x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Ştiri Politică Bani bagati cu sacul in turul doi al localelor

Bani bagati cu sacul in turul doi al localelor

18 Iun 2004   •   00:00

POLITIC

PSD a cheltuit pe publicitatea electorala stradala si in presa scrisa cat toate celelalte partide la un loc, arata o monitorizare a Asociatiei Pro Democratia, pentru campaniile din ambele tururi de scrutin.

English version

OANA STANCU

Potrivit socotelilor facute de Pro Democratia, pe baza sumelor comunicate de agentiile de out door si a rate cardurilor din presa scrisa, sumele cheltuite de PSD ajung la 3.225.811 de dolari, in conditiile in care toata investitia facuta de toate partidele si candidatii independenti in publicitatea stradala si in presa scrisa se ridica la 6.150.590 USD. Partidul de guvernamant este urmat de PD si PNL, cu 1,6 milioane de dolari, PUR – 720.425 dolari, Marian Vanghelie – 173.432 dolari si Actiunea Populara – 125.495 USD.

Studiul arata ca sumele au crescut o data cu intrarea in turul doi. Dan Darabont, candidatul la Sectorul 6, a plusat cu 35.000 de dolari, Eugen Plesca si Vasile Gherasim cu 33.000, respectiv 26.000 de dolari, iar Ioan Rus, la Cluj, cu inca 33.000 de dolari.

INCALCAREA LEGII. Studiul asociatiei arata incalcari masive ale plafoanelor impuse de Legea finantarii partidelor politice si a campaniilor electorale, in conditiile in care Pro Democratia nu a surprins decat publicitatea cu panotajul stradal si cea cu publicitatea in ziare, fara celelalte cheltuieli pe care le presupune desfasurarea unei campanii – afise, staff, deplasari, tricouri, promotionale etc. In Capitala, toti candidatii PSD ramasi in turul doi au depasit plafonul legal de 41.269 de dolari, unul chiar de sase ori aproape. Este cazul lui Dan Darabont, primarul Sectorului 6, care a ajuns la 240.776 USD, in conditiile in care contracandidatul sau de la Alianta D.A., Cristian Poteras, a investit in reclama electorala doar 7.326 USD.

Raportul dintre cele doua formatiuni se mentine si la celelalte sectoare: la Sectorul 1, Vasile Gherasim 151.972 USD vs Andrei Chiliman 52.388 USD, la Sectorul 2, Neculai Ontanu 103.191 USD vs Anca Boagiu 14.616 USD, la Sectorul 3, Eugen Plesca, 196.749 USD vs Liviu Negoita 25.180 USD, iar la Sectorul 4 Vasile Mihalache 186.629 USD vs Adrian Inimaroiu 47.193 USD. Ultimul, ca si Andrei Chiliman, a depasit si el prevederile legale.

CLUJ

Demisionatul ministru de Interne, Ioan Rus, este candidatul care a cheltuit cei mai multi bani in campanie, in afara celor din Bucuresti. Cu 150.358 de dolari cheltuiti doar pe publicitatea stradala si in presa scrisa, el depaseste clar plafonul impus de lege la 165.000 USD in cazul Clujului. Pentru turul doi, Rus a cumparat spatii in ziare de 21.000 USD si panouri stradale de 12.000 USD. Daca in turul unu cheltuise doar 16.000 de dolari, Emil Boc a intensificat si el publicitatea in turul doi, ajungand insa per total la doar 35.000 USD.

BACAU

Dumitru Sechelariu, care a cheluit deja in turul intai 36.000 USD pentru a recastiga primaria Bacaului, s-a concentrat mai mult pe intalniri cu alegatorii, alocand publicitatii pentru turul doi doar vreo 8.000 de dolari. Contracandidatul sau, Romeo Stavarache (PUR), care cheltuise doar 1.136 de dolari in primul tur, acum insumeaza 19.875 dolari. La Brasov, candidatul PNL, Ioan Ghise, nu a cheltuit nici un leu cu publicitatea, in timp George Scripcaru (PD) a totalizat 56.690 dolari, iar la Ramnicu-Vilcea, Mircea Gutau (PD) are 19.395 dolari, iar Sorin Zamfirescu (PNL) – 13.790 dolari.
×
Subiecte în articol: politic dolari turul