Potrivit celui mai recent val SNA oferit de BRAT, Jurnalul Naţional este ziarul cu cel mai important număr de cititori pe ediţie dintre cotidienele de calitate din România.
Jurnalul Naţional are 736.000 de cititori zilnic, fiind ziarul cu cea mai bună audienţă dintre cotidienele de calitate din România. Diferenţa dintre publicaţia editată de Trustul Media Intact şi cel de-al doilea cotidian de pe această piaţă este de aproape 190.000 de cititori în favoarea celui dintâi. Adică aproximativ aceeaşi audienţă pe care abia a atins-o Cotidianul, un ziar aflat în primele şase pe segmentul quality newspaper de la noi.
Cu cei 547.000 de cititori zilnic, Evenimentul Zilei este numărul doi din punct de vedere al audienţelor ziarelor de calitate. Locul 3 este ocupat de Adevărul, cu o medie de 398.000 de cititori zilnic. Urmează România Liberă, cu o cifră de 253.000 de cititori. Imediat după vin Gândul, Cotidianul şi Ziua, cu 225.000, 210.000 şi, respectiv, 119.000 de cititori fiecare.
PUBLIC
Publicul Jurnalului Naţional este chiar publicul relevant pentru această piaţă. Aproape trei sferturi din cititorii noştri au absolvit cel puţin liceul, peste un sfert sunt întreprinzători particulari şi salariaţi cu funcţii de conducere, aproape jumătate din ei locuiesc în oraşe mai mari de 200.000 de locuitori şi tot aproape jumătate din ei câştigă peste 700 de lei pe lună. 34% fac parte din categoria socială ESOMAR AB.
EDIŢII DE DUMINICĂ
Şi Jurnalul de duminică are cea mai bună medie de audienţă dintre ziarele de calitate din ziua respectivă. Potrivit datelor furnizate de SNA Focus, Jurnalul de duminică are 488.000 de cititori, este urmat de Evenimentul Zilei de duminică, cu 434.000. Diferenţa dintre cele două publicaţii este de 54.000 în favoarea Jurnalului Naţional. Ultimul de pe listă este Adevărul de duminică, cu doar 253.000 de cititori.
SPORT
Dacă în urmă cu doi ani cele două mari cotidiene de sport de pe piaţă erau umăr la umăr, cu schimbări mici în favoarea unuia sau a altuia dintre combatanţi, în ultima perioadă lupta a fost tranşată în mod decisiv de Gazeta Sporturilor. Iar cifrele celui mai recent val SNA Focus demonstrează superioritatea echipei lui Tolontan. 750.000 de cititori are zilnic Gazeta, în comparaţie cu cei 587.000 de cititori ai ziarului editat de Media Pro.
De altfel, publicaţiile Trustului Media Intact se poziţionează extrem de bine în topurile audienţelor. Săptămâna Financiară a înregistrat o creştere cu 31.000 de cititori faţă de valul anterior, ajungând la 272.000 de cititori, iar publicaţia pentru femei Felicia şi-a trecut în palmares o creştere de 33.000 de cititori. Top Gear – cea mai cunoscută revistă de maşini din România – a luat viteză în acest val, turându-şi motoarele cu încă 9.000 de cititori pe ediţie.
SURSA
Datele Studiului Naţional de Audienţă Focus sunt aferente perioadei de măsurare 16 iulie 2007-21 iulie 2008. Studiul a fost realizat pe un eşantion de 19.434 de persoane, reprezentativ pentru populaţia României între 14 şi 64 de ani care trăieşte în mediul urban.
Cititorii suplimentelor Jurnalului Naţional
Suplimentul cu cea mai mare audienţă dintre cele editate de Jurnalul Naţional este Ediţia de Colecţie, cu 394.000 de cititori. De altfel, evoluţia acestui produs este normală în condiţiile în care Ediţia de Colecţie este singurul produs din România care poate fi atât citit, cât şi ascultat.
Urmează Jurnalul tv, cu 388.000 de cititori pe fiecare ediţie. Cititorii de vineri ai Jurnalului au apreciat faptul că acest supliment şi-a mărit atât numărul de pagini (la 40), cât şi numărul de programe tv şi recomandări.
Jurnalul de sănătate are 383.000 de cititori, iar Jurnalul de bucătărie – 371.000.
Potrivit SNA Focus, Jurnalul casei mele are 236.000 de cititori.
Piaţa tabloidelor din România
Piaţa tabloidelor din România este dominată clar de Libertatea. Ziarul de la Ringier are 1.350.000 de cititori zilnic, mai mult decât au împreună urmăritoarele sale, Cancan şi Click. Cancan a ajuns la o medie de 489.000 pe ediţie, iar cotidianul editat de Adevărul Holding are 383.000 de cititori.Citește pe Antena3.ro