Aeroportul Internațional ”Traian Vuia” din Timișoara a suferit pierderi financiare pe termen lung, în cei 2 ani și jumătate, cât a fost condus de către pedelistul Cornel Sămărtinean. Controalele Curții de Conturi și ale altor instituții au scos la iveală un adevărat jaf dar și fapte de natură penală. Astfel s-a descoperit că fosta conducere a lăsat aeroportul fără asigurarea obligatorie de răspundere aeroportuară. Cu alte cuvinte, în cazul unui accident sau incident aviatic, incendiu sau calamitate, aeroportul este bun de plată. în cazul nefericit în care o aeronavă sau alte echipamente pățesc ceva , paguba poate ajunge la sume de ordinul milioanelor de euro.
Fostei conduceri nu i-a păsat însă de această asigurare obligatorie, fiind mult mai preocupată cu atribuirea de diverse contracte unor firme de casă ale politicienilor locali din PDL. "Asigurarea de răspundere aeroportuară nu mai există de cel puțin un an la aeroport. Am sesizat acest lucru, imediat ce am preluat din nou funcția de director. Problema e că o astfel de asigurare nu se poate încheia într-o zi sau două, precum la masini sau case. Procedura e mai complicată și trebuie să fie transparentă și făcută conform legii. Varianta cea mai avantajoasă este asigurarea printr-o firmă de brokeraj. Deja am comandat unor firme de brokeraj în asigurări să întocmească fișa de achiziție cât mai aproape de realitatea pieței asigurărilor. E o procedură de achiziție publică. Acum e în stadiul de verificare la ANRMAP (Autoritatea Națională pentru Reglementarea și Monitorizarea Achizițiilor Publice), urmând ulterior să fie postată pe SEAP, portalul pentru licitații electronice. Polița de asigurare este în jurul a 4 milioane de euro, depinde de evaluare”, a declarat Daniel Idolu.
Cel mai recent raport al Curții de Conturi a consemnat ilegalități și artificii financiare prin contracte false, abuzuri asupra angajaților, toate petrecute în perioada 10 ianuarie 2010 – 18 iunie 2012. Adică exact perioada în care PDL a numit la conducerea Aeroportului Internațional Timișoara un fost manager de firmă de ciorapi, Cornel Sămărtinean. Curtea de Conturi nu a reușit să adune încă toate prejudiciile financiare cauzate de managementul defectuos al lui Sămărtinean și al apropiaților, însă prejudiciul este estimat la peste 3 milioane de euro. în această poveste cu iz penal apare și numele deputatului PDL de Timis, Alin Popoviciu, "abonat” la diverse contracte prin care Regionala CFR sau aeroportul au fost păgubite. Instituția a confirmat, în urma controlului, toate ilegalitățile grupării Sămărtinean – Popoviciu. în perioada în care aeroportul era condus de pedelistul Cornel Sămărtinean, asociat în afaceri cu deputatul Alin Popoviciu și cu fiica lui Constantin Ostaficiuc, președinte al PDL Timiș, cele mai bune spații comerciale au ajuns la firma verișorului lui Popoviciu la prețuri mult mai mici decât chiriile plătite anterior. Operațiunea de acaparare a spațiilor a fost mascată prin două pseudo-licitații la care au participat aceleași trei firme cu legături între ele, iar una dintre licitații nici măcar nu a fost anunțată oficial. Ulterior, s-a falsificat de către conducerea aeroportului, în frunte cu Sămărtinean, contractul de închiriere pentru a se prelungi perioada de închiriere a spațiilor.
Controlul Curții de Conturi a mai scos la iveală și alte ilegalități legate de licitațiile trucate: la numărul de înregistrare consemnat în procesul verbal de deschidere ca fiind a ofertei Trinvest Bakery SRL, firma verișorului lui Popoviciu, în registrul de intrare -ieșire este inregistrat alt document "SC ofertă – licitație – spălătorie auto”, iar la cea de-a doua licitație numerele de înregistrate ale ofertelor au fost date în fals in procesul verbal de licitație – nu au putut fi prezentate ofertele celorlalte două firme care apar în procesul-verbal al licitației. Nici măcar documentația depusă de firma vărului lui Popoviciu nu a fost completă. Pe lângă necompletarea datelor cu privire la cifra de afaceri din ultimii trei ani, firma lui Cristian Iga nu a depus nici proiectul de amenajare a spațiului, confirmându-se astfel că amenajarea spațiului tot din banii aeroportului a fost premeditată. Suprafața inchiriată pentru unul dintre spații a fost subdimensionată la 80 mp față de 160 mp. De asemenea, controlul a confirmat falsificarea contractului prin prelungirea duratei de închiriere. Auditorii au constatat că prețul de pornire al licitațiilor a plecat de la unul subevaluat – 30 de euro/mp, deși prețul minim de la care trebuia să se înceapă era de 50 euro, conform unei hotărâri AGA din 2005.