Peste 500 de ziare şi reviste din Statele Unite şi Europa au acceptat să participe la proiectul iniţiat de Journalism Online, proiect care are ca obiectiv ajutarea industriei media, informează AFP citat de Mediafax.
Compania americană Journalism Online, lansată anul acesta în aprilie de trei foşti şefi ai unor publicaţii americane, a anunţat că responsabilii a 176 de cotidiane şi a altor 330 de publicaţii, precum şi site-uri mari de informaţii au semnat scrisori de intenţie pentru a participa la proiect.
"Site-urile acestor publicaţii au împreună, lunar, peste 90 de milioane de vizitatori din întreaga lume pe lună", se arată într-un comunicat emis de companie. Journalisme Online intenţionează să lanseze, din toamnă, o platformă cu plată care va permite abonaţilor săi să acceadă la conţinutul cu plată a site-urilor afiliate grupului. Afiliaţii pot alege propria abordare pentru a oferi acces contra cost, în funcţie de mărcile pe care le deţin, de conţinut şi de cititorii online pe care îi au", explică iniţiatorii proiectului.
"Unii dintre ei s-ar putea abona la o publicaţie, în timp ce alţii ar putea alege o ofertă care regrupează conţinuturi diferite", a spus Gordon Crovitz, co-fondator al Journalism Online şi fost membru al echipei Wall Street Journal. "Anumite materiale vor continua să poată fi accesate gratuit, chiar dacă majoritatea vor fi contra cost", spune el, precizând că ziarele care au semnat scrisori de intenţie nu sunt toate doar din Statele Unite, ci şi din restul Americii şi Europa.
Presa americană suferă de o scădere puternică a veniturilor publicitare şi de pe urma migraţiei cititorilor către site-urile de informaţii gratuite. Sectorul a traversat recent, în Statele Unite, o perioadă marcată de falimente, concedieri şi închideri.
Dintre marile publicaţii cu plată, numai Wall Street Journal, care aparţine grupului lui Rupert Murdoch, le oferă acces la conţinut contra cost cititorilor săi. La aceeaşi strategie va apela, pe viitor, şi New York Times.