Cel mai avantajos tren pe ruta Bu-curesti - Constanta este personalul de la 1:35 care pleaca din Gara de Nord. Costa putin si ajunge dimi-neata. Timp de sapte ore, oamenii calatoresc in picioa-re, inghesuiti pe culoare, intre vagoane si in grupurile sanitare. Asa vom intra in UE. Ministrul Berceanu e in-vitat sa faca si el o calatorie cu personalul.
In urma reducerii numarului de trenuri pe ruta Bucuresti - Constanta, personalul de la 1:35 a devenit inaccesibil. Este cel mai convenabil tren spre litoral, ca pret si ca timp. Cu adevarat un tren popular. Nu se poate spune ora exacta la care ajunge (ar trebui sa fie acolo la 6:25), deoarece, pe aceasta ruta, trenurile au cel putin o ora intarziere. Personalul in cauza le permite multor romani dornici de o evadare pe litoral sa castige o zi intreaga de plaja. "Este cel mai solicitat tren, pentru ca este in avantajul tuturor calatorilor. Si financiar, si ca timp", spune Lucia Stroe, sef de tura in noaptea de vineri spre sambata, 5 august a.c. Solutia este ideala pentru cei care vor sa mearga la plaja la sfarsit de saptamana. Un bilet platit integral, la clasa a doua, costa 149.000 de lei vechi, elevii si studentii beneficiind de 50% reducere. Pentru persoanele cu dizabilitati, calatoria este suportata de stat. Dar mai important decat pretul este timpul. Nenorocirea este ca toti romanii s-au gandit la aceste avantaje si vor sa ajunga la mare sambata, cu acelasi personal de 1:35. Adrian Vlaicu, directorul de marketing al CFR Calatori, ne-a oferit explicatia cosmarului Bucuresti - Constanta: "Acest personal a fost acceptat ca sa putem suplimenta capacitatea de transport. Circula cu compunere maxima, adica 15-17 vagoane. Ne pare rau ca nu avem vagoane mai bune". Pentru trenurile personale nu se vand bilete cu locuri rezervate si nu exista un numar limita al acestora. Se urca din mers, inainte de garare si pe geam. Trenul se umple pana la refuz, indiferent cate vagoane se adauga. Situatia va dura pana la finalizarea lucrarilor. Oficial, ar trebui sa se termine calvarul in 2008, insa parerea neoficiala a angajatilor CFR este ca va dura vreo patru ani. "Nu mai este loc pe grafic. Acum circulam cu trei trenuri anulate, tocmai din cauza lucrarilor. Anul acesta cererea a fost mai mare decat anul trecut. Speram ca macar sezonul estival de peste doi ani sa fie salvat", a mai spus Adrian Vlaicu. PLACERE. Radu Berceanu poate sa cunoasca exact pulsul placerii de a calatori cu personalul |
Citește pe Antena3.ro
"Asa ceva chiar n-am mai vazut. E cel mai plin tren de cand a inceput sezonul. Mai este o problema, pentru ca a depasit cu mult greutatea admisa. Si in anii trecuti se intampla asta, dar acum sunt din ce in ce mai multi oameni care vor sa mearga la mare, mai ales vineri, cu personalul acesta. Probabil va mai fi asa si in urmatorii ani" - Lucia Stroe, sef tura Gara de Nord Bucuresti, 5 august 2006
INVITATIE
|
Echipa Jurnalul National il invita pe domnul ministru Radu Berceanu la o calatorie de placere cu personalul Bucuresti - Constanta vinerea viitoare. Numarul de bilete vandute la ghiseele Garii de Nord, pentru personalul de 1:35, la 5 august a.c., a fost de 2.050. Pentru 17 vagoane, numarul maxim de locuri pe scaun este 1.400. Un vagon are intre 60 si 88 de locuri, iar pe culoar pot sta lejer cam 20 de persoane. Vineri spre sambata sunt cate 12 calatori in compartiment si 40 pe culoar.
|
INCIDENTE
|
Personalul Bucuresti - Constanta de vineri spre sambata
a plecat din Gara de Nord cu
o intarziere de 55 de minute.
La Constanta a ajuns cu o intarziere de 131 de minute. Semnalul de alarma s-a tras la plecare de mai multe ori. Cu o saptamana in urma, in aceeasi situatie a avut loc si un incident. Unul dintre calatori, incercand sa urce pe geam in timpul mersului, a cazut intre sina si garnitura de tren. In alta zi, un calator a fost injunghiat. Nimeni nu a fost ranit grav.
|