Caldura ne topeste, dar comerciantii se pregatesc de sezonul rece. Marfa de vara se vinde acum cu preturi reduse, chiar daca oficial sezonul incepe la 1 august.
In mod legal, potrivit Ordonantei 99 din 2000 privind "comercializarea produselor si serviciilor de piata", perioada de soldari pentru produsele de primavara-vara trebuie sa fie stabilita in intervalul 1 august-30 septembrie. Pentru a scapa de obligatiile legale care prevad, printre altele, ca soldarile sa fie notificate la Primarie, cei mai multi comercianti au preferat sa evite cuvintele "soldare, soldari si solduri", specificate de lege. Solutia gasita de multi a fost sa le boteze "vanzari promotionale" sau pur si simplu sa le spuna "Oferta", ca in cazul magazinului Nike. MIX. Magazinul Terranova de pe Bulevardul Magheru, din Bucuresti, are o reducere de preturi struto-camila. Afisul prezinta cateva preturi noi si precizarea "promotie valabila in perioada 17.07-17.09 in limita stocului disponibil". Potrivit legii, in cazul vanzarilor promotionale, produsele si serviciile promovate trebuie sa existe la vanzare pe toata perioada de reducere de preturi anuntata. In acelasi timp, daca ar fi fost vorba de soldare, adica de lichidarea stocului, promotia ar fi trebuit sa astepte inceputul lunii august. Aici, o palarioara de soare colorata din belsug costa acum 9,9 lei, fata de 36,9 lei, atat cat pretuia la inceputul sezonului. Tot aici, o rochie ce in vremurile ei bune valora 79,90 lei se vindea ieri cu 39,9 lei. Aceeasi geanta pe care unii clienti au cumparat-o in urma cu cateva luni cu 94,99 lei era acum disponibila pentru doar 29,9 lei. LENJERIE. In sezonul cald, vanzarile de lenjerie intima nu mai sunt asa de importante, ne spun cele doua vanzatoare dragute de la magazinul Jolidon de pe Magheru. Vara, vanzarile mari sunt la costume de baie. Spre dezamagirea barbatilor, modelul tanga nu mai este la moda. Abia spre sfarsitul sezonului, in ultima transa, a fost adus, pentru ca era solicitat de cliente. Cert este ca, pentru urmatorii ani, tendinta este de a se renunta la modelul de chilot cu material putin. La Jolidon, reducerile merg pana la 60%. Cu cat modelul este mai vechi, cu atat reducerea este mai mare. Aplicate succesiv, reducerile au facut ca un model de sutien din 2002, lansat la un pret piperat de peste 900.000 de lei, sa ajunga la 362.000 de lei, si o sa mai scada, dupa cum spuneau vanzatoarele. Tot de la ele am aflat ca au inceput sa se poarte modele deosebite, "cu paietele". Daca vreti un costum de baie, poate pentru o vacanta de iarna exotica, este cazul sa plecati la cumparaturi de pe acum. De la sfarsitul lunii, nu se vor mai face aprovizionari si poate nu veti mai avea de unde alege. In locul reducerii preturilor, Kenvelo a preferat cresterea cantitatii. La doua produse cumparate, al treilea este gratuit. Atentie insa, oferta este valabila doar la anumite modele, iar produsul gratuit este cel cu pretul cel mai mic. (Adrian Mihai)Citește pe Antena3.ro