x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Ştiri Observator Scandal pe litoralul românesc: Cu turiştii în camere, un hotel a fost lăsat fără curent electric

Scandal pe litoralul românesc: Cu turiştii în camere, un hotel a fost lăsat fără curent electric

de Cristian Ionescu    |    03 Iul 2013   •   22:14
Scandal pe litoralul românesc: Cu turiştii în camere, un hotel a fost lăsat fără curent electric

Vacanţă cu peripeţii pentru mai mulţi turişti, cazaţi la hotelul Claudia din staţiunea Venus. Oamenii, veniţi să-şi petreacă sejurul pe litoralul Mării Negre, au rămas fără curent electric în camere, din cauza neînţelegerilor contractuale între reprezentanţii THR Marea Neagra SA, care administrează mai multe unităţi de cazare şi alimentatie publica aflate pe litoralul Marii Negre şi cei ai societăţii care a închiriat , prin contract, hotelul Claudia din Venus.

Reprezentanţii societăţii care a închiriat hotelul spun că s-au trezit cu utilităţile tăiate abuziv, deşi ar fi fost cu toate facturile la zi, n-ar exista motive pentru un astfel de acţiune şi reclamă un abuz din partea THR. De cealaltă parte, Linica Stan, director general al THR Marea Neagra SA, spune că firma care a închiriat hotelul nu şi-ar fi achitat obligaţile contractuale, adică nu şi-a plătit datoriile, drept urmare s-a hotărât încetarea unilaterală a contractului de închiriere cu firma respectivă, urmând să se declanşeze procedura de evacuare a chiriaşului din locaţie.

Sejur la lumânări

Hotelul Claudia din Venus are o capacitate de 88 de camere, iar 60 de turisti ar fi fost cazaţi, în momentul venirii angajaţilor RAJA şi RENEL. "Ieri la ora 9 s-au prezentat angajaţii RAJA, care ne-au adus la cunoştinţă ca au primit mesaj de la doamna Stan să ne debranşeze de la apă, deoarece nu ne-am plătit utilităţile. Am scăpat de ei pentru că am chemat poliţia, la 112. Oricum, au înţeles, pentru că le-am arătat că avem contract de închiriere încă valid, le-am arătat toate hârtiile şi că utilităţile sunt plătite la zi. Am plecat fiecare în treaba lui, după-amiază mă sună şefa de hotel că au venit cei de la RENEL. Bineînţeles că am avut o discuţie şi cu ei şi mi-au spus că aşa au dispoziţii de la doamna Stan, că ea e proprietară. Au plecat şi ei, pentru că iarăşi am sunat la 112 şi am reclamat abuzul. Azi dimineaţă au venit din nou, s-au dus direct la tablou şi ne-au debranşat, fără să ne comunice nimic. Am luat la cunoştinţă şi într-o oră am fost la Constanţa, să vorbesc cu şeful de zonă. Cu toate că aseară vorbisem cu el la telefon şi i-am comunicat că avem toate actele în regulă şi vrem să venim acolo să discutăm care e problema, mi-a zis că se rezolvă, de dimineaţă ne-au debranşat. Am plecat de la el, ne-am dus peste tot. La RAJA, unde am găsit puţină înţelegere. În rest, toată lumea ne-a spus că nu ne poate ajuta. Aveam turişti. În momentul în care au venit să ne taie apa şi curentul aveam vreo 60 de turişti. Ne-au tăiat curentul, le-am dat lumânări, aşa au cerut, ce sa le fac? Au înţeles şi ei situaţia, n-au vrut să plece. Mi-au zis: "dă-ne lumânări, nu suntem supăraţi pe tine, nu vrem să plecăm de aici". Au sunat oamenii la OPC, au venit ăia de la OPC, mi-am zis că de ce nu le asigur condiţii. Eu le asigur condiţii, dar ce sa fac, dacă mi-au tăiat curentul cu facturile la zi? Titularul contractului de utilităţi este THR-ul şi în baza contractului de închiriere, era obligată să-mi asigure aceste utilităţi. Utilităţi care sunt la zi. O factură, pe care am primit-o astăzi, urma s-o plătesc şi p-aia către RENEL. Deci primesc factura astăzi şi-mi închide curentul, că n-am plătit. Am dat telefon la ministerul Turismului. Ăştia au vorbit cu ea, le-a spus (Linica Stan n.r.) că am datorii. Cu toate că eu nu am nicio datorie. Am un contract valid încă un an de zile, în afară de anul ăsta. Vrea să mă dea afară, vrea să vândă, n-am idee. Am făcut acţiune la Camera de Comerţ, m-a lăsat fără toate, acum o să ne judecăm. Să prezinte o singură factură pe care să spună că n-am plătit-o. O singură factură. Mă duc mâine la RAJA, poate îi înduplec să nu-mi opreasca şi apa", ne-a declarat Nicolae Viereanu, administratorul hotelului Claudia.

