x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Ştiri Observator Big Brother de 3 milioane euro

Big Brother de 3 milioane euro

de Iohanna Onaca Purdea    |    Andreea Cascaval    |    07 Dec 2005   •   00:00
Big Brother de 3 milioane euro


Radare si camere de luat vederi la tot poporul

Soferii care pleaca spre Valea Prahovei ori vin de-acolo la Bucuresti pe DN 1 vor fi atent monitorizati de un sistem de radare si camere video. Proiectul a inghitit aproape 3 milioane de euro, fiind cofinantat de Uniunea Europeana si de statul roman.
Politia rutiera a inaugurat ieri, impreuna cu UE, un proiect de aproape 3 milioane de euro. Soferii care pleaca spre Valea Prahovei sau vin de acolo se vor simti ca-n Big Brother.

Soferii care circula pe DN 1 sunt de ieri atent supravegheati de radare si camere de luat vederi. Acestea fac parte dintr-un sistem video de monitorizare a traficului, achizitionat si montat cu bani de la Uniunea Europeana si Guvernul Romaniei. DN 1 este unul dintre drumurile nationale europene unde se inregistreaza cele mai mari valori zilnice ale traficului din Romania, cea mai mare rata a gravitatii accidentelor si cea mai mare rata de mortalitate, respectiv 69% din totalul persoanelor decedate.

Pe o distanta de 140 de kilometri, intre Bucuresti si Azuga, principalul drum al tarii este impanzit cu "ochi" indiscreti, care vaneaza orice greseala a soferilor neatenti.

SIGURANTA. Sistemul complex de supraveghere va permite masurarea rapida si controlul vitezei, recunoasterea automata a numerelor de pe placutele de inmatriculare, alarmarea automata in caz de accident, analiza traficului si transmisia de date printr-o retea de fibra optica pe 90 de kilometri. Imaginile luate de camerele video vor fi pastrate in arhiva sistemului timp de 30 de zile. In caz de accident sau a depasirii vitezei legale cu mai mult de 50 de kilometri la ora, sistemul video da alarma in dispecerate, iar echipajele mobile pot interveni imediat. Soferii care incalca regulile de circulatie vor fi "prinsi" de ochii vigilenti si vor primi amenda aferenta la adresa la care este inregistrata masina.

FINANTARE. Sistemul face parte dintr-un proiect finantat de UE si Ministerul Administratiei, si Internelor din Romania, in valoare de 2,82 milioane de euro, partea romana contribuind cu 25%. Finantarea europeana se ridica la 2,28 milioane de euro, fiind asigurata prin Programul PHARE 2002. Firma care a castigat contractul pentru furnizarea echipamentelor electronice este Alcatel Romania SA, aceasta fiind aleasa prin licitatie locala deschisa, la care au mai participat alti patru concurenti: UTI Italy SRL, IMSAT SA, AKTOR si Siemens AG. Anuntul de licitatie a fost publicat pe site-ul (http://europa.eu.int/comm /europeaid), impreuna cu specificatiile privind criteriile pe care firmele participante trebuie sa le indeplineasca. Printre acestea se numara: o medie a profitului anual pentru ultimii trei ani de doua milioane de euro si o experienta anterioara ca si contractor principal in designul si constructia a cel putin unui proiect similar cu o valoare minima de 1,5 milioane de euro.

SISTEMUL
Sistemul de supraveghere se compune din trei subsisteme, coordonate prin trei dispecerate de politie rutiera.

Tronsonul 1, Bucuresti - Ciolpani, este coordonat prin dispeceratul Bucuresti-Baneasa, situat in incinta Academiei de Politie. Tronsonul 2, Potigrafu - Centura Ploiesti Vest - Intersectie Metro-Ploiesti, coordonat prin dispeceratul situat in Barcanesti. Tronsonul 3, Comarnic - Sinaia - Busteni-Azuga, are dispeceratul situat in Sinaia.

Pe DN 1 exista sase locatii in care au fost amplasate camere de monitorizare a traficului: o camera in comuna Potigrafu, patru camere la Puchenii Mari, care supravegheaza circulatia pe ambele sensuri. In comuna Barcanesti sunt amplasate in doua puncte mai multe tipuri de camere, pe langa cele de monitorizare, exista si camere de analiza a traficului, care pot citi si recunoaste placutele de inmatriculare ale masinilor. Mai sunt amplasate camere pe centura de vest a municipiului Ploiesti si la Metro Ploiesti.

In toate punctele de monitorizare exista aparate de masurare a vitezei.

Cand viteza legala este depasita, aparatul comanda o fotografie care indica locul, sensul, banda pe care se deplasa masina, ora si data.
×
Subiecte în articol: observator milioane