Românii au avut ieri posibilitatea să-şi spună punctul de vedere în legătură cu taxa auto iniţiată de Guvernul Tăriceanu
Românii au avut ieri posibilitatea să-şi spună punctul de vedere în legătură cu taxa auto iniţiată de Guvernul Tăriceanu. Trei minute. Atît a avut voie de la Guvern să vorbească fiecare cetăţean, într-o încercare de transparenţă iniţiată de autorităţi. Oamenii au formulat diverse idei, făcînd variate tipuri de propuneri. Audierea a fost organizată de către organizaţia neguvernamentală Advocacy Academy. Opiniile şi concluziile rezultate din această dezbatere vor fi înainte Guvernului sub formă de recomandări. Guvernul a discutat, la sfîrşitul lunii martie, proiectul ordonanţei de urgenţă prin care este propusă introducerea taxei de poluare auto, care să înlocuiască taxa de primă înmatriculare aflată în vigoare. Taxa de poluare auto este calculată în funcţie de datele tehnice ale fiecărei maşini în parte, pe baza emisiilor de dioxid de carbon şi de noxe. După noua grilă, aplicabilă de la 1 iulie, taxa creşte pentru maşinile noi vîndute în România, în timp ce valorile scad la jumătate pentru autovehiculele Euro 1 şi Euro 2 cu motoare de pînă în 2.000 de cm cubi, taxa rămînînd totuşi mai mare pentru automobilele vechi de import. Statul va restitui diferenţa de taxă auto rezultată din suma plătită potrivit reglementărilor din Codul Fiscal şi noua taxă de poluare auto.
LA CASAT. Tăriceanu a atenţionat ieri proprietarii de maşini noneuro că este foarte posibil să fie obligaţi să renunţe la autoturisme de la 1 ianuarie 2011, dacă UE va aproba directiva privind scoaterea din circulaţie a acestui tip de autovehicule. Din categoria autoturismelor noneuro fac parte, printre altele, Dacia 1310 fabricată pînă la 1 ianuarie 1996, Trabant, Oltcit, Opel Ascona, Renault 16, Renault 21, Opel Kadett, Renault 5.