Prefectul Mioara Mantale a gasit solutia traficului infernal din Bucuresti: mersul cu bicicleta. Numai ca e o problema. Bucurestiul n-are benzi pentru biciclisti.
S-a zis cu traficul infernal din Bucuresti. Prefectul Mioara Mantale a gasit solutia magica: mersul cu bicicleta, doar e saptamana mobilitatii, care coincide si cu Sommet-ul Francofoniei. Numai ca e o problema. Bucurestiul n-are benzi pentru biciclisti, exceptie facand cea din fata Primariei Capitalei. Poate rolele ar fi o solutie? Prefectul Capitalei, Mioara Mantale, a declarat ieri ca bucurestenii ar trebui sa-si lase masinile acasa si sa foloseasca bicicletele si transportul in comun! "Sper sa sensibilizam autoritatile in acest sens, sa putem circula si noi cu bicicleta pe o ruta special amenajata. Ii incurajez pe toti bucurestenii sa se deplaseze cu mijloace de transport in comun", a spus Mioara Mantale. Ea le-a recomandat bucurestenilor mersul pe jos si mijloacele de transport in comun care utilizeaza energia electrica, mai ales in saptamana mobilitatii europene (15-22 septembrie), pentru a reduce poluarea mediului si pentru a fluidiza traficul din Bucuresti. "Trebuie sa facem miscare, sa protejam mediul, recomand tuturor locuitorilor Capitalei mersul pe jos, mersul pe bicicleta, cat si folosirea tramvaielor si a troleibuzelor. Asa voi face si eu la 22 septembrie", a adaugat Mantale. Asa-zisa saptamana a mobilitatii coincide si cu Sommet-ul Francofoniei, asa ca recomandarile doamnei prefect ar trebui urmate si de presedintele Traian Basescu si invitatii sai de onoare. Cu o bicicleta sau cu o pereche de role poate presedintele Frantei, Jacques Chirac, ar putea ajunge mai repede la dezbaterile oficiale. PROMISIUNI. In urma cu 6 ani, primarul general de atunci, Traian Basescu, a inceput o campanie de asfaltare a marilor bulevarde. Printre declaratiile pompoase de la vremea respectiva se afla si cea referitoare la amenajarea unor benzi speciale pentru biciclisti, asemanatoare celor din Capitalele europene. N-a fost facuta decat o singura pista in fata Primariei Capitalei pe Bulevardul Regina Elisabeta. "Ca sa fiu sincer, nu sunt spatii pentru piste de biciclisti pe marile artere de circulatie. Practic, n-ai unde sa le faci. Nu sunt locuri nici pentru a parca masina, dar pentru biciclete. Bucurestiul a fost construit pentru traficul din anii â50, cand circulau doar 30.000 de masini, acum sunt peste un milion, poate doua", ne-a spus Razvan Murgeanu, viceprimarul general al Capitalei.Citește pe Antena3.ro
IN EUROPA
|
Biciclistii sunt o constanta pe strazile oraselor europene. Fie ca sunt imbracati sport sau la costum si cravata, biciclistii poarta casti de protectie si alte accesorii care sa ii fereasca de accidentari grave. Insa cel mai important detaliu care ii tine departe de accidente sunt benzile care le sunt rezervate in trafic. Aceste culoare speciale amplasate pe carosabil sau pe trotuare sunt respectate atat de conducatorii auto, cat si de pietoni. Deprinderea de a circula cu bicicleta a dus si la ampalsarea unor spatii de "parcare" in fata magazinelor, a hotelurilor, a institutiilor de invatamant. Ai unde sa-ti lasi bicicleta chiar si in incinta institutiilor europene de la Bruxelles si Strasbourg. Mai mult, la Viena ai posibilitatea sa te plimbi o zi intreaga cu o bicicleta pusa la dispozitie de catre Primarie contra unei sume modice, la nivelul celei pe care o achiti pentru a folosi caruciorul de cumparaturi in unele supermarket-uri. (I. Cristea)
|