individual de muncă în baza căruia soţia sa a fost angajată în perioada 05 ianuarie 2009 - 15 iunie 2010 în funcția de referent în cadrul Biroului Parlamentar deţinut în Circumscripţia electorală nr. 35, Timiş. De asemenea, au rezultat indicii privind posibila încălcare a dispozițiilor art. 2531 din Codul Penal al României, întrucât acesta a avizat contractul individual de muncă încheiat de soția sa cu Camera Deputaților, decizie în urma căreia soția acesteia a realizat un venit net în sumă totală de 20.387 Lei.
2. MERKA ADRIAN MIROSLAV a încălcat regimul juridic privind conflictul de interese în materie administrativă, întrucât, în calitate de deputat, a solicitat angajarea și a avizat contractele individuale de muncă ale părinților săi, prin care aceștia au fost angajați în perioada 15 decembrie 2008 – 17 octombrie 2011 în funcția de Șef cabinet în cadrul biroului său parlamentar. De asemenea, au rezultat indicii privind posibila încălcare a dispozițiilor art. 2531 din Codul Penal al României, întrucât acesta a avizat contractele individuale de muncă încheiat de părinții săi cu Camera Deputaților, decizie în urma căreia mama sa a realizat venituri nete în sumă totală de 28.245 Lei, iar tatăl său a realizat venituri nete în sumă totală de 4.533 Lei.
3. GROSARU MIRCEA a încălcat regimul juridic privind conflictul de interese în materie administrativă, întrucât, în calitate de deputat, a propus angajarea și a avizat contractul individual de muncă prin care soţia sa a fost angajată în perioada 15 decembrie 2008 – 01 februarie 2011 în funcţia de consilier în cadrul Biroului Parlamentar deţinut în Circumscripţia electorală nr. 7, Botoşani. De asemenea, au rezultat indicii privind posibila încălcare a dispozițiilor art. 2531 din Codul Penal al României, întrucât acesta a avizat contractul individual de muncă încheiat de soţia sa cu Camera Deputaților, decizie în urma căreia soția acestuia a realizat un venit net în sumă totală de de 66.745 Lei.
4. IORDACHE LUMINIȚA a încălcat regimul juridic privind conflictul de interese în materie administrativă, întrucât, în calitate de deputat (mandatul 2008 - 2012), a avizat contractul individual de muncă al fiicei sale, prin care aceasta a fost angajată în perioada 17 februarie 2009 – 01 martie 2011 în funcția de referent în cadrul Biroului Parlamentar - Circumscripţia electorală nr. 24, Iași, Colegiul uninominal nr. 1. De asemenea, au rezultat indicii privind posibila încălcare a dispozițiilor art. 2531 din Codul Penal al României, întrucât aceasta a avizat contractul individual de muncă încheiat de fiica sa cu Camera Deputaților, decizie în urma căreia fiica acesteia a realizat un venit net în sumă totală de 19.078 Lei.
Astfel, "NICULAE MIRCOVICI, MERKA ADRIAN MIROSLAV, GROSARU MIRCEA și IORDACHE LUMINIȚA nu au respectat dispozițiile art. 70 din Legea nr. 161/2003, potrivit cărora „Prin conflict de interese se înţelege situaţia în care persoana ce exercită o demnitate publică sau o funcţie publică are un interes personal de natură patrimonială, care ar putea influenţa îndeplinirea cu obiectivitate a atribuţiilor care îi revin potrivit Constituţiei şi altor acte normative”, potrivit unui comunicat al ANI.
Agenția Națională de Integritate a sesizat, în cazul celor 4 deputați, Parchetul de pe lângă Înalta Curte de Casație și Justiție în vederea verificării indiciilor privind săvârșirea infracțiunii de conflict de interese, prevăzută de art. 2531 din Codul Penal al României, potrivit căruia „Fapta funcţionarului public care, în exerciţiul atribuţiilor de serviciu, îndeplineşte un act ori participă la luarea unei decizii prin care s-a realizat, direct sau indirect, un folos material pentru sine, soţul său, o rudă ori un afin până la gradul II inclusiv, sau pentru o altă persoană cu care s-a aflat în raporturi comerciale ori de muncă în ultimii 5 ani sau din partea căreia a beneficiat ori beneficiază de servicii sau foloase de orice natură, se pedepseşte cu închisoare de la 6 luni la 5 ani şi interzicerea dreptului de a ocupa o funcţie publică pe durată maximă”.