Are datorii: chiria, utilităţile, asigurarea

"Hotelul Claudia din Venus a fost într-un contract de închiriere cu o societate, SC TMTE Claudia, contractul este rezoluţionat din 26 iunie, a avut notificare cu 20 de zile înainte. S-a prezentat acolo comisia pentru predarea activului, acesta nu a fost predat şi asta este, nu mai este sub stare de contract. Acest contract de închiriere s-a reziliat pentru ca nu şi-a achitat sarcinile din contract. Este o hotărâre a proprietarului, având în vedere că acest contract nu s-a realizat în condiţii normale. A fost reziliat de compania noastra, THR Marea Neagră. Plus, la inventarierea pe care am facut-o înainte de expirarea acestui termen, am constatat şi lipsuri în inventarul pe care l-am predat. Nu ştiu să vă spun ce, l-am notificat. Sunt mai multe obligaţii de care nu s-a achitat, nu ştiu să vă spun acum, nu le ştiu pe dinafară. În primul rând, plăţile. Datorii, nu ştiu să vă spun pe dinafară, nu am cifrele în cap acum. Nu a plătit chiria, nu a plătit utilităţile, nu a plătit asigurarea. Are 120 de milioane de plătit la asigurare, iar chiria a plătit-o fix în ziua în care contractul era rezoluţionat. E un contract comercial, s-a rezoluţionat pentru că nu s-au respectat condiţiile contractuale. Noi l-am aşteptat, l-am aşteptat multă vreme să plăteasca, n-a plătit. L-am notificat să vină, să discutăm contractul, multe. Şi atunci, dacă dânsul n-a vrut să coopereze, noi singuri nu puteam să rezolvăm nimic. Nu a plătit şi încă mai are de plătit. Domnul Viereanu ştie despre ce este vorba, în momentul în care pe 26 nu a predat activul, este treaba lui dacă a băgat turişti după data de 26. Pe 26 nu era niciun turist în hotel, am făcut inventariere, a participat şi poliţia la inventariere. Nu noi am chemat-o, nu ştiu cine a chemat-o. Oricum, nu e niciun fel de problemă, dacă turiştii sunt acolo noi putem să-i găzduim, că avem atâtea hoteluri. Turiştii n-au nicio vină. Cât despre contractele de utilităţi, erau contracte separate, utilităţile nu se regăseau în contractul de închiriere. Nu i-am oprit noi (apa şi curentul n.r.) ci furnizorii de utilităţi.  Eu reprezint o companie aici, nu m-am implicat personal, eu sunt la serviciu aici. În aceasta companie nu avem nimic cu nimeni. Cu hotelul, noi am formulat acţiune de evacuare şi instanţa va decide evacuarea. Trebuia de bunăvoie să predea, dar dacă s-a opus, ne-am adresat instanţei pentru evacuare", ne-a declarat Linica Stan, director general THR Marea Neagra SA.

×