x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Timp liber Calatorii Aproximativ 10% dintre turiștii români pleacă acasă cu diferite obiecte din unitățile de cazare

Aproximativ 10% dintre turiștii români pleacă acasă cu diferite obiecte din unitățile de cazare

31 Oct 2014   •   15:07
Aproximativ 10% dintre turiștii români pleacă acasă cu diferite obiecte din unitățile de cazare

Aproximativ 10% dintre turiștii cazați în pensiunile și hotelurile românești pleacă acasă cu diferite obiecte din unitățile de cazare, printre care prosoape, tacâmuri sau telecomenzi, conform unui studiu realizat în luna octombrie de o platformă online de rezervări hoteliere.

Printre obiectele mai puțin obișnuite cu care turiștii pleacă acasă se numără furtunul de stins incendiul sau ghivecele cu flori.

Cel mai frecvent, unitățile de cazare se confruntă cu lipsa unor obiecte precum prosoapele (73% din cazurile în care turiștii pleacă acasă cu obiectele hotelului), tacâmurile (44%), telecomanda (22%), obiecte sanitare (10%) sau alimente și băuturi din mini-bar, nedeclarate de turiști atunci când se decazează (27%). Lista obiectelor 'împrumutate' de turiști conține și halatul de baie, lenjeria de pat, cheia de la cameră, jardiniere și ghivece cu flori, papuci, iar unul dintre respondenții studiului a declarat chiar că a avut un turist care a plecat acasă cu furtunul de stins incendiul.

Printre cele mai valoroase obiecte dispărute se numără uscătoarele de păr, halate de baie, tăvi din inox, dar și tablouri și obiecte artizanale. Făcând un calcul, valoarea totală a daunelor avute în acest an poate ajunge la 2.000 — 2.500 de lei per unitate hotelieră participantă la studiu.

Cei mai mulți hotelieri declară că în cazul în care observă că a dispărut ceva nu fac nimic, deoarece este riscul afacerii (63,33% dintre cazuri), în timp ce doar 26% dintre aceștia contactează clientul pentru a-și recupera obiectele. Cei mai mulți țin totuși o evidență a clienților care le-au provocat daune pentru a nu-i mai caza pe viitor. Studiul a fost realizat pe un eșantion de 140 de respondenți din toată România, care au participat online la completarea chestionarului în perioada 1 — 20 octombrie 2014. 

×