x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Ştiri Observator Boc, huiduit la centură deschisă

Boc, huiduit la centură deschisă

de Elena Stan    |    15 Iul 2010   •   00:00
Boc, huiduit la centură deschisă
Sursa foto: Karina Knapek/Jurnalul Naţional

Premierul Emil Boc şi ministrul Transporturilor, Radu Berceanu, au fost fluieraţi şi huiduiţi în timp ce se aflau pe şantierul centurii de nord a Capitalei, unde au discutat cu constructorii despre stadiul proiectului. Cei 10-15 protestatari au cerut în cor demisia premierului, reproşându-i acestuia măsurile guvernamentale care impun reduceri de personal în administraţia publică locală şi că Guvernul nu stimulează angajările.



De asemenea, ei i-au reproşat premierului că a tăiat salariile, a impus taxe şi nu a creat condiţii pentru înfiinţarea locurilor de muncă, dar şi "legăturile puterii cu infractori ca Bercea Mondialul". Protestatarii susţineau că sunt pe lista persoanelor care urmează a fi disponibilizate de la Poliţia Comunitară a Sectorului 1. "Ne luaţi de proşti, de cobai. Noi, dacă nu ne simţim capabili, ne dăm la o parte", i-au spus protestatarii premierului. Boc a încercat să oprească huiduielile, strigându-le: "Măi fraţilor, măi oameni buni, hai să stăm de vorbă". El a vrut să plece, dar oamenii l-au oprit, strigându-i că nu au terminat ce aveau de spus. "Ne spuneţi să mergem la muncă, dar unde, că ne-au dat afară? Chiar aşa tâmpiţi ne credeţi? De când sunteţi prim-ministru nu am văzut un lucru bun făcut. O să plecăm să muncim în străinătate", au spus protestatarii. Ulterior, Boc a acuzat că protestul a fost premeditat de primarul Sectorului 1, Andrei Chiliman, care a permis ca în Poliţie să se angajeze prea multe persoane, aflate acum în fază de concediere. Edilul Sectorului 1 a precizat însă că "nu este nevoie ca cineva să trimită pe altcineva în stradă ca să huiduiască incompetenţa Guvernului Boc".

Pe de altă parte, Boc i-a avertizat pe constructori că va verifica personal, lunar, stadiul proiectului şi a spus că nu ştie "ce o fi fost în capul" fostului ministru al Transporturilor Ludovic Orban, care nu a organizat licitaţii la toate segmentele centurii.

Centura de nord a Capitalei va face legătura între DN 1 Bucureşti-Ploieşti, Autostrada Bucureşti-Piteşti şi Autostrada Soarelui. Berceanu a declarat că până la iarnă vor fi finalizaţi 21 de kilometri din centura de nord a Capitalei, între Voluntari şi Chitila, costurile acesteia ridicându-se la 70 milioane de euro. "Până în iarnă, vom finaliza cei 21 km, iar capetele acestei porţiuni, respectiv tronsoanele care fac legătura cu autostrada către Piteşti şi cu Autostrada Soarelui, se vor finaliza în iulie 2011, astfel încât să se poată circula de la Piteşti până la Constanţa pe autostradă, deoarece vom finaliza parţial şi lucrările începute între Cernavodă şi Constanţa", a spus Berceanu.

El a mai afirmat că pentru realizarea pasajului de peste DN 7, la ieşirea din Chitila, circulaţia urmează să fie oprită în luna august 2010, ceea ce va provoca aglomeraţie în zona centurii. "Valoarea estimată şi aprobată pentru execuţia şi finalizarea lucrărilor pentru întreaga centură rutieră a municipiului Bucureşti este de 1,84 miliarde de lei fără TVA, echivalentul a 455,4 milioane de euro", potrivit CNADNR.

Lucrările de extindere şi de completare a centurii de nord a Bucureştiului sunt împărţite pe trei tronsoane, între DN 2 şi DN 1, acolo unde lucrează compania românească Romstrade, între DN 1 şi DN 1A, executantul fiind compania austriacă Alpine, şi între DN 1A şi DN 7, lucrările fiind atribuite companiei elene Aktor.
Centura de nord va avea trei pasaje rutiere: unul în zona căii ferate din apropierea Podului Băneasa, pe DN 1, un pasaj suprateran la intersecţia dintre centura Capitalei şi Drumul Naţional 1A, al treilea pasaj rutier suprateran urmând să fie construit la intersecţia dintre centura ce va fi realizată între Mogoşoaia şi Chitila şi DN 7 (Bucureşti - Piteşti).
 

×
Subiecte în articol: observator