x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Ştiri Observator Haosul din legislaţia de poprire a conturilor sufocă activitatea băncilor

Haosul din legislaţia de poprire a conturilor sufocă activitatea băncilor

12 Iun 2015   •   13:04
Haosul din legislaţia de poprire a conturilor sufocă activitatea băncilor
Sursa foto: Dan Marinescu/Intact Images

Legislaţia privind poprirea conturilor clienţilor la bănci nu este clară şi lasă loc la numeroase interpretări, băncile primesc zilnic mii de solicitări de poprire pe care nu le pot procesa în timp real iar soluţia în acest caz este poprirea electronică, a declarat vineri preşedintele Leumi Bank, Laurenţiu Mitrache, în cadrul unei conferinţe cu tema "Soluţii juridice pentru mediul de afaceri".

"Noi suntem o bancă mică. Avem o cotă de piaţă de 0,3%, însă primim acelaşi număr de popriri ca şi o bancă mare, respectiv BCR sau CEC Bank. Dacă CEC Bank primeşte 11.000 de popriri pe zi, şi noi primim la fel pentru că o adresă de poprire se trimite tuturor băncilor din sistem, pentru că nu se ştie exact la ce bancă are clientul respectiv cont", a explicat Mitrache.

În aceste condiţii, oficialul Leumi a precizat că banca are costuri semnificative cu aceste proceduri şi a decis să le comisioneze, sperând ca astfel să determine autorităţile să găsească o soluţie pentru a trimite poprirea doar la băncile la care debitorul are conturi.

Mai mult, Mitrache a precizat că băncile transmit chiar săptămânal către ANAF toate conturile nou deschise, astfel că executorul poate sa ceară la ANAF aceste date şi să trimită adresa de poprire acolo unde trebuie.

La rândul său, directorul Direcţiei Contencios din cadrul CEC Bank, Daniela Ciufulescu, a precizat că sunt situaţii în care, din cauza volumului mare de cereri, banca nu poate procesa în timp real datele, clientul află, prin diferite mijloace, de această poprire şi vine la bancă şi îşi retrage banii, iar banca trebuie să plătească suma din adresa de poprire, pentru că momentul primirii adresei este anterior retragerii banilor din cont.

Reprezentanta CEC Bank a mai spus că adresele de poprire vin pe hârtie, nu pe suport electronic, banca este obligată să şi răspundă acestor adrese, ceea ce prelungeşte suplimentar procesul.

×