CFR Călători asigură pasagerilor cu mobilitate redusă gratuit, la cerere, servicii de asistenţă la transportul cu trenul: însoțire în incinta gărilor, rezervare de locuri speciale, asistenţă la urcarea şi coborârea din tren.
Pentru a beneficia de aceste servicii, pasagerii trebuie să completeze un formular tip disponibil la punctele de vânzare ale CFR Călători și pe pagina de internet a companiei. Cererea se depune cu cel puțin 48 de ore înainte de plecare (conform Regulamentului CE nr. 1371/2007), cu precizarea tuturor detaliilor necesare (date de identificare, dizabilitate, servicii necesare, datele trenului de plecare/sosire, precum şi ale trenului de legătură, dacă este cazul).
„CFR Călători va încerca să soluţioneze toate cererile pasagerilor cu mobilitate redusă în limita posibilităţilor tehnice şi organizatorice pe care le are la dispoziție. CFR Călători oferă servicii de asistenţă la toate trenurile IterRegio, numai între staţiile deschise acestui tip de transport, pentru toate categoriile de persoane cu mobilitate redusă, cu excepţia persoanelor cu dizabilitate motorie în scaun cu rotile nepliabil, pentru care se asigură servicii doar la anumite trenuri și stații”, anunţă reprezentanţii companiei, într-un comunicat de presă.
Categoria pasagerilor cu mobilitate redusă include orice persoană a cărei mobilitate este afectată din cauza unei incapacități (senzoriale sau locomotorii), a unei deficiențe fizice, a vârstei, a unei boli sau a altei cauze (persoane care utilizează un scaun cu rotile, persoane cu deficiențe de vedere sau auz, în vârstă, foarte înalte sau supraponderale).
Informaţii suplimentare se găsesc pe pagina de internet a companiei, se pot solicita de la Birourile Relaţii cu Publicul sau la telefon 0731990987, de luni până duminică, în intervalul orar 8.30 – 19.30, sau prin e-mail, la adresa PRMcentral@cfrcalatori.ro.