Jurnalul.ro Ştiri Observator FENOMEN RAR pe cerul României! Ce au descoperit astronomii de la Observatorul din Bârlad (VIDEO)

26 Iun 2014   •   11:47

Recent, echipa de la Observatorul Astronomic al Muzeului „Vasile Pârvan” din Bârlad, judeţul Vaslui, şi Astroclubul “Perseus” Bârlad a reuşit sã surprindã de pe teritoriul României o cometã mai putin obisnuitã, relatează Agerpres. Iniţial acest obiect era un asteroid cu numele 2013 UQ4, iar ulterior astronomii au descoperit cã a devenit o cometã C/2013 UQ4 (Catalina).

„Descoperirea a fost fãcutã pe 23 octombrie 2013, la Observatorul Astronomic Catalina Sky Survey din Arizona, SUA. Astronomii au constatat cã asteroidul studiat de ei s-a transformat într-o cometã, fenomen mai putin obisnuit, dar nu iesit din comun. Se pare cã un anumit tip de asteroizi ce contin foarte multã gheatã si gaze, pot sã devinã comete în momentul când acestia se apropie de Soare. Acest obiect va deveni destul de strãlucitor si va fi vizibil chiar si vizual prin telescoape modeste la finalul lunii iunie si începutul lunii iulie”, a precizat într-un comunicat Ciprian Vîntdevarã, muzeograf la Planetariu si Observatorul Astronomic al Muzeului „Vasile Pârvan” Bârlad si coordonator al Astroclubului „Perseus” din Bârlad.