x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Ştiri Observator Hotel de 5 stele din centrul Capitalei, amendat de inspectorii ANPC

Hotel de 5 stele din centrul Capitalei, amendat de inspectorii ANPC

13 Feb 2022   •   11:21
Hotel de 5 stele din centrul Capitalei, amendat de inspectorii ANPC

ANPC a amendat cu 33.000 de lei operatorul Radisson Blue pentru mai multe nereguli. Acțiunea a fost demarată după ce președintele ANPC, Horia Constantinescu, a participat la o dezbatere organizată în hotel: „Hotelul celor 5 stele căzătoare! Degradarea turismului începe cu hotelurile ca acesta”.

„Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) s-a autosesizat cu privire la modul în care sunt respectate drepturile consumatorilor de către operatorul economic S.C. Nemo Investement Vehicle S.A. (Hotelul Radisson Blue) și, prin intermediul unei echipe de control de la Comisariatul Municipiului București, a realizat, pe 10 februarie 2022, o acțiune de control la hotelul de 5 stele din centrul Capitalei”, conform unui comunicat de presă.

Potrivit ANPC, în urma verificărilor, au fost aplicate sancțiuni contravenționale în valoare totală de 33.000 lei, la care s-au adăugat măsuri complementare precum oprirea definitivă de la comercializare și retragerea din circuitul consumului uman a produselor alimentare neconforme și oprirea temporară a prestarii serviciilor pentru camerele de cazare verificate.

„Hotelul celor 5 stele căzătoare! Degradarea turismului începe cu hotelurile ca acesta! Mobilier parcă scos de la amanet, produse expirate de ani buni, totul ca la carte, dar cartea de joc a unui ansamblu turistic de top. Dar asta acum mulți ani! Micul dejun recuperat pentru ziua următoare, curățenie de la paștele trecut și camerele degradate, murdare și cu mobilier mai vechi decât cel din anticariat! Ieri dimineață (joi dimineață - n.r.), invitat fiind la o dezbatere organizată la Hotel Radisson, am avut ocazia, până la începerea întâlnirii, să mă plimb prin holul hotelului, să stau la bar și, poate cel mai important, să analizez activitatea angajaților hotelului. Curățenia făcută de mântuială, barul dezordonat și atitudinea lucrătorilor de acolo, m-au determinat să chem o echipă de comisari să verifice întreaga activitate! Singurul lucru de cinci stele este numele”, transmite Horia Constantinescu, președintele ANPC.

Neregulile constatate au fost, în zona de bucătărie, utilizarea unor materii prime și produse semifinite cu data limită de consum depașită (sosuri, condimente, lapte etc), existența unor produse alimentare fără etichete cu elemente de identificare și caracterizare sau data limită de consum, astfel încât să se poată stabili conformitatea acestora, menținerea în aceleași spații frigorifice a produselor din carne, împreună cu produse finite ce urmau a fi servite ca atare (fructe, legume prelucrate sau intregi) si produse lactate ambalate, folosirea unor ustensile cu grad avansat de uzură, utilizarea unui grătar neigienizat, cu arsuri grosiere, lipsa traducerii în limba română a denumirii si ingredientelor din listele meniu și colectarea reziduurilor solide în recipiente neacoperite, amplasate în spațiile de prelucrare.

În zona de cazare, au fost constatate abateri de la prevederile legale în vigoare în 11 camere care erau disponibile (libere) la momentul controlului, respectiv existența unor pereți murdari, utilizarea unor piese de mobilier cu porțiuni exfoliate, pătate sau rupte, utilizarea unor protecții pentru saltea pătate și deficiențe de informare a turiștilor, în camere (informare incompletă și doar în limba engleză).

Verificările comisarilor CPCMB au fost extinse şi la celelalte camere ale hotelului.

„Situația din prezent, care a atras atenția publicului și a media, se referă la o zonă limitată și la un moment punctual care nu sunt relevante pentru standardul și experiența oferită clienților. Cu toate acestea, suntem deschiși oricărei inspecții întrucât ne oferă ocazia de a ne îmbunătăți protocoalele zilnice de verificare și de a ne păstra standardele de calitate”, a declarat compania hotelieră, duminică, într-un comunicat.

Compania spune că gradul de ocupare al tuturor hotelurilor a fost foarte scăzut în timpul pandemiei Covid-19 și, prin urmare, majoritatea hotelurilor au fost închise. „Chiar dacă unele camere nu au fost folosite și întreținute mai mult de un an din cauza pandemiei Covid – 19, Radisson Blu a decis să rămână deschis cu un inventar redus pentru a asigura continuitate forței de muncă și pentru servirea oaspeților (inclusiv autorităților locale pentru găzduirea medicilor în timpul pandemiei Covid-19). Situația actuală, așa cum a fost prezentată în mass-media denotă doar o imagine statică generată de o multitudine de factori atipici determinată de pandemia Covid-19 (restricții, acces redus la forța de muncă și la furnizori de servicii etc.)”, arată comunicatul.

(sursa: Mediafax)

×
Subiecte în articol: amenda ANPC