„Am demonstrat factual de ce această licitație a fost una cu dedicație. Au apărut chiar glume în spațiul public că mai lipsea să se ceară sigla respectivei mărci pe mașini. De fapt, nu e o glumă, e un lucru foarte serios, pentru că este un caiet de sarcini scris să se potrivească unui singur tip de mașină vândut de prietenul președintelui. Sunt fonduri europene la mijloc și acest furt trebuie anchetat”, spune Cătălin Drulă.
El precizează că a depus sesizări către Autoritatea de Management.
„Este încălcată în mod clar directiva europeană, transpusă și în legislația națională, care spune nu poți face specificații tehnice pentru a restrânge concurența. Aici e caz clar de corecții financiare și de sesizare OLAF și Parchetul European. Am sesizat și noi OLAF. Asta e o obligație pe care o are Autoritatea de Management”, adaugă Drulă.
El mai spune că a mai sesizat Curtea de Conturi și Comisia Europeană.
„Este un caz clasic, o nerușinare. Este o dovadă a nivelului de impunitate la care s-a ajuns în statul român. În momentul în care îți permiți ăîn halul ăsta să facu un caiet de sarcini cu dedicație pentru un prieten politic înseamnă să se simt de neatins. (...) Regimul Iohannis a impus o rețea de furt peste România, iar președintele e patronul acestei hoții și protectorul mafiei”, încheie Drulă.
Liderul USR a transmis marți că, potrivit cerințelor din caietul de sarcini al licitației, au fost eliminate, prin mici modificări, alte modele și mărci de autovehicule.
Poliția Română a transmis că acuzațiile din spațiul public sunt nefondate.
„Societatea este într-o continuă schimbare, iar mijloacele folosite de cei care încalcă legea sunt permanent îmbunătățite și diversificate. În acest sens, pentru a-i combate eficient pe aceștia și a asigura cetățenilor un nivel crescut de siguranță, este necesar ca Poliția Română să fie într-o continuă dinamică, în ceea ce privește dotarea polițiștilor cu mijloace de protecție, precum și de mobilitate. Tocmai de aceea, în ultimii ani s-au achiziționat mai multe capabilității logistice, inclusiv loturi de autovehicule destinate activităților specifice polițienești”, a transmis Poliția Română.
Printre proiectele care au vizat îmbunătățirea mobilității, la nivelul Poliției Române se numără și „întărirea capacității administrative și operaționale a structurilor de luptă împotriva traficului de droguri și terorismului - autovehicule BMW (cutie 8+1); operaționalizarea structurilor de poliție pentru protecția animalelor, nou înființate – autovehicule Ford (cele prevăzute cu cutie automată au 10+1 trepte)”.
În toate achizițiile, au fost folosite, în principal, fonduri nerambursabile.
„Industria auto este într-o continuă dezvoltare, iar autovehiculele noi au performanțe din ce în ce mai ridicate, astfel că este necesar ca Poliția Rutieră, prin specificul activităților pe care le desfășoară, să se alinieze la standardele actuale. Pentru stabilirea criteriilor de performanță pe care ar trebui să le întrunească autospecialele de poliție rutieră, s-a avut în vedere alegerea unor tehnologii cât mai avansate, cu emisii reduse, ținând cont, atât de eficiență și fiabilitate, sub toate aspectele, pe durata de exploatare, cât și de modul de utilizare operativă. România se regăsește pe un loc fruntaș în Europa, în ceea ce privește accidentele rutiere și persoanele decedate în urma acestor tragice evenimente. Astfel că, toate aceste achiziții, fie că vorbim de autospeciale, fie că vorbim de camere de supraveghere și monitorizare a traficului rutier, au un singur scop: Reducerea riscului rutier și salvarea de vieți umane”, a mai transmis Poliția Română.
Pentru îmbunătățirea siguranței rutiere, sunt în derulare, la nivelul Direcției Rutiere, două proiecte, în valoare de aproximativ 32 de milioane de euro.
De asemenea, Poliția Română este în perioada de accesare pentru alte 3 proiecte. În cadrul acestora, printre altele, poliția rutieră va beneficia inclusiv de suport aerian prin achiziția a 4 elicoptere.
(sursa: Mediafax)