Procedurile pentru privatizarea CFR Marfă au fost îndeplinite şi s-au realizat în mod transparent, a afirmat, joi, premierul Victor Ponta, adăugând că acum nu poate decât să ceară Ministerului Transporturilor să negocieze foarte bine după declararea câştigătorului în ceea ce priveşte planul de investiţii.
"Aştept finalizarea procedurii. Pe de altă parte, nici nu mă aştept ca vreodată să fie toată lumea mulţumită. Când n-am privatizat Oltchim m-a criticat toată lumea că de ce nu am privatizat, acum, dacă privatizăm CFR, mă critică de ce privatizăm. Când vine o firmă străină, de ce dăm la străini? Când vine o firmă românească, de ce vine o firmă românească? S-au îndeplinit procedurile, a fost cea mai transparentă procedură posibilă, găsiţi totul în Monitorul Oficial. Nu pot acum decât să cer Ministerului Transporturilor să negocieze foarte bine după declararea câştigătorului, că a mai rămas un singur competitor, să negocieze foarte bine. Partea de preţ e stabilită în condiţiile iniţiale. Însă ceea ce e mult mai important decât preţul este planul de investiţii, modul de păstrare a locurilor de muncă şi, practic, capacitatea de dezvoltare a companiei în anii care urmează", a explicat primul-ministru, după ce a participat la semnarea unui protocol între Ministerul Mediului şi Schimbărilor Climatice şi Centrul pentru politici durabile Ecopolis.
Ponta a respins din nou acuzaţiile potrivit cărora conversia datoriilor CFR Marfă în acţiuni s-ar fi făcut în timpul procesului de privatizare.
"Am pus la dispoziţia presei astăzi, şi cred că aveţi şi dvs acces, hotărârea de guvern adoptată în ianuarie, în care se scrie negru pe alb pentru toată lumea care vrea să citească, faptul că se vinde de către Ministerul Transporturilor pachetul majoritar de acţiuni, inclusiv acţiunile rezultate în urma conversiilor datoriilor către stat în acţiuni. Deci, în limba română, e publicat, a fost în dezbatere publică, a fost cunoscut de absolut toată lumea. Apăruse ieri o acuzaţie că acea conversie s-a făcut în timpul procesului şi, dacă era adevărată, era o acuzaţie gravă, dar a fost doar o lipsă de informare a celor care au acuzat", a precizat el.
Comisia de privatizare din Ministerul Transporturilor deschide, joi, oferta depusă de singurul investitor rămas în cursa pentru privatizarea CFR Marfă, respectiv Grup Feroviar Român, urmând să se stabilească ofertantul adjudecatar