x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Timp liber Casa Cadouri de la second-hand

Cadouri de la second-hand

08 Dec 2005   •   00:00

Mirajul hypermarketului


editorial de ADELA PARVU
Goana dupa ofertele promotionale face ca romanii sa se inghesuie la hypermarketuri. Locuri bune de cumparat de toate, de la mancare la imbracaminte, de la bomboane la biciclete, de la cratiti la role. Dar cumparaturile la hypermarket sunt nu numai prilej de a umple frigiderul, casa ori de a satisface hobbyurile, ci si de "etalare" in societate a oamenilor ocupati, dupa cum aflam de la televizor. Asta imi aduce aminte de inceputurile restaurantelor Mc Donald’s, cand erau frecventate exclusiv de "lumea buna".

Nu fac parte din categoria oamenilor care isi petrec week-end-urile la hypermarket, chiar daca sunt un om foarte ocupat. Asta pentru ca dupa vreo doua tentative, cand am avut lipsa de inspiratie de a-mi cara dupa mine si copiii, am cumparat toate prostiile si m-am trezit cu frigiderul gol la fel ca si portofelul.

Mirajul hypermarketului m-a orbit si pe mine, chiar daca am indurat aglomeratia, agitatia gemenilor mei si coada interminabila de la casa. Puzderia de produse, preturile aparent tentante te fac sa cheltuiesti in nestire milioane de lei, daca le ai, daca nu, bancnotele de zeci si sute din buzunar.

Am cumparat si eu, cu gandul la aprovizionarea burtilor din familie, pijamale, tricouri, ghete si sosete pentru cei mici. Incantarea mea a durat doua zile. Atata cat a tinut si sfarsitul de saptamana. Pentru ca luni de dimineata, cand mi-am dus baietii la gradinita, am constatat ca jumatate din colegii lor din grupa iepurasilor aveau aceleasi hainute cumparate evident sub vraja aburitoare a hypermarketului de parintii "ocupati". Abia atunci mi-a picat fisa! Desi avusesem experienta vizuala a caselor pe care le-am vizitat pentru realizarea de reportaje unde intalneam invariabil aceleasi seturi de produse, de la vesela la obiecte decorative, tot nu m-am invatat minte - ca hypermarketul ne aliniaza gusturile, ca fitele se traduc prin "apartenenta" la mall, ca suntem pacaliti de produse in serie frumos colorate si cu preturi accesibile. De atunci am spus "nu" hypermarketurilor si m-am intors linistita la magazinele si buticurile din cartier sau din centrul orasului.

Vreau sa dau o sansa romanilor care au propria lor afacere de familie. Este convingerea mea ca obiectele de calitate nu le gasesti la gramada, ci frumos expuse in spatii mici si intime din magazinele ce se straduiesc sa aduca ceva original, inedit si limitat cantitativ. Si asta mai ales cand vine vorba de amenajarea casei. Inainte de a scoate banii pentru cele necesare in casa, exceptand mancarea, informati-va si vizitati magazinele specializate.

Va veti convinge ca atunci cand aveti nevoie de mobila, gresie, vesela sau decoratiuni showroomurile de profil au mult mai multe de oferit. Asa ca nu va lasati manipulati de mirajul hypermarketurilor.

×