Din cele 25 state membre UE pentru care sunt disponibile datele, 15 au înregistrat creşteri anuale ale volumul vânzărilor de alimente, băuturi şi tutun în septembrie.
Cel mai semnificativ avans a fost în Cipru (10,4%), Spania (4,5%) şi Malta (4,4%), iar cel mai sever declin în Estonia (4,8%), România (4,5%) şi Belgia (3,4%).
Conform datelor publicate de Eurostat, vânzările cu amănuntul au crescut cu 1,3% în Uniunea Europeană şi cu 1% zona euro în septembrie, comparativ cu perioada similară din 2024.
În UE, vânzările de produse non-alimentare au crescut cu 1,9%, cele de alimente, băuturi şi tutun au crescut cu 0,5%, iar cele de combustibili auto au crescut tot cu 0,5%.
În rândul statelor membre UE pentru care sunt disponibile datele, cea mai mare creştere a volumului comerţului cu amănuntul în septembrie, comparativ cu perioada similară din 2024, s-a înregistrat în Cipru (8,5%), Malta (6,6%) şi Bulgaria (5,7%). Singurele scăderi au fost în Italia (minus 2,3%), România (minus 2,1%), Belgia (minus 0,8%) şi Austria (minus 0,1%).
De asemenea, vânzările cu amănuntul s-au redus cu 0,1% în zona euro şi au rămas stabile în Uniunea Europeană în septembrie, comparativ cu luna precedentă (când s-a înregistrat un declin de 0,1% în ambele zone).
În UE, vânzările de produse non-alimentare au rămas stabile, în timp ce vânzările de alimente, băuturi şi tutun au scăzut cu 0,2%, iar cele de combustibili auto au scăzut cu 0,9%.
În rândul statelor membre UE pentru care sunt disponibile datele, cea mai mare creştere a volumului comerţului cu amănuntul în septembrie, comparativ cu luna precedentă, a fost în Luxemburg şi Malta (ambele cu 1,7%), Estonia (1,5%) şi Slovacia (1,4%), iar cel mai sever declin în Lituania (minus 1,1%), Letonia şi Slovenia (ambele cu minus 0,7%) şi Italia (minus 0,6%).
România a raportat un avans de 1,3% în septembrie, după un declin de 4% în august.
AGERPRES


