x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Ştiri Observator Udrea habar nu are cum se duc banii pe promovarea turistică

Udrea habar nu are cum se duc banii pe promovarea turistică

de Gabriela Mladin    |    08 Sep 2011   •   14:08

Suparata ca jurnalistii au descoperit o placa publicitara in curtea Casei Meomoriala 'Constantin Brancusi' de la Hobita, care anunta desfasurarea unui proiect in zona de un milion de lei, Ministrul Dezvoltarii si Turismului, Elena Udrea, a reactionat. Printr-un drept la replica, aceasta incearca sa contrazica toate informatiile aparute, culmea, pe panou.


In primul rand, Elena Udrea sustine ca proiectul nu-i apartine, 'proiectul este initiat si implementat de Asociatia Centrul Ecologic Green Area, in calitate de beneficiar al unei finantari din fonduri europene nerambursabile'. Revine apoi si explica prezenta siglei Ministerului pe care-l conduce: “MDRT, in calitate de autoritate de management, alaturi de sigla Uniunii Europene, a Guvernului si a beneficiarului, este impusa de manualul de identitate vizuala al POR'. Pai, este sau nu este implicat ministerul Elenei Udrea in acest proiect? Si-o fi dat viza Elena Udrea pentru un asemenea proiect?

Mai spune, apoi, Elena Udrea ca panoul de informare cu privire la proiect nu a fost amplasat de ea. Nici noi nu ne-am imaginat ca Udrea s-a descaltat de pantofii cu platforma si a trecut la sapat de santuri, am evidentiat implicarea ministerului sau in acest proiect.

Ce spune panoul?
“Acest program european finanteaza proiecte de promovare a produselor turistice si nu lucrari de canalizare', se mai sustine in replica lui Udrea. De aceasta data citam din panoul aflat in curtea Casei Memoriale: “Proiect finantat din Programul Operational regional 2007-2013, Axa Prioritara 5- Dezvoltarea Durabila si promovarea turismului, Domeniul major de Investitie 5.3 Promovarea Potentialului Turistic si crearea infrastructurii necesare, in scopul cresterii atractivitatii Romaniei ca destinatie turistica operatiunea Dezvoltarea si consolidarea turismului intern prin sprijinirea promovarii produselor specifice si a activitatii de marketing specifice'. Asta scrie pe panou.

In material sunt prezentate opiniile ghidului si localnicilor care, dupa ce au vazut panoul, se asteptau ca in zona sa inceapa astfel de lucrari anuntate.

Ce spun oamenii?
“Dupa ce au pus panoul, au spus ca vor veni sa implementeze proiectul, fara sa spuna ce fel de lucrari vor face', sustinea Aurel Cernitoiu, ghidul casei Memoriale din Hobita. Astfel, cei care s-au ocupat de implementarea proiectului au fost cei care au anuntat ca proiectul nu se opreste doar la montarea unui panou. Mai scrie pe panou ca durata implementarii proiectului este de 12 luni, data inceperii fiind 29.12.2010, desi panoul a fost montat in urma cu trei saptamani.

In dreptul la replica, Udrea precizeaza ca valoarea de un million de lei reprezinta “valoarea totala a proiectului, si nu doar a unui singur panou, valoare din care au fost finantate amplasarea a 103 panouri de promovare a Caselor Memoriale din 30 de judete, realizarea unui film de promovare de 20 de minute, a 8.000 de DVD-uri, 8.000 de pliante si 8.000 de ghiduri turistice, pentru promovarea respectivelor obiective'.

Ce ar trebui sa vada Udrea!
Ne pare rau, domana ministru, dar toate aceste informatii, care nu apar decat in acest drept la replica, ar fi trebuit sa se regaseasca in obiectivele proiectului, inscrise pe panoul pe care l-ati montat in curtea Casei Memoriale “Constantin Brancusi' de la Hobita. In schimb, acolo se afla un panou care anunta ca denumirea obiectivului este “Casa Memoriala Constantin Brancusi', lasand sa se inteleaga ca Ministerul pe care-l conduceti s-a implicat in reabilitarea casei memoriale lui Brancusi.

Daca aveti impresia ca noi am trucat panoul, va invitam sa-l vedeti personal la Hobita. Va sfatuim de acum ca drumul este prafuit, ca trebuie sa veniti pregatita doar pentru a intra in casa, sa nu cumva sa va scape ca veti gasi un WC infect. Poate atunci veti vedea si ce chilipiruri se vand in pragul casei memoriale in loc de suveniruri. Veti mai descoperi ca ghizii abia pot vorbi limba romana, iar turistii straini trebuie sa vina insotiti de traducatori ca sa inteleaga ce vad. De asemenea, veti descoperi ca la trei case distanta de cea memoriala putreste casa in care s-a nascut si a copilarit Constantin Brancusi. Ca turistii, de care trebuie sa va ocupati, sunt mai interesati de acea casa care, din pacate, a devenit cotet pentru rate si porci.

×